تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/06/27 - 18:15
کد خبر: 328674

گرفتن ۳ سهمیه المپیک در فرنگی کار بسیار بزرگی بود

کارشناس کشتی فرنگی گفت: دیدیم که روسیه با اینکه قهرمان مسابقات شد ولی تنها ۳ سهمیه برای المپیک گرفت که مانند ماست. این ۳ سهمیه برای ما خیلی خوب است و نباید بدبینانه به این رقابتها نگاه کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، تیم کشتی فرنگی کشورمان با ۱۰ نماینده در ۱۰ وزن به رقابتهای جهانی ۲۰۱۹ نورسلطان قزاقستان اعزام شد و توانست از مجموع ۶ وزنی که در این رقابتها دارای سهمیه المپیکی بودند در ۳ وزن این سهمیه را بدست بیارود.

حمید باوفا سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان ایران در گفت و گو با مشرق، درباره عملکرد کلی شاگردان محمد بنا و اینکه سهمیه های اخذ شده کافی بوده یا می توانستیم بیش از این سهمیه بگیریم حرف زد.

دارنده مدال نقره مسابقات دهلی نو قهرمانی آسیا در سال ۲۰۰۳ درباره سطح رقابتهای ۲۰۱۹ نورسلطان قزاقستان اظهار داشت: سطح مسابقات جهانی آن هم در سال قبل از المپیک همواره بالاست و تمام کشتی گیران برای گرفتن سهمیه با همه توان به رقابت ها می آیند و در آنسوی ماجرا هم مسابقات در رده بزرگسالان است و از جذابیت ها و حساسیت های خاص خودش برخوردار است.

وی افزود: تیم ما هم تیمی دگرگون شده با تغییرات زیاد بود. تیمی که نیروهای جوان تازه نفسش به تیم بزرگسالان تزریق شده اند که می تواند قطعا نوید روزهای خوبی را به کشتی فرنگی مان بدهد. وقتی ۶ نفر از اعضای اصلی این تیم جزو تیم جوانان بودند که به تیم بزرگسالان انتقال داده شدند این را می توان حُسن اصلی ورود تیم ما به رقابتهای جهانی دانست.

دارنده مدال نقره مسابقات ۲۰۰۷ قهرمانی آسیا در بیشکک در این باره که آیا کسب ۳ سهمیه در این رقابتها کافی بوده یا نه خاطرنشان کرد: یک بُعد سهمیه گرفتن المپیک بود و بُعد دیگر موفقیت در رقابتهای جهانی کشتی امسال. اما خب با توجه به این نفراتی که ما در اختیار داشتیم که اکثرشان هم جوان بودند و سال اولشان بود که در مسابقات جهانی حضور پیدا کرده بودند گرفتن ۳ سهمیه کار بسیار بزرگی بود.

باوفا اضافه کرد: دیدیم که روسیه با اینکه قهرمان مسابقات شد ولی تنها ۳ سهمیه برای المپیک گرفت که مانند ماست. این ۳ سهمیه برای ما خیلی خوب است و نباید بدبینانه به این رقابتها نگاه کنیم و نباید تنگ‌نظرانه از تلاشی که شده ایراد بگیریم. اگر ما کشتی را دوست داشته باشیم باید از تیم مان حمایت کنیم و به نوعی باز هم میدان را برای جوانان باز کنیم.

کارشناس کشتی فرنگی کشورمان در این باره که آیا می توان باز هم سهمیه المپیک گرفت یا نه توضیح داد: قطعا می توانیم! بچه های ما نشان دادند که این توانایی را دارند. مثلا در وزن ۹۷ کیلو هادی ساروی یا رامین طاهری همچنین حسین نوری، اینها کشتی گیرانی هستند که توانمندی گرفتن سهمیه را دارند و از آنطرف هم در وزن ۶۷ ما غیر از حامد تاب، نفرات دیگری هم داریم که می توانیم به آنها هم میدان بدهیم که در کنار هم رقابتی جذاب داشته باشند و از بین آنها یکی سهمیه بگیرد و به المپیک برود.

این قهرمان اسبق فرنگی کار کشورمان در ارتباط با اینکه کدام چهره های تیم ایران در این مسابقات شاخص تر از بقیه نشان دادن گفت: در کل همه نفرات تیم ما خوب بودند و این درست نیست که یک نفر را اسم ببریم. در واقع همه اوزان ما یکدست بودند و این نبود که نفری برتر از دیگران یا کسی ضعیف تر از همه باشد. البته سعید عبدولی که کاپیتان تیم بود دلاورانه جنگید و نشان داد چه ارزشهایی دارد. ما نباید ضعف کشتی گیر را رسانه ای کنیم بلکه باید با خودش یا کادر فنی به صورت خصوصی بگوییم. من معتقدم ضعف فنی کشتی گیری که برای نخستین بار به مسابقات جهانی رفته را نباید رسانه ای کرد چون او را اذیت می کند.

باوفا در این باره که آیا این نظریه درست است که تیم های محمد بنا از نظر بدنی وضعیت خوبی ندارند و در ۳۰ ثانیه های پایانی کم می آورند و کشتی را از دست می دهند خاطر نشان کرد: من اعتقاد دارم برای پاسخ دادن به این سئوال ابتدا باید نظرات کادر فنی را شنید. حتما آنها می آیند و جواب می دهند و وقتی توضیحاتشان را شنیدیم آن زمان می توان بهتر نظر داد و ایراد کار را گفت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top