تاریخ انتشار: جمعه 1398/07/12 - 11:20
کد خبر: 330463

شکایت از ۱۱ سایت متخلف علمی در دادسرای فرهنگ و رسانه

مدیر کل دفتر حقوقی وزارت علوم گفت: از ۱۱ سایت که مربوط به موسسات متخلف علمی بودند، شکایت کرده ایم که به زودی فیلتر خواهند شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازحسین آقابابایی در گفتگو با مهر درباره موضوع تخلف علمی موسسات غیرمجاز به ثبت شکایت جدیدی اشاره کرد و گفت: ما به تازگی شکایت جدیدی را از برخی سایت های متعلق به موسسات غیر مجاز، در شعبه ۱۲ دادسرای فرهنگ و رسانه مطرح و درخواست فیلترینگ آنها را ارائه کرده ایم.

وی افزود: در همین راستا مقام قضایی دستور مسدود شدن این ۱۱ سایت را صادر کرده که طبق اطلاعات ما یکی از این سایت ها فیلتر شده و مابقی نیز احتمالا طی روزهای آینده، مسدود خواهند شد.

مدیرکل دفتر حقوقی وزرات علوم تحقیقات و فناوری مشخصا به شکایت از یکی از سایت های خرید و فروش اشاره کرد و گفت: در گزارش اخیر ما به دادسرای فرهنگ و رسانه، اولین موردی که درخواست برخورد و فیلترینگ را داشتیم، سایت مربوط به خرید و فروش بوده که البته هنوز دستور مسدود شدن آن صادر نشده است.1آقابابایی با بیان اینکه این موسسات متخلف همواره در حال بروز شدن در فضای مجازی هستند، ادامه داد: از آنجا که چنین موسساتی دائما با تغییر اسم و عنوان و نیز شیوه تبلیغاتی شان، در حال جابجایی هستند، لذا ما نیز طبیعتا مرتب در حال رصد آنها بوده و معمولاً در بازه های زمانی یک یا ۲ ماهه، موارد تخلف را با طرح شکایت و تشکیل پرونده جدید، ضمیمه پرونده های قبلی می کنیم.

مدیرکل دفتر حقوقی وزرات علوم تحقیقات و فناوری اظهار داشت: از طرفی اقداماتی هم در دانشگاه ها در شرف انجام است؛ دانشگاه ها اطلاعات تکمیلی را درباره موسساتی که از آنها شکایت شده از ما درخواست کرده اند و ما در پاسخ، مدارکی که حاکی از تقلب است مثل؛ قراردادهایی که ما از این موسسات بدست آوردیم یا پلیس جمع آوری کرده است را به دانشگاه ها ارسال می کنیم.

وی ادامه داد: دانشگاه ها در ادامه، با بررسی مقدماتی موارد مورد بحث در کمیته های خود، با ارجاع پرونده ها به هیئت های انضباطی و انتظامی، برای دانشجو و یا برای هر فرد متخلف دیگری، تصمیم گیری می کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
ائتلاف چند کشور علیه ایران
پاسخ مثبت ۲مربی سرشناس به قلعه نویی
مسلخ ۵ ساعته برای بازیکن پرسپولیس
حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
انفجار فوتبالی در مونیخ و منچستر
مربی برزیلی از برزیل ایران خاطره خوب دارد
خوش‌آمدگوییِ مادر ۲ شهید سمنانی به رئیسی +فیلم
رئیس جمهور در بدو ورود به سمنان چه گفت؟ +فیلم
تهران رکورددار چند قلوزایی
تسلیحات استفاده شده در عملیات وعده صادق +فیلم
علی باقری: ایران نشان داد ضامن امنیت منطقه است
فواید بی‌نظیر ریواس
به آمریکا گفتیم کاری به شما نداریم و هدف اسرائیل است
خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
امیرعبداللهیان وارد نیویورک شد
در نخستین سفر استانی ۱۴۰۳؛ رئیس جمهور وارد سمنان شد +فیلم
به کودکان بیسکوییت و کلوچه ندهید
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top