تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/07/02 - 11:47
کد خبر: 329436

سرزمین نپال، در محاصره‌ای از بلند قامت‌ترین کوه‌های جهان

محتوا با جملاتی در مورد کشور کوهستانی نپال، در جنوب آسیا شروع شد. سپس در زمینه واحد پول، زبان و پایتخت آن که کاتماندو می باشد، توضیحاتی داده شد. همچنین ذکر شد که قسمت اعظم رشته کوه هیمالیا و بلندترین قله جهان یعنی اورست نیز، در این کشور قرار دارد. بعد از آن در زمینه جاذبه های کشور مسائلی بیان گردید.

خبرنامه دانشجویان ایران: گردونه گردشگری با چرخش معجزه آسای خود ما را به سوی نپال، سرزمینی کوهستانی در بالاترین نقطه جهان سوق می دهد. نپال را در ناحیه جنوبی آسیا، به گونه ای می یابیم که قسمت اعظم رشته کوه بلند قامت هیمالیا، آن را در بر گرفته است. کشور نپال را با مردمان آرامش طلب و مسالمت جویش، می شناسیم. سرزمین افسانه ای که تا 16 سالگی دختران را به عنوان الهه، در آن می ستایند. در بررسی از کشور نپال که بلندترین قله رشته کوه هیمالیا (Himalaya)  یعنی اورست (ٍEvetest) را در آغوش گرفته است، همراه ما باشید.

گذری به دنیای نپال (Nepal)
شما کشور Nepal را به صورت سرزمینی حاصلخیز و برخوردار از تپه های کوهستانی با پایتختی کاتماندو می بینید. گرچه اقتصاد کشور بوسیله کشاورزی و صنعت تأمین می شود، ولی جاذبه های گردشگری سهم زیادی در چرخش اقتصاد بر عهده دارند. تازه باید بدانید که زبان کشور، نپالی و واحد پول نپال روپیه می باشد. در همسفری با تور نپال ریسمون، به تماشای جاذبه های نپال، بروید.

لومبینی (Lumbini)
مکان پرچاذبه لومبینی که در حال حاضر به عنوان مکانی برای زائران بودایی، به حساب می آید، در قلب یک پارک کوچک قرار گرفته است. در هر صورت اگر علاقه ای به معماری، سبک بناهای تاریخی و سنت های بودایی دارید، به تماشای این جاذبه بروید. ضمناً با تماشای این مکان می توانید، از چند معبد دیگر هم که در پیرامون لومبینی قرار دارد، بازدید نمایید.

موزه پاتان (Patan Museum)
این موزه به عنوان یکی از بهترین موزه های جنوب آسیا، معروف شده است. در موزه پاتان نپال، شما می توانید آثار بسیار با ارزش و جذابی را  از هندوها و بودایی ها ببینید که از پایتخت نپال  بدست آمده است. قطعات ساخته شده از برنز و مس در این موزه وجود دارد، که بسیار پرقدر است. ضمناً اگر احساس خستگی یا گرسنگی به سراغتان آمد، به کافه داخل موزه جهت رفع خستگی مراجعه نمایید.

بازار آسان (Asan Market)
در مقوله گردشگری اگر مسئله خرید از یک بازار بسیار قدیمی آنهم در قلب کاتماندو باشد، دیگر جای خود دارد. شما در بازار آسان یک منطقه پرهیاهو و پرجنب و جوش را، خواهید دید که از زنده بودن درون آن، شاداب می شوید. در این منطقه تاریخی که آکنده از تاریخ، معابد و گنبدها می باشد، سیر تاریخ را همراه با خرید ادویه جات محلی، صنایع دستی هنری نپالی ها، لوازم ویژه عروسی در Nepal و ... به تماشا بنشینید.

سرزمین نپال، در محاصره‌ای از بلند قامت‌ترین کوه‌های جهان

بازار آسان

پارک ملی چیتوان (Chitwan National Park)
صبر کنید، هنوز دیدنی ها تمام نشده است. قرار است به تماشای یکی از بهترین پارکهای ملی جنگلی، در جنوب آسیا بروید. مکانی که در آنجا با تورهای ویژه، از نزدیک قادر به تماشای ببر بنگال، پلنگ وحشی، خرس قطبی و تمساح خواهید بود. در این پارک همچنین با نحوه زندگی، انواع مختلف پرندگان نیز آشنا می شوید. تازه گوزن تک شاخ را نیز می توانید، تماشا کنید. در پارک از یک فیل سواری مهیج ،در کنار خانواده بهره ببرید. حتی می توانید لذت یک قایقرانی روح افزا در رودخانه  را نیز، بخود نوید دهید.

سرزمین نپال، در محاصره‌ای از بلند قامت‌ترین کوه‌های جهان

پارک ملی چیتوان

دریاچه فوا (Fewa Lake)
اگر در سفر جذاب به نپال نیاز به آرامش دارید، دریاچه فوا، بهترین گزینه است. سوار بر یک قایق پارویی کوچک، در دریاچه معرکه فوا پارو بزنید. تنها نگاه به سپیدی های برفی کوهستان، در دریاچه جنگلی مسکنی قوی برای همه افکار ناخوشایند است که در این سفر باید بدور انداخت. ضمناً با یک پیاده روی جانبخش، به ازدیاد قوای بدنی خود نیز کمک کنید.

سرزمین نپال، در محاصره‌ای از بلند قامت‌ترین کوه‌های جهان

دریاچه فوا

عبادتگاه طلایی، هیرانیا وارنا ماهابیهار (HIRAVNYA VARNA MAHABIHAR)
تعجب نکنید، این خانقاه که به طلایی مشهور است، سراسر از برنج و برنز ساخته شده و اثری از طلا در آن نمی یابید. معماری زیبای طلایی رنگش، یک جاذبه ای تماشایی است. تازه حیاط زیبا و هیجان انگیز عبادتگاه  با مجسمه های عجیب و غریب، نیایشگاه را بیشتر قابل توجه می سازد.

سرزمین نپال، در محاصره‌ای از بلند قامت‌ترین کوه‌های جهان

معبد طلایی

سخن پایانی:
پس از یک تجربه جدید و مسرت بخش در تور نپال، ریسمون، ما اطمینان داریم که خواهان شرکت در تورهای جهانگردی زیادی با ریسمون خواهید شد. بنابراین فرصت دیداری هیجان انگیز و جذاب از کشور تاریخی نپال را با تور نپال ریسمون، به خود ارمغان دهید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
بانوی نماینده مجلس پاکستان: ایران تنها کشور پیشرو در حمایت از مردم غزه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top