تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/06/26 - 15:13
کد خبر: 328487

با انتشار ویدئویی از یک دانشجوی دختر دانشگاه علوم پزشکی بهشتی صورت گرفت؛

ارتباط مشکوک دانشجوی جنجالی و بازگشت دانشجویان انتقالی به داخل

ارتباط مشکوک دانشجوی جنجالی و بازگشت دانشجویان انتقالی به داخل

او ادامه میدهد: من را به عنوان کسی که پول داده اخراج کردند در حالی که من هیچ پولی ندادم. دانشجویانی هفته آینده به اسم دانشجوی انتقالی از خارج وارد دانشگاه شهید بهشتی می‌شوند که حتی یک کشور خارجی نرفته‌اند. دانشگاه از این دانشجویان ترمی 50 میلیون تومان پول می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روز گذشته خبری مبنی بر دستگیری دختر دانشجوی قلابی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی منتشر شد، خبری عجیب که جالب است در پایان تعطیلات تابستان این موضوع مطرح می شود.

چگونگی دستگیری
ماجرا از این قرار است که روز گذشته رییس کلانتری ولنجک از دستگیری دختری که بدون شرکت در کنکور و حتی ثبت نام در دانشگاه اقدام به حضور در کلاس های رشته دندانپزشکی در دانشگاه شهید بهشتی کرده بود، خبر داد. او در گفتگویی با ایسنا ادامه داده است:  مدتی قبل با پیگیری حراست دانشگاه شهید بهشتی پرونده ای برای رسیدگی به کلانتری ولنجک ارجاع شد که در پی آن دختری جوان بدون طی هرگونه مراحل ثبت نام و حتی شرکت در کنکور اقدام به حضور در کلاس‌های تئوری و عملی رشته دندانپزشکی این دانشگاه کرده بود.

وی ادامه داد: رسیدگی به این موضوع در دستورکار ماموران کلانتری قرار گرفته و در تحقیقات آنان مشخص شد که دختری 23 ساله از کمتر از یک سال قبل در کلاس‌های درس رشته دندانپزشکی در دانشگاه شهید بهشتی حاضر شده و به دیگر دانشجویان گفته بود که با پرداخت چندین میلیارد و بدون شرکت در کنکور در این دانشگاه ثبت نام کرده است که همین موضوع سبب نارضایتی دیگر دانشجویان شده و در همین راستا اعتراض خود را به حراست دانشگاه اعلام کرده اند.

وی درباره اینکه آیا این فرد اقدام به جعل کارت دانشجویی با مدارک دانشگاهی کرده بود یا خیر نیز  به ایسنا گفت: هیچگونه جعلی در این زمینه رخ نداده بود و متهم تنها با سوءاستفاده از غفلت عوامل حراست در ورودی دانشگاه در کنترل کارت دانشجویی وارد دانشگاه شده بود.(متن کامل این گفتگو)

اولین واکنش: حراست مقصر است
پس از این خبر بود که مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت در واکنش به دستگیری دانشجوی قلابی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: در حال پیگیری جزئیات این موضوع هستیم و مسئولان حراست باید پاسخگوی نحوه ورود و خروج این فرد در دانشگاه باشند و اگر جعل مدرکی در حوزه آموزشی و دانشجویی نیز اتفاق افتاده باشد نیز با متخلفان برخورد خواهیم کرد. او گفته است اظهار کرد: اینکه فردی کارت دانشجویی و مدارک دانشجویی نداشته باشد و بخواهد سر کلاس‌های آموزشی دانشگاهی حضور پیدا کند، کلاهبرداری چندان سختی نیست و این اتفاق در دانشگاه‌های بزرگ و پردیس‌های این دانشگاه‌ها گاهاً اتفاق می‌افتد؛ اما اینکه آن فرد بخواهد برای حضور در این کلاس‌ها مبلغی را پرداخت کند، قطعاً از لحاظ عقلی و روانی مشکلی داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: قطعاً ورود و خروج در دانشگاه‌های ما آنچنان دشوار نیست که فردی نتواند این کار را انجام بدهد، اگرچه در مواردی برای ورود به دانشگاه کارت دانشجویی کنترل می‌شود؛ اما ممکن است افرادی نیز با ترفندی در این مراکز رفت و آمد داشته باشند و وقتی هم بعد از مدتی چهره فرد برای نگهبانان و نیروهای حراست شناخته شود، دیگر مدارک آنها کنترل نمی‌شود. بنابراین ورود این فرد به دانشگاه موضوع عجیبی نبوده است؛ اما اینکه فردی ادعا کند که امتیاز حضور در کلاس‌های آموزشی دانشگاه را با پرداخت چندین میلیارد خریداری کرده است، امری شدنی نیست. چرا که حضور در کلاس‌های آموزشی برای فردی امتیاز محسوب نمی‌شود و اگر هم افرادی بابت این موضوع از آن فرد دانشجونما مبلغی را دریافت کرده باشند خود آنها نیز کلاهبردار بوده‌اند.

