تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/06/27 - 14:35
کد خبر: 328637

طهرانچی: طرح بورسیه دانشجویان توسط صنعت اجرایی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در آغاز سال تحصیلی جدید برنامه‌های پژوهشی کامل و زیرساخت‌ها آماده شده است و طرح «پایش» به صورت عملیاتی وارد صحن دانشگاه می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دکتر محمدمهدی طهرانچی در حاشیه نشست سراسری معاونان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: در این دانشگاه برای آغاز سال تحصیلی برنامه‌های جدی در حوزه مختلف در نظر گرفتیم و با شروع سال تحصیلی آن‌ها را پیاده خواهیم کرد. اولین مسئله که در این حوزه مطرح می‌شود استقبال از دانشجویان و آشنایی آن‌ها با صحن دانشگاه است. برنامه‌های مفصلی در این باره در نظر گرفته شده که مشاوره‌های فکری، درسی، برنامه ریزی و مذهبی در همه واحدها از جمله آن‌ها است. ارتباط بین خانواده و دانشگاه نیز یکی از مهمترین مسائلی است که بر آن برنامه ریزی‌های لازم انجام گرفته است.

وی ادامه داد: در گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی کمتر به این مسائل توجه می‌شد که اکنون در معاونت فرهنگی روی آن برنامه ریزی شده است. نکته دوم که این سال تحصیلی را برای دانشگاه آزاد متمایز می‌کند؛ اتفاقات مهم در امور پژوهشی است. همانطور که وعده داده بودیم در آغاز سال تحصیلی جدید برنامه‌های پژوهشی کامل و زیرساخت‌ها آماده شده است و طرح «پایش» به صورت عملیاتی وارد صحن دانشگاه می‌شود یعنی دانشجویان تحصیلات تکمیلی ما در قالب نظام موضوعات و مأموریت‌هایی که چالش‌های مختلف در سطح ملی و استانی دارند پایان نامه‌های خود را انجام خواهند داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: سامانه اصلی «پایش» از اردیبهشت ماه آغاز به کار کرد که در مرحله اول موضوعات از یک سامانه اخذ و بارگذاری می‌شود. بیش از ۹ هزار نظام موضوعات در همه رشته‌ها در نظر گرفته شد که به زودی چند موضوع اساسی دیگر نیز به آن اضافه خواهد شد. مهر ۹۸ برای تحصیلات تکمیلی در آموزش عالی یک مبدأ تحول و نگاه جدید خواهد بود.

وی افزود: چند سرای نوآوری نیز در سال جدید شروع به کار کرده و از سال آینده توسعه پیدا می‌کند. طرح دیگری که امسال آغاز به کار خواهد کرد طرحی است که صنعت، دانشجو را بورسیه می‌کند تا مستقیماً تحت تربیت قرار گیرد. این کار با تعامل اولیه با اتاق بازرگانی اصفهان شروع شد و الان مقرر شده ۵۰۰ دانشجو همزمان با قبولی در دانشگاه به صورت بورسیه در صنایع آن به تحصیل بپردازند تا در حین تحصیل به صنعت وصل باشند. این مسئله باعث می‌شود تا دانشجو مطابق با استانداردی که صنعت نیاز دارد تربیت شود. این مدل جدیدی است که در مهرماه سال ۹۸ با ۵۰۰ دانشجو آغاز شده و در سال‌های آتی اصل کار گسترش پیدا خواهد کرد.

دکتر طهرانچی در خصوص با وام‌های دانشجویی اظهار کرد: در سال جاری صندوق رفاه دانشگاه آزاد را تقویت کردیم. یکی از مشکلات ما درباره وام‌های دانشجویی روان‌سازی امور بود که اکنون روی آن تأکید می‌کنیم تا حل شود. تقریباً امروز ظرفیت اولیه‌ای که ارائه شده بود پر و دوباره ظرفیت جدید ارائه شد. امسال بنای ما این است که شرایط را طوری فراهم کنیم تا دانشجویان بتوانند به راحتی وام اخذ کنند.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته هم این امکان فراهم بوده ولی مسیر آن سخت و بروکراتیک بود تا جایی که دانشجویان از خیر وام می‌گذشتند. از دانشجویان می‌خواهیم در هر جایی که در رابطه با وام دانشجویی به مشکل برخوردند به معاونت دانشجویی واحد مراجعه کرده و آن معاونت نیز آن را در اختیار سازمان مرکزی بگذارد تا مشکلات سریعاً حل شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top