تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/07/01 - 22:19
کد خبر: 329372

مستند «نان گزیده‌ها» رونمایی شد

مستند «نان گزیده ها» با حضور کارگران هپکو رونمایی شد و در آن کارگران حل مشکل این شرکت را متکی به عزم ملی دانستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، مستند «نان گزیده ها» که به تشریح وضعیت شرکت هپکو و مشکلات آن می‌پردازد، عصر امروز در سالن بصیرت سازمان بسیج دانشجویی اکران شد. در این مراسم جمعی از نمایندگان کارگران هپکو و فعالان فضای مجازی حضور داشتند.

«نان گزیده ها» اولین فیلم مستند درباره اعتراضات کارگری هپکو است که در آن فیلم‌هایی از شعار‌ها و تجمعات کارگران به نمایش درمی آید. در این مستند کارگران هپکو، برخی مسئولان این شرکت پیش از خصوصی سازی، کارشناسان اقتصادی و اجتماعی و همچنین نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود می‌پردازند. این مستند با نمایش بخش‌های مختلف کارگاهی و کارخانه‌ای آغاز می‌شود و در ادامه درد‌ها و رنج‌های کارگران به به بیننده منتقل می‌کند.

مهدی مطهر، تهیه کننده این مستند، با تأکید بر حضور رسانه‌های انقلابی در کنار اعتراضات کارگری و رسیدگی به وضعیت شرکت‌های تخصصی و بزرگ، گفت: جریان‌هایی وجود دارد که می‌خواهند اعتراضات کارگری را علیه نظام نشان دهند و به این صورت اصل حرف کارگران به حاشیه برود.

مطهر با بیان اینکه کارگران هپکو در تمام اعتراضات خود به صنفی بودن آن تأکید داشتند، ادامه داد: نکته دیگر درباره هپکو این است که نباید به دنبال رویاپردازی‌هایی درباره وضعیت شرکت پیش از انقلاب باشیم، هپکو در سال‌های ۵۱ تا ۵۴ ساخته شد، اما اوج شکوفاییی آن به دوران دفاع مقدس و سال‌های میانی دهه ۶۰ بازمی گردد.

پس از آن، سعید صیاف، یکی از کارگران هپکو پشت تریبون قرار گرفت و از تشکل‌های دانشجویی که از اعتراضات کارگری حمایت کردند، تشکر کرد.

صیاف به حضور دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در نمازجمعه اراک اشاره کرد و گفت: نجات هپکو اکنون صرفا عزم جزم کارگران را نمی‌خواهد، بلکه باید همه دست به دست هم دهند و این برند ملی را احیا کنند.

این کارگر هپکو به ماجرای تجمع کارگران و بستن ریل راه آهن اشاره کرد و ادامه داد: از همه مسافرانی که در آن ساعت‌ها در قطار بودن عذرخواهی می‌کنیم، اما مردم بدانند که شرایط را برای ما به سمتی بردند که چاره‌ای جز بستن ریل نداشتیم.

وی بیان کرد: بستن ریل اشتباه بود، اما آخرین راه بود که صدای اعتراض کارگران به کل ایران برسد. چند سال است که اعتراض کردیم، اما صدایمان به بیرون از استان نرسید و کسی به کمک ما نیامد.

صیاف گفت: از اینکه رئیس قوه قضاییه اظهار کرده است که صدای ما را شنیده، خوشحالیم و امیدواریم حرف ما را نیز بشنود.

در ادامه این مراسم، سیدپویان حسین پور ضرورت پرداختن به هشتگ‌هایی با عنوان هپکو و هپکو تنها نیست در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: باید پیام کارگران هپکو و جامعه کارگری به همه دنیا مخابره شود و همه ببینند که جریان انقلابی در کنار کارگران حضور دارد.

حسین پور ادامه داد: در چند سالی که خصوصی سازی شرکت‌های بزرگ راه افتاده، مواد زیادی از شرکت‌های بزرگ داریم که به بخش خصوصی واگذار شده و تنها هپکو نیست که گرفتار سیاست‌های غلط خصوصی سازی شده است.

سیدامیر میرناصر، کارگر و نماینده کارگران هپکو نیز در پایان این مراسم به ارائه تاریخچه، ظرفیت‌ها و افتخارات و همچنین مشکلات این شرکت پرداخت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top