تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/07/09 - 01:05
کد خبر: 330136

جزئیات خدمت‌رسانی موکب‌های دانشجویی کرمانشاه به زائران حسینی

مسئول ستاد اربعین بسیج دانشجویی استان کرمانشاه گفت: موکب‌های دانشجویی استان کرمانشاه برای اربعین ۹۸ قرار است در مرز خسروی، کمربندی شرقی شهر کرمانشاه به سمت اسلام آباد، کنگاور و قصر شیرین برپا شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ خیل عظیمی از زائران حسینی هر ساله از مرز‌های مهران، چذابه و شلمچه راهی اربعین می‌شوند. گا‌ها این مسئله باعث می‌شود جمعیت زیادی در مرز انتظار بکشند و صف‌های طولانی را تحمل کنند تا بتوانند به زیارت محبوب خود بروند.

علاوه بر اینکه زائران حسینی از زمان آغاز پیاده روی خود با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، بازگشت این زائران از اربعین نیز خالی از دردسر نیست؛ به طوری که تا چند روز بعد از اربعین هم جمعیت زیادی در نقاط مرزی منتظر هستند تا نوبت به آن‌ها برسد و با پرداخت هزینه‌های گزاف از سرویس دهی اتوبوس‌های درون شهری بهره ببرند و به شهر خود بازگردند. اما زائران تمام این سختی‌ها را به جان می‌خرند تا به مقصد برسند و در کربلا به عزاداری بپردازند.

این در حالی است که هر ساله اغلب مردم بر این باورند که اگر مرز خسروی بازگشایی می‌شد و زائران از این محل تردد می‌کردند، شاید این حجم از جمعیت در مرز‌های مهران و چذابه و شلمچه معطل نمی‌ماندند و زودتر به مقصد خود می‌رسیدند. خوشبختانه امسال، این مرز بازگشایی شده و موکب‌ها در حال فراهم سازی زمینه‌های لازم برای پذیرایی از زائران حسینی هستند و قرار است بخشی از زائران از این مرز تردد کنند.

بسیج دانشجویی استان کرمانشاه نیز در این راستا در حال آماده سازی زمینه‌های فعالیت در این عرصه است و قرار است موکب‌های این تشکل دانشجویی در نقاط مختلف استان کرمانشاه برپا شوند و خادمان دانشجوی دانشگاه‌های استان به زائران خدمت رسانی کنند.

در همین راستا و برای اطلاع از جزئیات برنامه‌های بسیج دانشجویی استان کرمانشاه در اربعین ۹۸ به گفتگو با محمد فعله‌گری، مسئول ستاد اربعین بسیج دانشجویی استان کرمانشاه پرداختیم. فعله‌گری می‌گوید: با توجه به اینکه امسال، مرز خسروی بازگشایی شده و زائران حسینی می‌توانند از این مرز عبور کنند و به سمت کربلا بروند، موکب‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمانشاه در نقاط مختلف برپا می‌شوند.

مسئول ستاد اربعین بسیج دانشجویی استان کرمانشاه می‌افزاید: فعلا تعداد کلی موکب‌های بسیج دانشجویی کرمانشاه که قرار است در داخل کشور برپا شوند، مشخص نیست؛ اما برپایی ۵ موکب دانشجویی در استان کرمانشاه قطعی شده است.

فعله‌گری ادامه می‌دهد: علاوه بر موکب‌هایی که در استان کرمانشاه برپا می‌کنیم، قرار است با همکاری نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف، در نجف و کربلا نیز موکب‌هایی برپا کنیم و در این موکب ها، خادمان دانشجوی دانشگاه‌های استان کرمانشاه به زائران حسینی خدمت رسانی کنند.

وی با تاکید بر اینکه تعداد موکب‌های در نظر گرفته شده برای فعالیت در استان کرمانشاه قطعا افزایش پیدا می‌کند، ابراز می‌کند: موکب‌های بسیج دانشجویی استان کرمانشاه قرار است در مرز خسروی، کمربندی شرقی شهر کرمانشاه به سمت اسلام آباد، کنگاور و قصر شیرین برپا شوند.

