تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/06/27 - 14:55
کد خبر: 328640

دانشجویانی که نمی توانند به اربعین بروند

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: امسال سازمان نظام‌وظیفه ناجا جهت تسهیل دررفتن دانشجویان به کربلای معلی برای مشمولان طرح ویژه‌ای قائل شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سیدمهدی تقوی در گفتگو با آنا گفت: امسال سازمان نظام‌ وظیفه ناجا جهت تسهیل دررفتن دانشجویان به کربلای معلی برای مشمولان طرح ویژه‌ای قائل شده است.

وی ادامه داد: دانشجویان قبلاً با تقدیم وثیقه برای حضور در مراسم اربعین اقدام می‌کردند که امسال این ودیعه برداشته شد تا همه دانشجویان بتوانند با ثبت درخواست از طریق اینترنت و بعد از تأییدیه دانشگاه در این حماسه بزرگ شرکت کنند

تقوی افزود: با اتخاذ مؤلفه‌های لازم جهت تسریع بخشیدن به امورات زائرین محترم اربعین مجوز خروج با سرعت بیشتری صادر می‌شود.

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: دوره زمانی این طرح از ۷ مهر تا ۲ آبان به مدت یک ماه به نیت اربعین پیش‌بینی‌شده است که مشمولان بتوانند از آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: مشمولان این طرح به چند دسته تقسیم می‌شوند. دسته‌ای که معافیت تحصیلی دارند و باید در وهله اول از دانشگاه اقدام کرده و ما نیز بعد از درخواست دانشگاه و انجام بررسی‌های لازم از طریق ثبت‌نام در سامانه اجازه اخذ پاسپورت را صادر خواهیم کرد.

سرهنگ تقوی افزود: دسته‌ای دیگری از دانشجویان که معافیت تحصیلی ندارند و یا ورودی‌های امسال هستند، می‌توانند هرچه زودتر با گرفتن پذیرش دانشگاه به‌صورت موقت ادامه مراحل را انجام بدهند.

وی ادامه داد: عده‌ای دیگری نیز در فرجه معرفی بوده و یا فارغ‌التحصیل دیپلم هستند و یا یک سال فرجه معرفی دارند. این افراد یا قصد خدمت سربازی دارند و یا می‌خواهند ادامه تحصیل بدهند. این دسته می‌توانند با کد ملی ثبت درخواست را انجام بدهند.

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: ورود و ثبت‌نام در سامانه سماح با گوشی تلفن همراه نیز امکان‌پذیر است که تمامی افراد با ثبت مشخصات لازم در این سامانه و اخذ مجوز لازم می‌توانند جهت گرفتن پاسپورت اقدام کنند.

وی ادامه داد: امید است که بتوانیم بیش از این در حوزه فرهنگی به جوانان کمک کنیم تا با امامت و واقعه عاشورا بیشتر آشنا شده و از این سفر معنوی بهره ببرند.

وی اظهار کرد: آن دسته از دانشجویانی که غیبت دارند، اگر معافیت تحصیلی گرفته باشند هیچ مشکلی برای اربعین ندارند. اما دانشجویانی که معافیت تحصیلی آن‌ها تمام‌شده است و در حال غیبت هستند به صورت قانونی باید به خدمت سربازی بروند چراکه از فرصت معافیت تحصیلی استفاده کرده‌اند و این افراد محدودیت خواهند داشت.

سرهنگ تقوی در پایان گفت: دانشجویان خارج از کشور نیز تابع مقررات وزارت علوم و وزارت بهداشت دارای معافیت تحصیلی هستند که هیچ محدودیتی در این طرح ندارند. می‌توانند از دانشگاهی که در آن درس می‌خوانند مجوز گرفته به ایران بیایند و از ایران برای رفتن به کربلا هیچ مشکلی نخواهند داشت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top