تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/07/09 - 15:34
کد خبر: 330203

سلیمی : سهمیه فرزندان هیات علمی باید حذف شود

عضو سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی درباره سهمیه فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه ها در خصوص امتیاز انتقال و تغییر رشته فرزندان اعضای هیات علمی گفت: این امتیاز یک بی عدالتی آموزشی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اصغر سلیمی عضو سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که در بهترین دانشگاه‌های کشور تدریس می کند و از امکانات کافی برخوردار هستند، می‌توانند برای فرزندان خود بهترین امکانات را تهیه کنند، او را به مدرسه خصوصی بفرستند و به بهترین منابع علمی دسترسی داشته باشند باز هم در یک رقابت علمی به فرزند خود کمک می‌رسانند؛ اما یک کارمند و یک کارگر ساده که امکان تهیه این امکانات علمی و آموزشی را ندارد، در رقابت کنکور هم دچار ضرر می‌شود.

معتقدیم این امتیاز در کل یک بی‌عدالتی آموزشی است؛ زیرا آیا برای یک فرد عادی که علاقه داشته باشد فرزند خود را به نزدیکی محل زندگی خود جابجا کند، این امکان وجود دارد یا به راحتی برایش امکان پذیر است؟ اینکه فرزندان اعضای هیأت علمی متقاضی انتقال و تغییر رشته باید ۹۰ درصد و ۹۲.۵ درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده در سهمیه را کسب کنند تا قادر به جابجایی یا تغیر رشته باشند، سطح علمی آنان را پایش می‌کند. با این حال این سوال مطرح می‌شود که اگر برای این افراد در دانشگاه‌ها ظرفیت وجود دارد چرا از قبل از کنکور این ظرفیت به کنکور اضافه نمی‌شود؟ چرا دانشگاه قبل از کنکور این ظرفیت را برای استفاده همه داوطلبان اعلام نکرده است؟ معتقدیم تفاوتی بین قبل و بعد از کنکور نیست.

باید قانون برای همه یکسان باشد. معتقدیم هر کس که می‌خواهد دانشگاهی قبول شود باید خودش تلاش کند و در همان دانشگاه پذیرفته شود و انتقال معنی ندارد. زیرا سطح علمی دانشجویان باید جایگاه آنان را در نظام آموزش عالی معین کند. اگر متقاضیان در هر دانشگاهی قبول شوند بتوانند به محل دانشگاه دلخواه منتقل شوند، ارزش قبولی‌ها و تفاوت علمی کم می‌شود.

معتقدیم این امتیاز در کل یک بی‌عدالتی آموزشی است؛ زیرا آیا برای یک فرد عادی که علاقه داشته باشد فرزند خود را به نزدیکی محل زندگی خود جابجا کند، این امکان وجود دارد  یا به راحتی برایش امکان پذیر است؟این قانون در مجموع باعث تبعیض می‌شود و باید اصلاح و حتی حذف شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top