تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/07/11 - 09:57
کد خبر: 330412

اجرای ۲۵ درصد پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سفارش صنعت

با ابلاغ طرح تحول همکاری دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی با جامعه و صنعت، ۲۵ درصد از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به صورت مستقیم به سفارش صنعت و جامعه اجرایی خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا اسحاق پور از کارشناسان دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم امروز در نشست مدیران ارتباط با صنعت با اشاره به جزئیات طرح تحول همکاری‌های دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی با جامعه و صنعت گفت: توان و امکانات گسترده علمی موجود در وزارت علوم، ضرورت هم‌افزایی فعالیت‌های مرتبط با وزارت علوم و سایر دستگاه‌های اجرایی و چالش‌های ملی ضرورت مشارکت دانشگاه‌ها در رفع مشکلات کشور از جمله ضرورت‌های تدوین این طرح است.

وی تدوین این طرح را بر اساس مطالعات اسناد بالادستی، بررسی تجارب کشورهای فرانسه، ایتالیا، سوئیس، مالزی، سنگاپور، تایلند و دانمارک دانست و اظهار کرد: در نهایت چشم انداز این طرح تدوین شد.

اسحاق پور با تاکید بر اینکه بر اساس این چشم‌انداز دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی شریک راهبردی جامعه و صنعت در تدوین و اجرای این طرح تعیین شده‌اند، خاطر نشان کرد: مشارکت حداکثری اعضای هیات علمی در رفع نیازها و اجرای ۲۵ درصدی پروژه‌های تحصیلات تکمیلی به صورت مستقیم به سفارش صنعت و جامعه از اهداف کلان این طرح است.

وی، افزایش سالانه متوسط ۱۰ درصدی حجم قراردادها تا ۱۴۰۴ را از دیگر هدف‌گذاری‌های این طرح نام برد و یادآور شد: برای اجرایی‌سازی طرح تحول همکاری دانشگاه‌ها با صنعت ۸ راهبرد تعریف شده است.

به گفته این کارشناس دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، بهبود اصلاح ساختارها و فرآیندها و آیین‌نامه‌های اجرایی، تدوین مشوق‌های مناسب برای دانشگاه‌ها، هدفمند کردن پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی در جهت رفع مشکلات کشور،  ارتقای مهارت‌افزایی و توانمندی دانشجویان متناسب با نیازهای صنعت، سازماندهی برای حضور موثر دانش‌آموختگان در پاسخگویی به نیازها، فرهنگ‌سازی و مستندسازی و ترویج دستاوردها، شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل و توسعه همکاری‌های مشترک و سازماندهی پایش و حمایت مستمر از توسعه همکاری‌های مشترک راهبردهای اجرایی این طرح در نظر گرفته شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top