تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/06/26 - 20:56
کد خبر: 328554

استفاده از کد دستوری برای مشترکان رایگان شد

طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، استفاده از کد دستوری برای مشترک رایگان و بدون هزینه است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛  کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۹۲ خود مقررات حاکم بر ارائه خدمات کد دستوری (ستاره مربع) را بررسی و تصویب کرد.براساس الزامات این مصوبه، ارائه خدمات مبتنی بر کد دستوری (USSD) به خدمات دهندگان باید صرفا برای استعلام، اطلاع رسانی و تراکنش های مالی که منع قانونی نداشته باشد، مجاز است.

از این رو ارائه خدمات اختصاصی دارندگان پروانه خدمات ارتباطی به مشترکان خود از طریق کد دستوری بلامانع است و ارائه خدمات عمومی و دولت الکترونیک نیز از طریق کدهای دستوری با تایید رگولاتوری، مجاز خواهد بود.

در همین حال برای ارائه خدماتی که براساس قوانین و مقررات نیازمند مجوز هستند، اپراتور باید قبل از ارائه خدمات از طریق کد دستوری، از وجود مجوز اطمینان حاصل کند.

طبق این مصوبه، اپراتورهای خدمات ارتباطی باید نسبت به ثبت و انتشار فهرست کدهای دستوری، نوع و هزینه ارائه خدمات و مشخصات دقیق خدمات دهندگان مربوط، در وبسایت خود اطلاع رسانی انجام دهند.

استفاده از کد دستوری برای مشترکان رایگان و بدون هزینه است و در صورتی که ارائه سرویس مبتنی بر کد دستوری به مشترک هزینه داشته باشد، سرویس دهنده موظف است قبل از ارائه خدمات نسبت به اعلام هزینه به مشترک و اخذ تاییدیه وی اقدام کند.

از سوی دیگر، تامین امنیت ارتباط کد دستوری بر عهده دارنده مجوز ارائه خدمات است و دارنده پروانه موظف است نسبت به ارائه خدمات کد دستوری در شرایط بحران و اضطرار برای مراجع ذی‌ربط مطابق دستورالعمل خدمات پیام انبوه اضطراری، اقدام کند.

در این مصوبه تخصیص کد دستوری برابر کد خدماتی سه رقمی اختصاص یافته بر اساس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تنها به بهره برداران کدهای مذکور مجاز است و اپراتورها موظف هستند تا نمونه قرارداد ارائه خدمات مبتنی بر کد دستوری به خدمات دهنده این سرویس را حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه به رگولاتوری ارائه و تاییدیه دریافت کنند.

در این مصوبه میزان اعمال جریمه برای دارندگان پروانه در صورت عدم اجرای این دستورالعمل تعیین شده است. به این ترتیب تخلف برای بار نخست مشمول تذکر و جریمه تا سقف ۵ میلیارد تومان، تکرار تخلف برای بار دوم مشمول اخطار و جریمه از ۵ تا ۱۰ میلیارد تومان و تکرار سومین تخلف مشمول اخطار و جریمه از ۱۰ تا ۳۰ میلیارد تومان و یا تعلیق و کاهش مدت اعتبار و یا لغو پروانه فعالیت اپراتور خواهد بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top