دانشگاه: دانشکده دندانپزشکی باید پاسخگو باشد
پس از توضیاحات وزارت بهداشت بود که معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر این که دانشجوی قلابی هیچ ارتباط سیستماتیک با دانشگاه نداشته است، گفت: جزییات این موضوع در دست بررسی است و قطعا دانشکده دندانپزشکی دانشگاه باید در خصوص این که چگونه یک فردی بدون هویت دانشجویی در کلاس‌های آموزشی حضور پیدا می‌کند، پاسخگو باشد.

او ضمن بیان این مطلب به تشریح جزییات حضور دانشجوی قلابی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پرداخت و اظهار کرد: این فرد دانشجونما که شناسایی شده و تحویل مقامات قضایی داده شده است، به طور غیر قانونی در محوطه دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی حضور پیدا کرده و از کلاس‌های آموزشی استفاده می‌کرد. بنابراین هیچ ارتباط سیستماتیک و اداری با دانشگاه نداشته است. او در خصوص مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بروز چنین تخلفاتی نیز تاکید کرد:‌ به شکل مرسوم هر فردی بخواهد در محیط آموزشی حضور داشته باشد، باید هویت او برای آن دانشگاه محرز باشد. چرا که دانشگاه به عنوان محیط خاص و غیرعمومی مکانی برای حضور دانشجویان است. بنابراین این موضوع که مجموعه‌ آموزشی، دانشجویی و سایر مجموعه‌های دانشکده باید این دانشجو را شناسایی می‌کردند، صحیح است. چرا که این مجموعه باید مطلع باشد چه کسانی در دانشگاه باید حضور داشته باشند و چه کسانی نیز این امکان را ندارند.

دانشکده دندانپزشکی:‌ فروش صندلی در دانشکده دندانپزشکی کذب محض است
پس از این پاسکاری، رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این رابطه اظهار کرد: فردی کلاهبردار چندی قبل با سوء استفاده از فضای ورودی مخصوص بیماران وارد دانشکده دندانپزشکی شده و ضمن حضور در برخی فضاهای آموزشی، اقدام به تبلیغات در فضای مجازی کرده و خود را به عنوان دانشجوی نخبه این دانشگاه معرفی کرده است. دالبند توضیح داد: این فرد با برقراری ارتباط از طریق فضای مجازی و حتی برخی شبکه‌های تلویزیونی اقدام به تبلیغات شخصی خود در رابطه با مشاوره‌های کنکور و برنامه‌ریزی آموزشی کرده است.

وی درباره هرگونه ارتباط آموزشی این فرد با دانشکده، اعلام کرد: نامبرده فاقد هرگونه سابقه در سامانه‌های یکپارچه آموزشی و بایگانی پرونده‌های آموزشی دانشگاه است و هیچگونه رابطه‌ای اعم از آموزشی و مشابه آن با دانشکده دندانپزشکی ندارد.

گفتگو با دانشجوی قلابی دانشگاه شهید بهشتی
این مسئله ادامه داشت تا اینکه شهروندآنلاین گفتگویی با این دانشجو از دلایل این  اقدام سخن گفت؛ او در این گفتگو می گوید: «من عاشق رشته دندانپزشکی بودم. همیشه دوست داشتم دندانپزشک شوم ولی موفق نشدم که در این رشته قبول شوم. وقتی یک روز داشتم از جلوی دانشگاه شهید بهشتی رد می‌شدم، با خودم گفتم به آنجا بروم و از دانشجویان رشته دندانپزشکی سوال‌هایی بپرسم. وقتی وارد می‌شدم به حراست آنجا گفتم که دانشجو هستم و کارتم همراهم نیست. بعد از آن بود که به سرم زد در کلاس‌ها شرکت کنم. برای همین پرس‎و‌جو کردم و فهمیدم که رشته دندانپزشکی چه زمان‌هایی کلاس دارد و دانشجویان این رشته چه درس‌هایی می‌خوانند. کتاب‌هایش را تهیه کردم و همین شد که رفت و آمدم به آن‌جا شروع شد.  نه تصور نمی‌کردم به این زودی گیر بیفتم و می‌خواستم هر طور شده دندانپزشک شوم. گفته بودم دانشجوی انتقالی از دانشگاه خارج از کشور هستم، چون به خارج از کشور زیاد سفر کرده بودم و خانواده‌ام هم آنجا هستند، اطلاع زیادی از دانشگاه‌های آن‌جا دارم. برای همین آنها هم حرفم را باور می‌کردند و اجازه می‌دادند سر کلاس بنشینم».

