تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/07/08 - 21:29
کد خبر: 330112

عبدالسلام: آمریکا به دنبال صلح در یمن نیست

رئیس هیأت مذاکره‌کننده یمن با بیان اینکه کشورش خواستار توقف کامل جنگ است، نه توقف جزئی، اعلام کرد که عربستان در شرایط خیلی سخت به سر می‌برد و آمریکا هم دنبال صلح در یمن نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره‌کننده یمن اعلام کرد «برای دشمن، گزینه‌ای جز ادامه محاصره یمن و بمباران مردم برایش باقی نمانده است». 

عبدالسلام در گفت‌وگو با نشریه «المسیره» (شماره ۷۵۴ ۳۰ سپتامبر) در پاسخ به سوالی درباره گزینه‌های پیش روی عربستان بعد از عملیات نصر من الله ارتش یمن که در آن صدها نفر بازداشت و صدها نفر کشته و زخمی شده‌اند گفت، «دشمن دیگر گزینه‌ای جز ادامه محاصره و بمباران غیرنظامیان و محلات مسکونی و مسیرهای ارتباطی ندارد. آنچه اکنون در جریان است، تجاوزی آشکار است که هیچ ارزش نظامی برای نیروهای متجاوز ندارد». 

به گفته عبدالسلام، عملیات نصر، تبعات بزرگی در سطح نظامی، اسرا و تجهیزات و همچنین سطح روانی برای عربستان بر جا گذاشته چرا که وقتی دشمن در طول چند سال آنجا آماده می‌شود اما طی ۷۲ ساعت همه چیز آنجا فرو می‌پاشد، غیرطبیعی است و از حیث نظامی غیرقابل فهم است و آن را چیزی جز پیروزی‌ای از جانب خدا (نصر من الله) نمی‌شود تفسیر کرد.

عبدالسلام درباره تأثیر این پیروزی بر مسیر سیاسی برای حل بحران یمن گفت، «هر عملیات نظامی قدرتمندی، بر روند سیاسی اثر مثبت خواهد گذاشت و موضع صنعا را در مذاکرات تقویت خواهد کرد و در ایستادگی ملت یمن تأثیرگذار است». 

این عضو انصارالله خبر اخیر روزنامه وال استریت ژورنال مبنی بر تمایل عربستان برای آتش‌بس جزئی در یمن را «سنجش» موضع یمن تفسیر کرد و گفت، «آنها دنبال ادامه محاصره و بمباران هستند و می‌خواستند ببینند که ما آتش‌بس جزئی را می‌پذیریم یا خیر... طرح مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی طرحی روشن است که مقابل توقف کامل، توقف کامل [تجاوز] است. ما فکر می‌کنیم که موضع آمریکا، تحقق صلح در یمن نیست و ادامه جنگ در یمن که بخشی از منطقه است، جزئی از برنامه آمریکا است که بسیاری از اهدافش در خدمت حمایت از صهیونیست‌هاست و البته به مسائلی مانند فروش [بیشتر] سلاح و کسب پول [از کشورهایی مانند عربستان] ارتباط دارد». 

عبدالسلام به دولت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری کشورش نیز اشاره کرد که عدن را پایتخت موقت خود قرار داده و دولتش هم‌اکنون در ریاض مستقر است و گفت، «آنچه دولت قانونی نامیده می‌شود، دیگر مشروعیت ندارد، چه از حیث شکست در میدان چه از حیث فساد چه از حیث مشکلاتی که با آن دست به گریبان است. نتیجه دنباله‌روی از اشغالگران همین است چون هدف اشغالگران هدف آنچه آن را دولت قانونی می‌نامند، نیست».

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top