مسئول ستاد اربعین بسیج دانشجویی استان کرمانشاه اظهار می‌کند: در این موکب‌ها قرار است دانشجویان دانشگاه‌های استان کرمانشاه از جمله دانشگاه‌های فرهنگیان، رازی و آزاد استان فعالیت داشته باشند و به زائران حسینی خدمت رسانی کنند.

وی در ادامه می‌گوید: بسیج دانشجویی استان کرمانشاه علاوه بر اینکه در زمینه برپایی موکب دانشجویی و خدمت رسانی به زائران فعالیت می‌کند، قرار است کاروان‌های دانشجویی نیز به اربعین اعزام کند.

فعله‌گری با بیان اینکه خدمت رسانی به زائران در موکب‌های بسیج دانشجویی استان شامل اسکان و تغذیه می‌شود، ابراز می‌کند: در موکب کمربندی شرقی شهر کرمانشاه قرار است، اسکان زائران حسینی صورت گیرد و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، ظرفیت اسکان شبانه ۵۰۰ زائر در این موکب دانشجویی وجود دارد. البته در این موکب در بحث تغذیه زائران نیز فعالیت خواهیم داشت.

وی یادآور می‌شود: بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی کرمانشاه نیز قرار است در ورودی این دانشگاه، موکبی را برپا کند تا در زمینه اعزام و بدرقه دانشجویان به اربعین و سازماندهی کردن کاروان‌های دانشجویی این مجموعه دانشگاهی فعالیت داشته باشد.

مسئول ستاد اربعین بسیج دانشجویی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد کرمانشاه نیز علاوه بر فعالیت در زمینه‌های اعزام دانشجو و خادم دانشجو در حوزه فرهنگی نیز فعالیت خواهد داشت و قرار است رویداد هر زائر یک سفیر را اجرایی کند، می‌گوید: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز قرار است اعزام کاروان به اربعین را داشته باشد و علاوه بر آن، ایستگاه سلامت در استان کرمانشاه برپا کند و به ویزیت رایگان و تست خون زائران حسینی بپردازد.

وی با بیان اینکه قرار است در هر موکب دانشجویی استان کرمانشاه، حداقل ۱۵ خادم دانشجو فعالیت داشته باشند، تصریح می‌کند: تعداد خادمان دانشجوی هر موکب به احتمال زیاد افزایش پیدا کند و برنامه ریزی شده تا فقط دانشجویان برادر در این موکب‌ها به زائران خدمت کنند.

فعله‌گری ادامه می‌دهد: با توجه به اینکه مرز خسروی بازگشایی شده، پیش بینی دقیقی از تعداد زائران این مرز نداریم و مشخص نیست در موکب ها، پذیرای چه تعداد زائر و از کدام استان‌های کشور خواهیم بود.

وی می‌گوید: موکب‌های بسیج دانشجویی استان کرمانشاه از اواسط مهرماه برپا می‌شوند و تا چند روز پس از اربعین فعالیت دارند، اما در صورت نیاز، این بازه زمانی تمدید خواهد شد.

مسئول ستاد اربعین بسیج دانشجویی استان کرمانشاه با بیان اینکه تعداد موکب‌های ما در اربعین ۹۷ کمتر از ۵ مورد بود، اذعان می‌کند: بودجه برپایی این موکب‌ها از محل کمک‌های دانشجویی و دانشگاهی و همدلی خیرین جمع آوری می‌شود.

وی خاطرنشان می‌کند: در صورتی که از اواخر سال ۹۷ اطلاع رسانی می‌شد که امسال مرز خسروی بازگشایی می‌شود و زائران می‌توانند از این مرز تردد داشته باشند، اکنون با آمادگی بیشتری پذیرای زائران می‌شدیم و برنامه ریزی‌های دقیق تری به عمل می‌آوردیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top