ادعای جدید یک دانشجو: من قربانی سیاسی بازی شدم!
همه این ماجراها ادامه داشت، تا اینکه یک دانشجوی دختر که ادعا دارد همان دانشجوی مورد اشاره است با انتشار ویدئویی در پیچ شخصی خود اظهارات قابل تاملی درباره این ماجرا دارد، او گفته است: وی در ادامه مدعی شد: من اعتبار علمی و رزومه خارجی خیلی قوی داشتم و این اعتبار در آلمان، دوبی و ... تایید شده است. بنابراین از طریق این رزومه مجوز حضور در دانشگاه را از طرف یکی از معتبرترین و مرجع‌ترین فرد دانشگاهی دریافت کردم و ایشان مرا به عنوان یک دانشجوی افتخاری پذیرفته و مجوز صادر کردند(که در آینده اسم و عنوان آن استاد را منتشر خواهم کرد) و من قبل از دریافت این مجوز، حتی در یک کلاس آموزشی نیز شرکت نکرده بودم.

او میگوید: من می‌دانم از مهر امسال دانشجویانی با عنوان دانشجوی انتقالی از کشورهای دیگر وارد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خواهند شد و در کلاس‌های آموزش می‌نشینند. در حالی که بسیاری از این افراد حتی یک سفر خارجی نداشته و پاسپورت آنها مهر خروج از کشور را نخورده است اما باید دید چگونه با این عنوان در دانشگاه تحصیل می‌کنند. من اسامی همه اینها را دارم و این پرونده سازی‌هایی که برای نشان دادن انتقالی بودن عنوان می‌شود را می‌توانم آشکار کنم.

این متهم به تقلب دانشگاهی مدعی شد: حداقل ۲۰ تا ۳۰ نفر از مهر امسال با عنوان دانشجوی انتقالی وارد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می‌شوند و از این افراد هر ترم ۵۰ میلیون هزینه دریافت می‌شود. این مبلغ در دوره تحصیلی رشته دندانپزشکی که حدودا ۱۲ تا ۱۳ ترم به طول می‌کشد به مبلغ ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون می‌رسد. من همه اطلاعات خود را در صورت نیاز به مردم نشان خواهم داد و اثبات می‌کنم که واقعا چه اتفاقاتی در دانشگاه می‌افتد.

وی همچنین تاکید کرد: از سوی رئیس دانشکده این گونه عنوان شده است که من ۲۳ شهریور یعنی اولین روز از شروع سال تحصیلی از درب ورود بیماران وارد دانشگاه شدم! شما موظف هستید تا ۲۴ ساعت آینده فیلم ورود و خروج من را منتشر کنید، در غیر اینصورت این ادعای شما کذب محض است.

 

 

ابهامات بیشتر شد
اظهارات این فرد ابهامات تازه ای را بوجود می آورد، او مدعی وجود یک باند فروش صندلی های این دانشکده به افرادی که در خارج هم درس نخوانده اند می شود، او حتی مدعی می شود که به این دلیل مورد غضب گرفته که هزینه حضورش را نداده است. حالا باید دید مسئولین این دانشگاه چه واکنشی نسبت به این اظهارات خواهند گرفت؟ آیا ماجرای انتقالی دانشجویان ایرانی به داخل ابعاد تازه ای به خود میگیرد؟ البته اظهارات این دانشجو نیز تناقضات زیادی در پی دارد، به طور مثال این دانشجو ادعا می کند دانشجوی افتخاری بوده و به دلیل رزومه علمی در این دانشگاه پذیرش شده اما او چندی پیش در حضور در یک برنامه تلویزیونی خود را رتبه برتر کنکور معرفی می کند.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
خانه سست عنکبوت/ فعالان دانشجویی در خصوص پیامدهای عملیات «وعده صادق» چه می‌گویند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top