تاریخ انتشار: شنبه 1398/06/30 - 16:10
کد خبر: 328984

نامه دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد به مجلس

در بخشی از این نامه آمده است: با توجه به افزایش نرخ تورم و کاهش درآمد عموم خانواده‌ها و همچنین نبود فرصت‌های شغلی مناسب در کنار تحصیل برای دانشجویان، احتمالاً با این افزایش شدید شهریه‌ها شاهد انصراف تعداد زیادی دانشجو خواهیم بود که برخلاف مصلحت دانشگاه و کشور بوده و موجب کند شدن روند تحول و اصلاح دانشگاه است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد طی نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گلایه‌های خود را درباره افزایش شهریه‌ها گفتند.

متن نامه بشرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خدمت جناب آقای دکتر علی لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

همانگونه که مستحضرید رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برای سال تحصیلی پیش رو با افزایش ۲۲ درصدی شهریه مواجه شده است. انتشار این خبر، موج گسترده‌ای از نگرانی را در میان دانشجویان این رشته‌ها و خانواده‌های آنان به وجود آورده است.

به نظر می‌رسد این افزایش شهریه بار مالی سنگینی را به دانشجو و خانواده‌هایشان تحمیل می‌کند. افزایش ۲۲ درصدی برای دانشجویانی که  شهریه‌ای معادل پنج میلیون تومان و یا بیشتر می‌پردازند مبلغی در حدود یک میلیون تومان است. در حالی که تعداد خانواده‌هایی که با توجه به تمکن مالی نسبت به افزایش شهریه بی تفاوت هستند، کمتر از ۱۰ درصد است.

بارها گفته و شنیده‌ایم که بنیان دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس تحصیل قشر ضعیف جامعه شکل گرفته تا باری از دوش آموزش عالی کشور برداشته شود و هیچ استعدادی نباشد که شرایط تحصیلات عالیه را از دست بدهد. اما با توجه به افزایش نرخ تورم و کاهش درآمد عموم خانواده‌ها و همچنین نبود فرصت‌های شغلی مناسب در کنار تحصیل برای دانشجویان، احتمالاً با این افزایش شدید شهریه‌ها شاهد انصراف تعداد زیادی دانشجو خواهیم بود که برخلاف مصلحت دانشگاه و کشور بوده و موجب کند شدن روند تحول و اصلاح دانشگاه است.

البته ما نیز بر این باوریم که باتوجه به شرایط حاکم بر کشور هزینه‌های آموزش برای دانشگاه‌ها افزایش یافته و مطلع هستیم که به تناسب آن شهریه‌ی دانشجویان نیز افزایش می‌یابد اما رشد ۲۲ درصدی بسیار بیشتر از میزان معقول افزایش شهریه بوده و حتی در کوتاه مدت ممکن است روند جذب دانشجویان به دانشگاه را با کندی یا خلل مواجه سازد و با بهم خوردن ترکیب جمعیتی دانشگاه از طریق ورود حداکثری قشر ثروتمند ولو با رتبه‌های علمی پایین‌تر، جایگاه علمی دانشگاه و ترکیب فرهنگی آن با خطرات جدی مواجه شود. لذا بعد از پیشنهاد غیر قابل قبول رییس محترم دانشگاه آزاد اسلامی دکتر تهرانچی مبنی بر اتخاذ وام شهریه ، پیشنهاد می‌شود با بررسی و پیگیری موضوع به عنوان وکلای دانشجویان در عالی ترین سطح به فریاد دانشجویان و خانواده هایشان برسید . ان شاءالله با پیگیری و مطالبه گری سریع و به هنگام  از شکل گیری حواشی و اعتراضات جدید در فضای رسانه‌ای کشور نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی که به تبع آن از التهاب جامعه پیش‌گیری لازم به عمل آید. در این راستا خواهشمندیم در موضوع میزان افزایش شهریه‌ی دانشجویان علوم پزشکی، با پیگیری وکلای دلسوز و هم صدا شدن با دانشجویان طبق سنوات گذشته نهایتاً افزایش ۱۰ درصدی شهریه‌ها اعمال گردد .

والسلام علیکم و رحمة الله

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top