تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/07/10 - 15:37
کد خبر: 330327

حمید عطایی: ساخت سریال‌های حساس جرئت می‌خواهد

بازیگر نقش مامور امنیتی سریال «ترور خاموش» درباره نقش خود بیان کرد که مرتضی ماموری باهوش، شکاک، متفکر و نکته سنج است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر،  حمید عطایی که این شب‌ها در نقش یک مامور امنیتی با نام «مرتضی» در سریال «ترور خاموش» در تلویزیون حضور دارد، درباره نقش و حضور خود در این سریال که قصه‌ای برگرفته از واقعیت دارد، به خبرنگار مهر گفت: برای من همیشه مهم بوده است قصه‌هایی که در یک سناریو پردازش می‌شود، ما به ازای واقعی داشته باشد و خوشبختانه سریال «ترور خاموش» به معضلاتی واقعی در جامعه می‌پردازد.

درباره «مختارنامه» هم تحقیق کردم
وی که پیش از این در سریال «مختارنامه» نقش «سائب بن مالک اشتری» را بازی کرده است با یادآوری آن نقش توضیح داد: زمان بازی در سریال «مختارنامه» نیز تحقیق کردم و متوجه شدم که نقشم یک مابه ازای واقعی در تاریخ داشته است. از این پس هم روی این موضوع حساس خواهم بود چراکه وقتی متوجه می‌شوید داستان واقعی است و یا سوژه یک نمود واقعی دارد کار شما هم اهمیت پیدا می‌کند. حتی جذابیت موضوع برای مخاطب هم بیشتر می‌شود و زمانیکه به طور مثال زیرنویس می‌شود که فلان سریال داستان واقعی دارد، شور و شوق دوباره‌ای به مخاطب دست می‌دهد.

عطایی درباره اهمیت حضور در سریال‌هایی با چالش‌ها و معضلات واقعی روز جامعه عنوان کرد: همه ما در جامعه با شغل یا کارمان خدمت می‌کنیم و من هم با نقشی که بازی می‌کنم خدمت می‌کنم و فکر می‌کنم به این ترتیب می‌توانم به نوعی ادای دین کنم و به نظرم نگاهی مسئولانه است که برخی از معضلات جامعه را در سناریوها بیاورید.

با کمدی مشکلات مردم ناپدید و نابود نمی‌شود
این بازیگر با اشاره به قدرت تاثیرگذاری سریال‌های استراتژیک و جدی برای مخاطب توضیح داد: یکی از راهکارها برای ایجاد حال خوب برای مردم تولید و پخش سریال‌های کمدی است که راهکار بدی هم نیست، اما از این طریق مسائل و مشکلات همچنان سر جایشان باقی هستند و ناپدید و نابود نمی‌شود اما در ژانری که من بیشتر در آن فعالیت دارم می‌توان کمک کرد که این دردها و مصائب از بین برود.

وی با اشاره به جذابیت چنین فیلمنامه‌هایی برای خودش تصریح کرد: این فیلمنامه‌ها قهرمان و ضدقهرمان دارند و روی قهرمان درون شما تاثیر می‌گذارد. از طرفی چون فضایی جدی دارند وقتی در قالب درام قرار می‌گیرند تاثیرگذاری بیشتری دارند درواقع اگر سناریوپردازی درست باشد و قهرمان و ضدقهرمان به طور منطقی تعریف شود سناریو جذاب می‌شود.

عطایی اظهار کرد: «ترور خاموش» هم برای من اینگونه بود، وقتی سیناپس را خواندم به معضلی می‌پرداخت که معضلاتی مثل اعتیاد را ریشه‌یابی می‌کند به گونه‌ای که به جاهای عجیب می‌رسد.

ساخت سریال‌های حساس جرئت می‌خواهد
وی با اشاره به فیلمنامه‌هایی مثل «مختارنامه» یادآور شد: برخی از سناریوها فضایی لب تیغ دارند ساخت آن‌ها جرات و شهامت می‌خواهد به تحقیقات گسترده نیاز دارد و من چون عضو ثابت سریال «مختارنامه» بودم، می‌دانم چقدر ساخت تولید چنین پروژه‌هایی سخت است چون به مذهب و دین می‌پردازد و باید تعریف درستی داشته باشد. «ترور خاموش» هم سختی دیگری از همین جنس داشت. این سریال در قالب سیاست تعریف می‌شود و با معضل بزرگی مواجه است که درگیری عظیم همه جوامع است.

وی درباره تصویری که تاکنون از ماموران امنیتی در فیلم و سریال‌ها دیده شده است، بیان کرد: من کار چندان مهمی ندیده‌ام و البته کمتر دقتی برای ارائه تصویر درست وجود دارد. اگر به فیلم‌های جیمز باند و حساسیت‌های انتخاب نقش و  تبلیغات رسانه‌ای که برای آن می‌شود دقت کنید می‌بینید که در جهان این نقش‌ها بسیار اهمیت دارند.

شوک‌های سریال در قسمت‌های آینده
وی در واکنش به نقش ماموران که کنشمندی کمتری دارند و بیشتر به رصد ماجراها می‌پردازند، اظهار کرد: سریال چند شوک دارد که یکی از آن‌ها در همین قسمت‌های آینده دیده می‌شود ولی نمی‌توان جزئیاتی از این اتفاقات را بیان کرد، چون ممکن است داستان لو برود. برخی دیگر هم چنین سوالی را مطرح می‌کنند اما داستان در ابتدا نشان می‌دهد که این تیم ماموران چگونه پیش می‌روند و آنچه می‌بینید ساختاری است که برای فیلمنامه طراحی شده است.

بازیگر «ترور خاموش» اضافه کرد: بخشی از سریال هم به توضیحات من نیاز ندارد. گاهی برخی از اطرافیان سوالی را کرده‌اند اما در یکی دو قسمت بعد جواب داده شده است درواقع سریال گره‌افکنی‌هایی دارد که در قسمت‌های بعدی به تدریج گره گشایی می‌شود.

مرتضی ماموری شکاک، باهوش و نکته سنج است
عطایی با اشاره به ویژگی‌های مرتضی مامور امنیتی‌ای که نقش او را بازی می‌کند، گفت: مرتضی وطن‌پرست، متفکر، عمیق، جستجوگر، شکاک و مبارز است و همچنین بسیار باهوش و نکته سنج است. همان ابتدا که فیلمنامه را خواندم متوجه شدم که تم داستان چه ویژگی‌هایی در نهان دارد و چه پتانسیل‌هایی دارد.

وی در پایان درباره انتخاب نقش‌های خود اظهار کرد: من بعد از «مختارنامه» پیشنهادهای بسیاری داشتم به ویژه در نقش‌های تاریخی اما نمی‌توان همینطوری کاری را انتخاب کرد و بعد از آن فقط در سریال «یلدا» بازی کردم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بار سنگین نمایشگاه‌ها روی دوش مردم
برگزاری رویداد صنایع خلاق و فرهنگی در پارک فناوری پردیس
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
دومین روز سفر رئیسی به پاکستان +عکس
تجدید میثاق کارکنان وزارت کار با آرمان های امام خمینی(ره) +عکس
عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است
وحیدی: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
فردا، برگزاری آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها
چهارشنبه، برگزار دیدار کارگران با رهبر انقلاب
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان +عکس
حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top