تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/07/08 - 04:19
کد خبر: 330053

انتقاد نماینده مجلس به حذف سهمیه دانشگاهی ایثارگران

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان سنجش و وزارت علوم به جای این که توضیح دهد چرا در سال گذشته پذیرش این دانشجویان مشکلی نداشت، موجبات توهین به ایثارگران را فراهم کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در جلسه علنی نوبت عصر روز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از نصایح رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای خبرگان و سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل گفت: در هفته دفاع مقدس در چند شهر شاهد حذف نام شهدا بودیم این اقدام تلخ باید از طرف وزارت کشور محکوم می‌شد هر کس در هر مقام و جایگاهی که به خود اجازه داد نام شهدا را حذف کند باید عزل شود. از وزیر کشور انتظار دارم  که گزارشی در این مورد ارائه کند.

نماینده مردم رشت در مجلس در مورد سهمیه دانشگاه ایثارگران گفت: در هفته دفاع مقدس به جای گرامیداشت جایگاه ایثارگران هجمه‌های وسیع ناجوانمردانه‌ای علیه سهمیه‌های دانشگاهی ایثارگران صورت گرفت. سازمان سنجش و وزارت علوم  به جای این که توضیح دهند چرا برنامه ششم توسعه در سال گذشته در پذیرش دانشجویان مشکل نداشت، موجبات توهین به ایثارگران را فراهم کردند. سازمان سنجش با تغییر رویه برخلاف سنوات گذشته مشکلاتی برای این قشر به وجود آورد. وزیر علوم به جای اصلاح سهمیه ایثارگران لایحه حذف سایر سهمیه‌های ناحق اعضای هیئت علمی را ابلاغ نمود.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: در این زمان که دشمن تمام توان خود را بسیج کرده  است، حذف یارانه مردم گرفتار یا عدم دقت در حذف یارانه‌ها تشدید کننده مشکلات خواهد بود. دولت در این موضوع دقت لازم را داشته باشد.

این عضو مجمع نمایندگان استان گیلان ضمن تاکید به پرداخت مطالبات جامعه ایثارگران و بازنشستگان گفت: سزوار نیست یک نفر ۳۰ سال کار صادقانه کند و پرداخت دستمزد ۳۰ ساله‌اش، ۳۰ سال طول بکشد.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی فرهنگیان خطاب به وزیر جدید آموزش و پرورش گفت: فرهنگیان به دلیل شخصیت اجتماعی مشاغل آزاد انتخاب کنند. شما در زمان رای اعتماد قول دادید برای ارتقای معیشت فرهنگیان اقداماتی انجام دهید هنوز خبری از رتبه بندی فرهنگیان نیست. هیچ دلیل منطقی و قانونی برای عدم اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان وجود ندارد. آموزش و پرورش باید زمینه ارتقای سطح تحصیلی کارکنان خود را فراهم کند نه این که مانع از آن شود.

وی در ادامه انتقادات خود به وزارت خانه آموزش و پرورش تصریح کرد: اخباری مبنی بر عدم دریافت دستمزد تصحیح ورقه فرهنگیان به گوش می‌رسد. از وزیر آموزش و پرورش تقاضا می‌کنم این مشکلات حل شود. متاسفانه رویه واحدی در جذب نیروهای حق التدریسی وجود ندارد؛ این تعارض و تبعیض موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده است.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح وضعیت اشتغال در روستاها خطاب به وزیر کشور گفت: اگر به دنبال توسعه روستاها و معکوس کردن مهاجرت هستید برای دهیاران فکر جدی کنید دهیاران هیچ گونه رابطه استخدامی نداشته  و به دلیل نداشتن آینده روشن نمی‌توانند دلگرم روستا باشند. خواه ناخواه دنبال مشاغل دیگر می‌روند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به خطراتی که در سواحل جنوبی کشور به وجود آمده است از ساحل امن دریای خزر برای تخلیه و بارگیری کالا استفاده کنید. اقتصاد دریامحور استان گیلان را پویا کنید.

این عضو مجمع نمایندگان استان گیلان خطاب به رئیس جمهور گفت: مانع از ریختن آب شیرین ۲۲ رودخانه استان گیلان به دریای کاسپین شوید. ساخت سدهای لاستیکی را شروع و به نقطه مطلوب برسانید. سزوار نیست استان گیلان با حجم هزار میلی لیتری باران از بی آبی رنج ببرد.

جعفرزاده ایمن آبادی ضمن انتقاد از واردات برنج گفت: اگر در مورد کالای برنج با برنامه‌ای عملی کاری انجام می‌شد، تحت هیچ شرایطی نیازمند واردات نبودیم دولت تصویب می‌کند که در زمان برداشت برنج، برنج وارد نشود. چرا به کشاورزان توهین می‌کنید؟  در هر فصل برنجی وارد کنید، کشاورز آسیب می‌بیند.

این عضو مجمع نمایندگان استان گیلان ضمن تشریح جاذبه‌های گردشگری مناطق شمالی از به سرانجام رساندن مشکلات زیرساختی استان انتقاد کرد و در مورد تقسیمات کشوری گفت: عدم شهرستانی شدن مناطق مانع توسعه استان شده است وقتی از عوامل وزارت کشور در این مورد سوال می‌کنیم می‌گویند حق با شماست، اما رئیس جمهور مانع از اجرای تقسیمات می‌شود.

جعفرزاده ایمنی آبادی در پایان با اشاره به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی ضمن انتقاد از تعطیلی کارخانجات گفت: این تعطیلی‌ها در تناقض با آن مولفه‌ها است. نگاه به تولید کننده باید تغییر کند. با این بانک‌های رباخوار مشکل تولید حل نمی‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top