تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/06/31 - 13:51
کد خبر: 329159

مدیر عامل هواوی از فروش ۲۰ میلیونی سری میت 30 می‌گوید

ریچارد یو ضمن پیش‌بینی فروش ۲۰ میلیونی برای گوشی‌های سری میت ۳۰، ابراز امیدواری کرد افزایش فروش داخلی، بتواند کاهش احتمالی فروش خارجی شرکت را جبران‌کند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ باآنکه در پی تحریم‌های آمریکا و خصوصا پس از قطع همکاری گوگل با هواوی و قطعی‌شدن عرضه‌ی گوشی‌های میت ۳۰ بدون سرویس‌های گوگل، بسیاری صاحب‌نظران رونمایی ۱۹ سپتامبر را رویدادی سرنوشت‌ساز برای هواوی ارزیابی کرده‌بودند، اما حضور ریچارد یو روی استج با آن لهجه و بیان همیشگی، شاید اولین گام عملی هواوی در عادی جلوه‌دادن اوضاع بود. ریچارد یو در گام بعدی، معرفی سری جدید گوشی‌های میت را با شعار «Rethink Design» آغازکرد و از عبارت «iconic design» در توصیف طراحی گوشی‌های میت سری‌های قبل استفاده کرد؛ عبارتی که اشاره به ایده‌ای پیشگامانه دارد که دیگر تولیدکنندگان و طراحان از آن پیروی خواهندکرد. نمایش هواوی به همین‌جا ختم نشد و یو هم‌زمان با انیمیشنی که دوربین سه‌گانه‌ی آیفون ۱۱ پرو را در قاب مربع‌شکل دوربین میت ۲۰ پرو جای می‌داد، با تکرار عبارت «iconic design» و تأکید ضمنی بر شباهت چینش مربع‌شکل دوربین‌ پرچم‌دار تازه‌نفس اپل به طراحی میت سری قبل، رقیب آمریکایی خود را به سخره گرفت که تشویق حضار را نیز به‌دنبال داشت. گام‌های بعدی یو در پرداختن به داشته‌های پرچمداران تازه‌نفسش درکنار تأکید ضمنی بر نداشته‌های رقبا، رویداد ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) را به نمایشی جسورانه از اصرار هواوی بر خالی‌نکردن میدان رقابت بدل‌کرد. تلاش یو در کم‌اهمیت جلوه‌دادن تأثیر تحریم‌های آمریکا با اختصاص تنها دو دقیقه به معرفی HMS به‌عنوان جایگزینی برای GMS، شاید آخرین پرده‌ی این نمایش باشکوه دوساعته بود. باید دید، آیا اتحاد کرین ۹۹۰ مجهز به 5G، هورایزن دیسپلی با قابلیت کنترل صدا با لمس حاشیه‌های کناری، سوپراسلوموشن‌های ۷۸۶۰ فریم‌بر‌ثانیه‌ای، دوربین چهارگانه‌ی قدرتمند جای‌گرفته در Halo Ring پشتی و دست آخر DNA بی‌بدیل پورشه در کالبد پرچم‌دار چینی، سهم بازار را هم مانند صحنه‌ی نمایش از آن هواوی خواهد کرد یا خیر.

اما واقع‌گرایی‌های بعضا خوشبینانه‌ی ریچارد یو، مدیرعامل هواوی در کنفرانس خبری ‌بعد از رویداد اخیر، بیان‌گر آن بود که غول فناوری چینی، بیش از هرچیز امیدوار است افزایش فروش داخلی بتواند کاهش فروش خارجی شرکت را جبران‌کند:

  • فکر می‌کنم تحریم‌ها بیشتر بر فروش ما در خارج از چین اثرگذار خواهد‌بود، اما فروش داخلی افزایش قابل‌توجهی خواهدداشت چراکه گوشی‌های سری میت ۳۰ درمیان پرچم‌داران مجهز به 5G در تمام دنیا بی‌رقیب‌اند.
    بااینکه از زمان اعمال تحریم‌ها در ماه مه، فروش شرکت کاهش پیدا‌کرده اما در حال‌حاضر شاهد افزایش فروش، آن‌هم با سرعتی قابل‌توجه هستیم که این بیان‌گر اقبال مشتریان به محصولات ما است. من اطمینان‌دارم در سری میت ۳۰ فروشی ۲۰ میلیونی را تجربه خواهیم‌کرد.

باآنکه تاثیرگذاری تحریم‌های آمریکا در کاهش میزان فروش محصولات هواوی در سطح جهانی قابل انکار نیست، اما این واقعیت را نیز نمی‌توان از نظر دور داشت که سهم این شرکت از بازار موبایل چین طی سال‌های اخیر دائما در حال افزایش بوده و طبق گزارش Canalysresearch، هواوی در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی، رکورد بیشترین سهم از بازار چین طی ۸ سال اخیر را، به خود اختصاص داده‌است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top