تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/07/10 - 13:32
کد خبر: 330306

غیبت دانش‌آموزان و معلمان برای اربعین موجه شد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان و معلمان علاقه مند به زیارت اباعبدالله الحسین(ع)، برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی هیچ مشکلی نخواهند داشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علیرضا کاظمی در گفت و گو با  ایرنا افزود: به همین منظور آموزش و پرورش برنامه های مختلفی برای ایام اربعین دارد. زمینه سازی برای حضور دانش آموزان و همکاران و نیز تشکل های دانش آموزی موکب هایی در مسیرهای پیاده روی اربعین تدارک دیده اند.

راهپیمایی میلیونی اربعین در روزهای منتهی به ۲۰ صفر (اربعین حسینی) برگزار می‌شود. این پیاده‌روی از نقاط مختلف عراق به‌ طرف کربلا و با هدف زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) انجام می‌شود. هر سال دانش آموزان بسیاری از سراسر کشور در این مراسم شرکت می کنند.

کاظمی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش برای استفاده دانش آموزان و معلمان از این ظرفیت همکاری و حمایت لازم را انجام می دهد، افزود: تشکل های دانش آموزی حضور پررنگی در این مراسم دارند. دانش آموزان و معلمان علاقه مند هم می توانند بدون دغدغه از این فرصت بسیار خوب استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های دانش آموزان و همکاران فرهنگی این است که هماهنگی برای حضور نیافتن در کلاس درس وجود داشته باشد که با تاکید وزیر آموزش و پرورش این موضوع را ابلاغ می کنم و در حکم بخشنامه آمده است که مدیران مدارس همکاری لازم را با دانش آموزانی که قصد زیارت و پیاده روی اربعین را دارند، انجام دهند و البته این سفر باید با اطلاع خانواده ها باشد.

وی همچنین توصیه ای به دانش آموزان داشت که معلمان در مدت یک هفته ای که دانش آموزان در کلاس درس حضور ندارند به آنان کمک کنند و دانش آموزان نیز با همت بلندی که دارند کلاس های عقب افتاده خود را جبران کنند.

کاظمی ادامه داد: دغدغه ای نیز برای همکاران فرهنگی وجود دارد که با این نگاه تدبیر لازم را انجام می دهیم. چون این مراسم یک موقعیت ارزشمند تربیتی برای هر دو گروه است و ارزش ها و آورده های تربیتی بسیار بالایی برای دانش آموزان دارد.

وی اضافه کرد: نگاه ما به حوزه تعلیم و تربیت فراتر از کلاس و مدرسه است و از مدیران توقع داریم همکاری لازم را با معلمانی که قصد سفر زیارت اربعین را دارند، داشته باشند و غیبت آنها موجه تلقی شود. همکاران ما هم قول خواهند داد که در این یک هفته عقب ماندگی موجود را جبران کنند و مدیران تدابیر لازم را برای اداره کلاس های درس خواهند داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا آماری از اعزام دانش آموزان و معلمان علاقه مند به شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در سال جاری و پارسال وجود دارد، گفت: آمار جمع بندی نکرده ایم، اما حجم حضور دانش آموزی و همکاران نسبتا بالا است.

وی درباره تعداد موکب های تشکل های دانش آموزی نیز اظهار داشت: تشکل های دانش آموزی در داخل عراق موکب هایی را برپا خواهند کرد،  همچنین در استان های خوزستان، ایلام و کرمانشاه که میزبان زائران هستند، موکب هایی ایجاد می شود. علاوه بر موکب های داخل کشور، در عراق موکب های تشکل های دانش آموزی در فاصله نجف تا کربلا ایجاد شده است.

۲ هزار دانشجوی دانشگاه فرهنگیان عازم پیاده روی اربعین می شوند
به گفته کاظمی، اتحادیه انجمن دانش آموزی، بسیج دانش آموزی و سازمان دانش آموزی اقدامات خوبی برای مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در دست دارند. البته دانشگاه فرهنگیان دو هزار دانشجو را عازم پیاده روی می کند و بسته های فرهنگی خوبی را برای این رویداد در نظر دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور
خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل +فیلم
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟
درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top