تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/07/09 - 12:48
کد خبر: 330185

با مشخص شدن تکلیف ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها بررسی شد؛

۵ نکته مهم ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان رشته‌های بدون کنکور +جدول

۵ نکته مهم ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان رشته‌های بدون کنکور +جدول

کلیه پذیرفته‌شدگان می‌بایست حداکثر تا تاریخ 98/06/31 دارای مدرک دیپلم نظام‌ قدیم آموزش متوسطه، پیش‌دانشگاهی نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی، دیپلم نظام آموزشی جدید (نظام آموزشی 3-3-6) و یا مدرک کاردانی (فوق‌ دیپلم) باشند. بدیهی است در غیر اینصورت مجاز به ثبت‌نام نخواهند بود.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سرانجام  اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در مرحله پذیرش صرفاً با اعمال سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ (رشته‌های بدون آزمون)  منتشر شد. اسامی که قرار بود در ۲۸ شهریورماه اعلام شود اما بنا دلایلی روز گذشته روی خروجی سایت سنجش قرار گرفت؛ این پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی در دوره‌های روزانه،‌ نوبت ‌دوم‌(شبانه)، دانشگاه ‌پیام‌نور، پردیس خودگردان و مؤسسات غیرانتفاعی و غیردولتی در مرحله پذیرش صرفاً با اعمال سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ قبول شده اند.

بر اساس اطلاعیه سنجش، در ردیف پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دوره‌های روزانه،‌ نوبت ‌دوم ‌(شبانه)، دانشگاه ‌پیام‌نور، پردیس خودگردان و مؤسسات غیرانتفاعی و غیردولتی در مرحله پذیرش صرفاً با اعمال سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال 1398 قرار گرفته‌اند، به اطلاع می‌رساند که کلیه پذیرفته شدگان می‌بایست با در دست داشتن مدارک لازم (مدارک مندرج در اطلاعیه مورخ 98/06/23 این سازمان که لینک آن در ذیل این اطلاعیه قرار دارد) در یکی از روزهای چهارشنبه 98/07/10 و یا شنبه مورخ 98/07/13 به دانشگاه و یا موسسه محل قبولی خود مراجعه نمایند.

پذیرفته‌شدگان در ابتدا برای اطلاع از نحوه ثبت‌نام، تاریخ ثبت‌نام و مدارک لازم، علاوه بر مدارک مندرج در اطلاعیه مورخ 98/06/23 ضرورت دارد ابتدا به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه نمایند. بدیهی است در صورتی که دانشگاه یا موسسه محل قبولی برنامه‌زمانی مشخصی را برای ثبت‌نام در سایت خود درج ننموده باشد، پذیرفته‌شدگان این قبیل مؤسسات لازم است مطابق روزهای تعیین شده برای ثبت‌نام به محل قبولی مراجعه نمایند. بدیهی است عدم مراجعه به موقع پذیرفته‌شدگان برای ثبت‌نام به منزله انصراف قطعی از تحصیل آنها تلقی خواهد شد.

سازمان سنجش پنج نکته مهم درباره این ثبت نام به پذیرفته شدگان گفته است، 1-‌ داوطلبانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی با آزمون یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان رشته‌های پذیرش صرفاً با اعمال سوابق تحصیلی قرار گرفته‌اند توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته‌محلهای قبولی ثبت‌نام نمایند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نمی‌باشند در غیر این صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد. بدیهی است ثبت‌نام در یکی از کدرشته محلها به منزله انصراف از کدرشته‌ی دیگر می‌باشد.

2-‌ کلیه پذیرفته‌شدگان می‌بایست حداکثر تا تاریخ 98/06/31 دارای مدرک دیپلم نظام‌ قدیم آموزش متوسطه، پیش‌دانشگاهی نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی، دیپلم نظام آموزشی جدید (نظام آموزشی 3-3-6) و یا مدرک  کاردانی (فوق‌ دیپلم) باشند. بدیهی است در غیر اینصورت مجاز به ثبت‌نام نخواهند بود.

3-‌ کلیه پذیرفته‌شدگان دوره روزانه خواه در رشته قبولی ثبت‌نام نمایند و یا ننمایند حتی با دادن انصراف قطعی از تحصیل مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1399 به منظور انتخاب رشته‌های دوره روزانه نخواهند بود.

4- کلیه پذیرفته‌شدگان می‌بایست در زمان مقرر برای ثبت‌نام به مؤسسه محل قبولی خود مراجعه نمایند. بدیهی است عدم ثبت‌نام در زمان مقرر به منزله انصراف قطعی از تحصیل آنان تلقی خواهد شد.

5- با توجه به مصوبه جلسه مورخ 97/10/12 شورای سنجش و پذیرش دانشجو پذیرفته‌شدگان لازم است در زمان مراجعه به موسسه محل قبولی مبلغ 275.000 (دویست و هفتاد و پنج هزار) ریال بایت هزینه ثبت‌نام در این مرحله به موسسه محل قبولی پرداخت نمایند.

ظرفیت ۵۹۶ هزار نفری
این نتایج در حالی اعلام شد که فرآیند ثبت‌نام امسال این دوره‌ها از ۲۰ اسفند ۹۷ آغاز شده بود که براساس آمارها بعد از گذشته دوره ثبت‌نام تا 28 شهریورماه، 288هزار و 217 نفر اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند که البته ظرفیت پذیرش دانشجو در این رشته‌ها، ۵۹۶ هزار و ۸۸ نفر است. این عدد و رقم نشان از پرشدن تقریباً 50 درصد ظرفیت در کنار خالی ماندن تقریباً 50 درصد ظرفیت دیگر دارد که می‌تواند این آمار قابل‌تحلیل و بررسی باشد. از سوی دیگر با بررسی ظرفیت های دوره روزهای روزانه و شبانه می توان به عدد 35 هزار نفری رسید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top