تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/07/02 - 09:27
کد خبر: 329411

ربیعی؛

صلاحیت افراد در مورد خصوصی سازی بیشتر باید مورد ارزیابی قرار گیرد

سخنگوی دولت گفت: زمانی که شخصا عهده دار تصدی وزارت کار بودم، در آن زمان به وجود آمدن شرکت‌های فرعی در درون شرکت‌ها را یکی از مشکلات بزرگ می‌دیدم و همان موقع هم از آن جلوگیری می‌کردم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو علی ربیعی سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرگزاری دانشجو در خصوص برنامه دولت برای موضوع اعتراض کارگران هپکو و هم چنین برخورد با هیئت مدیره این شرکت و اقدامات پیشگیرانه دولت در خصوص جلوگیری از تکرار وقایع این چنینی گفت: مشکل ما در هپکو این است که خریدار تولیدات هپکو کم شده و یا وجود ندارد یا اساسا منابعی نیست که از این تولیدات استفاده کنند. براین اساس تکنولوژی هپکو باید به روزرسانی شود.

صلاحیت افراد در مورد خصوصی سازی بیشتر باید مورد ارزیابی قرار گیرد
وی مسئله دوم در ماجرای هپکو را خصوصی سازی‌هایی دانست که در این شرکت صورت گرفته و گفت: افرادی که در این فرآیند خصوصی سازی توانستند شرکت کنند و مدیریت آن را به عهده بگیرند نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و لذا خصوصی سازی، خصوصی سازی ناسالمی نبوده است، اما افراد نتوانستند از عهده تعهدات خود برآیند و براین اساس لازم است چیزی که در خصوصی سازی راجع به صلاحیت فرد داریم بیشتر مورد ارزیابی قرار گیرد.

ربیعی با اشاره به زمانی که شخصا عهده دار تصدی وزارت کار بود گفت: در آن زمان به وجود آمدن شرکت‌های فرعی در درون شرکت‌ها را یکی از مشکلات بزرگ می‌دیدم و همان موقع هم از آن جلوگیری می‌کردم.

دولت یکی از بانک‌ها را مکلف به پرداخت حقوق عقب مانده کارگران هپکو کرد
سخنگوی دولت در خصوص اقدامات دولت در قبال مسئله اعتراض کارگران هپکو گفت: ما در مورد پرداخت حقوق عقب مانده کارگران تصمیماتی گرفتیم و بنا براین شد که یکی از بانک‌ها مکلف به پرداخت حقوق عقب مانده این عزیزان شود.

وی ادامه داد: اساسا بحث هپکو بحث مالکیت است و کارگران این مجموعه که با شخص من زیاد در ارتباط هستند عنوان می‌کنند که انتظار دارند امنیت شغلی شان حفظ شود و مطمئن شوند مالکی اینجا خواهد آمد که بتواند برای کارگران تولید ایجاد کند، چون اساسا هیچ چیزی برای کارگران شیرین‌تر از امنیت شغلی و تولید نیست.

ربیعی تصریح کرد: برهمین اساس و بنا به توصیه رئیس جمهور یک کنسرسیومی قوی تشکیل شد که این کنسرسیوم موظف است تولیدات مورد نیاز را داشته باشد اساسا این کنسرسیوم‌ها شرکت‌های معدنی بزرگ ما هستند که از نام بردن اسم تک تک آن‌ها به دلیل تغییراتی که ممکن است صورت بگیرد معذورم، اما مهمترین آن‌ها کنسرسیوم گل گهر و آذراب است که کانون این کنسرسیوم‌ها محسوب می‌شوند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه با وجود این کنرسیوم‌ها هم تولید تضمین خواهد شد و هم این کنسرسیوم‌ها آنقدر قدرت مالی دارند که کارگران را اداره کنند گفت: از طرف دیگر کارگران هپکو دنبال یک آرامش از مالک بودند و به احتمال زیاد با تغییر مدیریت و مالکیت به این آرامش خواهند رسید.

وی ادامه داد: به احتمال زیاد آقای روغنی مدیر که از مدیران بسیار موفق ما که سابقه کار صنعتی نیز دارد مدیر عامل جدید هپکو خواهد شد.

ربیعی در پاسخ به این سوال خبرگزاری دانشجو که اقدامات دولت برای جلوگیری از تکرار این وقایع چه خواهد بود گفت: به هر حال کوچک کردن دولت استراتژی درستی بوده و در تمام اسناد بالادستی به این کوچک سازی تاکید شده، اما شیوه کوچک سازی در هر دولتی که صورت بگیرد یک سری حرف و حدیث دارد، اما من اطمینان دارم صاحبان خصوصی سازی در سال‌های گذشته با دقت عمل کرده اند.

کارگروهی متشکل از رئیس دیوان محاسبات، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، رئیس سازمان برنامه و بودجه به منظور نظارت بر واگذاری‌ها به بخش خصوصی در سطح استان‌ها تشکیل شد
سخنگوی دولت اقدامات عملی دولت در جلوگیری از تکرار این وقایع را با اشاره به جلسه روز شنبه سران اقتصادی سران قوا دانست و تصریح کرد: در این جلسه بنا شد برای اینکه طرح‌های نیمه تمام دولتی واگذار شوند و واگذار کننده و خریدار اطمینان از این اقدام داشته باشند رئیس دیوان محاسبات، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گروهی تشکیل دهند و در سطح استان‌ها نظارت لازم بر واگذاری‌های اطمینان بخش را صورت دهند که این واگذاری‌ها به سمت اطمینان بخشی برود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top