تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/07/07 - 16:09
کد خبر: 330004

وجود ۳۵ خوابگاه نیمه تمام در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۳۵ خوابگاه به صورت نیمه تمام در دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارد و در تلاش هستیم به اشکال مختلف برای اتمام این پروژه ها تامین اعتبار کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، رحمان خدابنده‌لو با اشاره به برگزاری دومین نشست شوراهای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: در  مدت برگزاری این نشست سه روزه، دبیران شوراهای صنفی علوم پزشکی مشکلات خود را بیان کردند و می‌توان دید که با دلسوزی خاصی به دنبال رفع مشکلات دانشجویان هستند.

وی ادامه داد: من ایمان دارم که اگر دبیران شوراهای صنفی موضوعی را در حوزه‌های مختلف رفاهی و صنفی دانشجویان بیان می‌کنند، از روی صداقت است و اکثر مشکلاتی که دبیران در این نشست مطرح کردند بر دوش دانشجویان سنگینی می‌کند؛ دبیران شوراهای صنفی به عنوان نمایندگان دانشجویان تلاش دارند حرف دل دانشجو را در چنین محافلی بیان کنند از این رو تاکید می‌کنم این اطمینان را داشته باشند که مسؤولان دانشگاهی و وزارت بهداشت به دنبال رسیدگی به امور مد نظر دانشجویان هستند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با بیان این که در حال برنامه‌ریزی برای بازدید معاون وزیر بهداشت از دانشگاه‌ها هستیم تا از نزدیک در جریان مشکلات دانشجویان قرار بگیریم، خاطر نشان کرد: در این برنامه، تلاش داریم از دانشگاه‌های مختلف با اولویت دانشگاه‌های مستقر در مناطق محروم که امکانات کمتری دارند، بازدید کنیم. دانشجویان بدانند که دغدغه آن‌ها دغدغه ما نیز است و بر همین اساس تمام تلاش خود را به کار می‌بریم تا قدمی به سمت جلو برداریم تا کمی از این فشار از روی دوش شوراهای صنفی کاسته شود.

خدابنده‌لو به وضعیت خوابگاه‌های نیمه تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر ۳۵ خوابگاه به صورت نیمه تمام در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وجود دارد که در این خصوص باید گفت ساخت این خوابگاه‌ها زمانی آغاز شد که جهش قیمت‌های صورت گرفته طی دو سال اخیر در کشور اتفاق نیفتاده بود و چه بسا اگر این افزایش قیمت رخ نمی‌داد، تعداد قابل توجهی از این خوابگاه‌ها تا کنون به بهره‌برداری رسیده بود.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت اضافه کرد: با وجود این شرایط، ما در تلاش هستیم که به اشکال مختلف برای ساخت و اتمام پروژه‌های این ۳۵ خوابگاه تامین اعتبار کنیم؛ گرفتن وام از بانک‌ها یکی از راه‌های تامین اعتبار در این خصوص است که به جد این مورد را دنبال می‌کنیم و به لطف خدا به نتایج خوبی رسیده‌ایم؛ انشاءالله هر چه زودتر بتوانیم از تسهیلات بانکی استفاده کنیم و بتوانیم ساخت این خوابگاه‌ها را ادامه دهیم.

خدابنده‌لو یادآور شد: مذاکرات و جلساتی نیز با خیرین داشته‌ایم تا از این ظرفیت نیز در شهرها و استان‌های مختلف در خصوص ساخت خوابگاه‌های مورد نظر استفاده کنیم تا با ساخته شدن این خوابگاه‌ها و افزایش ظرفیت خوابگاهی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی، مقداری از دغدغه‌های دبیران شوراهای صنفی در حوزه خوابگاه را کم کنیم.

وی در حوزه تغذیه دانشجویان، با بیان این که مقرر شده است سازمان برنامه و بودجه اعتبار خوبی در حوزه تغذیه دانشجویی اختصاص دهد، گفت: با رایزنی‌ در جلسات متعدد، مقرر شده است اعتبار خوبی در حوزه تغذیه دانشجویان از طریق سازمان برنامه و بودجه اختصاص داده شود که اگر این امر اتفاق بیافتد مشکل تغذیه دانشجویی برای امسال حل می‌شود.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت به مشکلات حمل و نقل دانشجویان که از موضوعات عنوان شده دبیران شوراهای صنفی بود اشاره کرد و یادآور شد: بخشی از هزینه‌های ایاب و ذهاب به موضوع قرار داشتن خوابگاه‌ها در خارج از پردیس دانشگاه باز می‌گردد که برای حل این مشکل در حال حاضر کاری نمی‌شود کرد اما امید داریم با ساخته شدن خوابگاه‌های نیمه تمام، بخشی از این مشکل نیز مرتفع شود.

خدابنده‌لو به حوزه مشکلات آموزشی عنوان شده از سوی دانشجویان اشاره کرد و اظهار داشت: در این نشست دبیران شوراهای صنفی، دغدغه‌های آموزشی نیز داشتند که با ارتباطی که حتما و قطعا با معاونت آموزشی داریم به دنبال رفع این مشکلات خواهیم بود؛  البته همکاران معاونت آموزشی با ما همراه هستند و علاقه دارند برای کاهش دغدغه‌ها  و مشکلات دانشجویان کمک کنند.

وی گفت: در این مسیر نیز کمک می‌کنیم تا ارتباط شورای مرکزی صنفی جدید با معاونت آموزشی و پژوهشی شکل بگیرد و  اعضای شورای مرکزی بتوانند دغدغه‌های خود را مطرح کنند و کمک شود تا اگر مشکلی وجود دارد، حل شود.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: من از دبیران شوراهای صنفی که دانشجویان دغدغه‌مندی هستند، تشکر می‌کنم که تلاش دارند مشکلات دیگر دانشجویان را حل کنند و از آن‌ها خواهش دارم در ارتباط با مسؤولان دانشگاه، مدیران و معاونان در آرمش سخن بگویند زیرا در آرامش می‌توان به خوبی سخن گفت و به دنبال اتفاقات خوب بود. دبیران شوراهای صنفی باید تلاش کنند خواسته‌های خود را به صورت اداری‌تر مطرح کنند.

وی تاکید کرد: شورای صنفی جایی برای نزدیک شدن به مراکز قدرت و کسب منفعت نیست، بلکه شورای صنفی جای افراد دغدغه‌مندی است که برای بهتر شدن شرایط دانشجویان، جامعه و آینده خود تلاش می‌کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top