تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/07/08 - 08:55
کد خبر: 330059

رضایت وزیر کشور از آمادگی مهران

رفت و آمد مسئولان کشوری به منظور بررسی زیرساخت ها و امکانات استان ایلام و مرز مهران برای اربعین امسال بیشتر شده، در همین حال دیروز وزیر کشور از آمادگی مهران اعلام رضایت کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، در حالی که آرام آرام به اربعین حسینی نزدیک می شویم، بازدید مسئولان کشوری از مرز مهران به عنوان مهمترین مرز زمینی کشور طی ایام اربعین بیشتر می شود.

دیروز وزیر کشور از مرز مهران بازدید داشت و از آخرین امکانات و زیرساخت های استان، شهرستان مهران و پایانه مرزی بازدید داشت.

عبدالرضا رحمانی فصلی  با اعلام رضایت از آمادگی مهران برای اربعین، اظهار داشت: امکانات و زیرساخت ها در این مرز نسبت به سال گذشته مطلوب شده است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات و امکانات خوبی برای تردد زائران اربعین در مرزها، فراهم شده است، افزود: زمینه تردد سه میلیون زائر طی ایام اربعین فراهم شده است.

مساجد استان ایلام برای اسکان زائران اربعین آماده می‌شود
رئیس قرارگاه اربعین استان ایلام گفت: تمام مساجد و هیئت‎های مذهبی مسیر زائران اربعین در استان ایلام برای اسکان آنها آماده‌سازی شده است.

تدابیر لازم امنیتی و مراقبتی برای حفظ ایمنی بیشتر و ممانعت از آسیب‎های انسانی همچون آتش‎سوزی در اردوگاه‎ها، محل‎های تجمع انسانی ابلاغ شده استاحمد کرمی از آمادگی کامل استان ایلام برای تأمین امنیت زائران اربعین خبر و اظهار داشت: تدابیر لازم امنیتی و مراقبتی برای حفظ ایمنی بیشتر و ممانعت از آسیب‎های انسانی همچون آتش‎سوزی در اردوگاه‎ها، محل‎های تجمع انسانی ابلاغ شده است.

همچنین حجت‌الاسلام‌ علی چراغی‌پور مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایلام گفت: ۷۵ کانون فرهنگی و هنری مسجد در مسیرهای منتهی به مرز مهران و در شهرستان‌های مختلف با برپایی موکب به زوار اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

آب مورد نیاز در مرز مهران تامین شده است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: با تلاش های انجام شده آب مورد نیاز برای زائران و تمامی موکب‎ ها، سرویس‌های بهداشتی و سایر کاربری‌ های موجود در مرز مهران تامین شده است.

افشین مظاهری اظهار داشت: این شرکت آماده خدمت رسانی به زائران اربعین است و با برنامه ریزی ها و اقداماتی که در سال گذشته و سال جاری به خصوص در اجرای زیرساخت های آب صورت گرفته، مشکلی بابت تامین آب زوار وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب  و فاضلاب استان ایلام تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته امسال ۴۵ دستگاه تانکر آبرسانی سیار کار آبرسانی به زائران را انجام خواهند داد.

آمادگی تامین ارتباط بیش از ۲ میلیون زائر اربعین در مرز مهران
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از آمادگی برای تامین ارتباط بیش از ۲ میلیون زائر اربعین در مرز مهران خبر داد.

عباس بیرامی ادامه داد: با ایجاد چتر WIFI رایگان توسط همراه اول از شهر مهران تا پایانه مرزی به طول ۱۴ کیلومتر به زائرین افزایش ظرفیت پهنای باند از یک به سه گیگابایت در شهر و  از یک به ۲ گیگابایت در پایانه مرزی تلاش خواهیم کرد به نیاز زائران در این زمینه پاسخ دهیم.

ثبت نام زوار در پایانه مرزی مهران
مدیر کل حج و زیارت ایلام نیز گفت: با توجه به پیش بینی حضور متقاضیانی که ممکن است قبل از اقدام و ثبت نام در سامانه سماح به سمت مرز مهران حرکت کرده باشند، مکان های  در شهر مهران و  در پایانه مرزی در نظر گرفته شده جهت اینکه افرادی که موفق به ثبت نام نشده باشند، می توانند در پایانه مرزی مهران اقدام به ثبت نام کنند.

سید حمید مصطفایی اظهار داشت: از ابتدای آغاز ثبت نام زوار اربعین حسینی در سامانه سماح تا به امروز تعداد ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر در قالب ۷ هزار و ۱۹۰ گروه از اقشار مختلف مردم استان ایلام برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین در این سامانه ثبت نام کرده اند.

وی افزود: هزینه ثبت نام در سامانه سماح مبلغ ۲۲ هزار تومان است که از این مبلغ ۱۷ هزار تومان آن مربوط به خدمات درمانی و بیمه زائرین و ۵ هزار تومان آن بابت هلال احمر است.

مصطفایی عنوان کرد: تعداد ۱۱ دفتر زیارتی و ۶ دفتر موقت در استان کار ثبت نام زوار اربعین را انجام می دهند.

اتباع عراقی زائر کربلا برای دریافت ویزا به امور اتباع مراجعه کنند
مدیر اتباع و مهاجرین خارجی استانداری ایلام گفت: طرح ثبت نام اتباع عراقی مقیم ایلام جهت شرکت در کنگره عظیم اربعین حسینی(ع)  تا ۱۳ مهرماه ۹۸ در استان ایلام برگزار می شود.

الیاس فتاحی ادامه داد: کسانی که قصد شرکت در این مراسم را دارند جهت ثبت نام و اخذ ویزا به مدیریت اتباع و مهاجرین خارجی استانداری ایلام واقع در خیابان استقلال مراجعه کنند.

وی هزینه انجام ثبت نام و صدور روادید برای اتباع عراقی را  کاملا رایگان اعلام کرد و گفت:  همراه داشتن ۴ قطعه عکس ۴*۳ و ۴ برگ کپی رنگی کارت هویتی الزامی است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top