تاریخ انتشار: شنبه 1398/07/06 - 16:26
کد خبر: 329908

لاریجانی: کشورهای بزرگ نگذارند آمریکا به زورگویی عادت کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفتار آمریکا آثار سوئی در شرایط بین‌المللی داشته است، گفت: آمریکایی‌ها قواعد متعارف را بر هم زده اند، لذا در حال حاضر کشورهای بزرگ باید مسئولیت خود را شناخته و به آن عمل کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز(شنبه، ۶ مهرماه) با گدام دارمندرا سفیر هندوستان در تهران دیدار و گفت و گو کرد.

لاریجانی در این دیدار روابط ایران و هندوستان را مرتبط با ریشه‌های مشترک دو کشور دانست و گفت: هندوستان کشور بزرگی است و ظرفیت ویژه‌ای برای توسعه روابط میان دو کشور وجود دارد که باید از این فضا استفاده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه برخی کشورها نمی‌خواهند روابط دوستانه اقتصادی میان دو کشور توسعه یابد، عنوان کرد: ایران و هندوستان نباید به این کشورها اجازه موفقیت دهند و باید در جهت توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور تلاش کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران و هند دو تمدن قدیمی و ریشه‌دار هستند، اظهار داشت: روابط آمریکا آثار سوئی در شرایط بین‌المللی داشته و آمریکایی‌ها قواعد متعارف را بر هم زده اند، لذا در حال حاضر کشورهای بزرگ باید مسئولیت خود را شناخته و به آن عمل کنند.

لاریجانی ادامه داد: در این شرایط از کشورهای کوچک که تاب تحمل تحریم‌های قدرت‌های بزرگ را ندارند انتظاری نداریم اما از کشورهای بزرگ انتظار داریم نسبت به تحریم‌های آمریکا علیه ایران بی‌تفاوت نباشند چرا که اگر آمریکایی‌ها به زورگویی عادت کنند، به زودی به شما نیز زور می گویند.

وی در ادامه تأکید کرد: ایران و هند می توانند در حوزه انرژی و تکنولوژی جدید و ایجاد امنیت و ثبات در منطقه مکمل یکدیگر باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت پارلمانی میان دو کشور، خاطرنشان کرد: بالاخره جمهوری اسلامی از تحریم عبور می‌کند و شرایط سخت به پایان می‌رسد لذا افق روشنی پیش روی ما قرار دارد و در این میان، اولویت نگاه جمهوری اسلامی در حوزه دیپلماسی همواره با شرق است.

سفیر هند در تهران: هندوستان بر تحکیم روابط با ایران تأکید دارد
گدام دارمندرا سفیر هندوستان در تهران نیز در این دیدار با اشاره به تأکید کشورش بر تحکیم روابط با ایران، گفت: دیدارهای متعددی میان مقامات دو کشور در سطوح عالی برگزار می شود که بیانگر پیشرفت تدریجی روابط است و هندوستان نیز طی این دیدارها علت تأخیر در اجرای برخی پروژه‌ها را توضیح داده است.

سفیر هندوستان در تهران در پایان با بیان اینکه روند گفتگوها میان هند و ایران باید ادامه پیدا کند تا وحدت افزایش یابد، اظهار داشت: اکنون که انتخابات پارلمان هندوستان برگزار و رئیس مجلس انتخاب شده است، از شما دعوت می‌کنیم به دهلی سفر کنید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top