تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/06/27 - 19:05
کد خبر: 328692

نتایج انتخابات اسرائیل چه می‌شود؟

رهبر ائتلاف آبی و سفید تشکیل دولت ائتلافی احتمالی با نتانیاهو را مشروط به پایان روند قضایی او اعلام کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، با شمارش بیش از ۹۰ درصد از آرای انتخابات رژیم صهیونیستی، حال مشخص شده که احتمالا هیچکدام از ائتلاف‌های رقیب در این انتخابات قادر به تشکیل دولت به صورت یکدست نخواهند بود و طرف پیروز در این انتخابات مجبور به ائتلاف با دیگر احزاب سیاسی است.

در حالی که رقابت اصلی در انتخابات پارلمانی اخیر در مناطق اشغالی میان «حزب سیاسی لیکود» به رهبری «بنیامین نتانیاهو» و «ائتلاف سیاسی آبی و سفید» به رهبری «بنی گانتز» بود، حال کمیسیون انتخابات در آخرین آمار خود اعلام کرده حزب لیکود موفق به کسب ۳۱ کرسی و رقیب آن یعنی ائتلاف آبی و سفید ۳۲ کرسی را تا کنون به دست آورده‌اند.

براین اساس به نظر می‌رسد که بنی گانتز شانس و احتمال بیشتری برای به دست گیری پست نخست وزیری و تشکیل دولت طی روزهای آینده در مناطق اشغالی خواهد داشت.

گانتز در واکنش به اعلام نتایج آرا اعلام کرده که او حاضر است با هرکسی دولت ائتلافی آینده را تشکیل دهد و همزمان «لیبرمن»، وزیر دفاع سابق کابینه نتانیاهو و رهبر حزب افراطی «اسرائیل خانه ما» از آمادگی برای ائتلاف با گانتز برای تشکیل دولت خبر داده است.

گانتز در عین حال ائتلاف با نتانیاهو برای تشکیل دولت را در خلال بررسی پرونده قضایی او رد کرده و گفته است ائتلاف احتمالی با نتانیاهو تنها پس از پایان بررسی پرونده قضایی نتانیاهو ممکن خواهد بود.

نتانیاهو از دو سال گذشته دارای پرونده قضایی در ارتباط با پرداخت رشوه مالی و برخی پرداخت‌های خارج از حساب در دوران نخست وزیری خود است و جلسه استماع او نیز برای بررسی این پرونده قرار است به زودی برگزار شود.

پیش از این برخی منابع از احتمال محاکمه و محکومیت زندان برای نتانیاهو پس از دوران نخست وزیری خبر داده بودند و حال باید منتظر بود و دید که کار نتانیاهو پس از انتخابات به کجا خواهد کشید.

«بنیامین نتانیاهو» که حزبش با شمارش بیش از ۹۰ درصد آرا به نظر می‌رسد که به عنوان حزب دوم در پارلمان رژیم صهیونیستی حضور داشته باشد، در عین حال همچنان با کسب یک کرسی کمتر از ائتلاف آبی و سفید، اما نسبت به تشکیل دولت و بازگشت به پست نخست وزیر ابراز امیدواری کرده و مدعی شده که دولت آتی را به عنوان «یک دولت صهیونیستی مطلق» تشکیل خواهد داد.

هنوز شمارش آرا به پایان نرسیده و به گفته کمیته انتخابات، آرای ماموران و دیپلمات‌های این رژیم و برخی کارکنان در بخش‌های نظامی به تازگی شروع شده و احتمال می‌رود که نتایج این انتخابات تا فردا اعلام شود.

با این حال براساس نتایج فعلی انتخابات، ائتلاف آبی و سفید در این انتخابات پیشتاز است و در صورت ادامه این نتایج، «بنیامین نتانیاهو» که از مارس ۲۰۰۹ بر صندلی نخست وزیر نشسته بود، پس از نزدیک به ۱۰ سال مجبور به جدایی از اقامتگاه نخست وزیر در فلسطین اشغالی خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top