تاریخ انتشار: جمعه 1398/07/12 - 19:53
کد خبر: 330493

پایانی بر شایعات انتصاب جدید دانشگاه فرهنگیان نیشابور

هر چند یکی از رسانه‌ها خبری از انتصاب جدید در واحد دانشگاهی فرهنگیان نیشابور منتشر کردند، اما مدیر امور پردیس‌های فرهنگیان خراسان رضوی با تشریح کامل این ماجرا خط بطلانی به این شایعات کشید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اواسط هفته جاری بود که خبری در یک از رسانه‌ها مبنی بر رانت و رانت بازی در واحد دانشگاهی یکی از شهرستان‌ها استان خراسان رضوی منتشر شد.

در این خبر آمده بود که: دختر مدیر آموزش‌وپرورش نیشابور با گذراندن مقطع لیسانس در رشته آموزش ابتدایی در دانشگاه فرهنگیان و همچنین تعهد ۸ سال خدمت در منطقه محروم زبرخان، در سال گذشته در حالی که هنوز چندین سال از تعهد خدمتش باقی مانده، طی نامه و مجوز عجیب طرح و برنامه خراسان رضوی به شهر خرو و یکی از مدارس دوره متوسطه منتقل می‌شود، اما حالا و در حالی که در آغاز سال پنجم خدمت خود است هنوز به هیچ مدرسه‌ای در این بخش نرفته و به‌صورت خلاف قانون و صد البته به‌صورت اسمی به مدرسه‌ای در نیشابور منتقل شده، ولی تاکنون در این مدرسه نیز حضور نیافته و در عوض راهی پردیس خواهران تربیت معلم فرهنگیان نیشابور شد.

این خبر باعث شد تا چند روز بعد سید مجتبی تاراش، مدیر آموزش و پرورش زبرخان نسبت به این خبر واکنش نشان دهد. او در این رابطه می‌گوید: احتمالاً مدیر آموزش‌وپرورش نیشابور منظورش از سابقه پنج ساله با دوران تحصیل دخترش بوده است وگرنه خانم هانیه مهرآبادی دوران تحصیلش چهار سال به طول انجامیده و امسال نیز سال سوم تدریسش بوده و سال پنجم تدریس اشتباه است.

تاراش تأکید می‌کند: دختر ایشان به نیشابور منتقل شده است، ولی از جزئیات مطلع نیستم، ممنوعیت انتقال زیر هشت ساله وجود دارد، ولی قانون برای انتقال از منطقه محروم به دیگر نقاط جهت پست اداری و البته با دستور مدیرکل آموزش‌وپرورش استان راه را باز گذاشته است.

وی تصریح می‌کند: قانون کلی ممنوعیت وجود دارد، ولی در گذشته نیز استثنا وجود داشته است، به عنوان مثال شهریور ماه رئیس پردیس فرهنگیان نیشابور تقاضای انتقال فرد دیگری را نیز با سوابقی شبیه دختر مدیر آموزش‌وپرورش داشت که ما انتقال وی را به بعد از ماه مهر و مشخص شدن وضعیت نیرو‌ها منوط کرده‌ایم.

تاراش بدون اشاره به دلیل موافقت با انتقال دختر مدیر آموزش‌وپرورش نیشابور به نیشابور در حالی که کمبود فعلی معلم در این بخش وجود دارد، خاطر نشان می‌کند: برای انتقال دختر مدیر آموزش‌وپرورش نیشابور، رئیس پردیس دانشگاه فرهنگیان این شهر و یا هیچ‌کس دیگری درخواست نکرده است، دانشگاه درخواست نیرو کرده است که هر کس صلاح است به این دانشگاه فرستاده شود که ما در نهایت صلاح دانستیم وی به پردیس دانشگاه منتقل شود.

این خبر‌های بعضا ضدونقیض باعث شد تا برای جویا شدن از اصل ماجرا، قانونی بودن یا غیرقانونی بودن این انتصاب به سراغ رمضان نیری، مدیر امور پردیس‌های فرهنگیان خراسان رضوی برویم.

وجود تنها ۲ پردیس در هر استان

رمضان نیری، مدیر امور پردیس‌های فرهنگیان خراسان رضوی برای پایان دادن به تمام این شایعات به خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو می‌گوید: در ساختار دانشگاه فرهنگیان و براساس اساسنامه این دانشگاه ۶۴ پردیس در کشور داریم که در هر استان ۲ پردیس یک پردیس برای خواهران و یک پردیس برای برادران؛ و فقط در تهران دو پردیس دختر و دو پردیس پسر وجود دارد.

نیری می‌افزاید: در استان خراسان رضوی نیز پردیس شهید بهشتی مخصوص دانشجویان پسر و پردیس شهید هاشمی نژاد مخصوص دانشجویان دختر دانشگاه فرهنگیان است.

وی با اشاره به اینکه در کشور تعدادی واحد‌های دانشگاهی وجود دارند که زیرمجموعه پردیس‌های دانشگاهی قرار دارند، ادامه می‌دهد: در خراسان رضوی ۴ واحد دانشگاهی داریم که زیر مجموعه پردیس شهید بهشتی قرار دارند و هر سه واحد پسرانه هستند. این واحد‌ها به نام‌ها و در شهر‌های واحد حضرت ثامن الحجج (ع) در مشهد (علاوه بر پردیس شهید بهشتی)، واحد دانشور در نیشابور، واحد علامه طباطبایی در سبزوار و واحد شهید رجایی در تربت حیدریه فعالیت دارند.

مدیر امور پردیس‌های فرهنگیان خراسان رضوی می‌گوید: این واحد‌های دانشگاهی پیش از این تربیت معلم بودند که اکنون به واحد دانشگاهی تغییر کرده اند.

استفاده از واحد‌های ۴ شهرستان برای پذیرش دختران

وی با بیان اینکه امسال به لحاظ افزایش دانشجو و تقاضای مسئولان شرایط جذب دانشجویان دختر در برخی شهرستان‌ها فراهم شد، اظهار می‌کند: امسال ۱۴۰۰ دانشجو پسر را پذیرش کردیم، اما به دلیل وجود واحد‌های شهرستانی مشکلی در پذیرش نداشتیم، اما در بخش دختران به دلیل پذیرش نزدیک به یکهزار دانشجو در سال تحصیلی جدید به استفاده از ظرفیت‌های دیگر دانشگاه فرهنگیان در شهرستان‌ها روی آوردیم.

نیری با اشاره به اینکه در شهرستان قوچان واحد شهید کلاهدوز قرار دارد که کد آن در وزارت آموزش و پرورش فعال است، خاطرنشان می‌کند: از ترم تحصیلی جدید برای دانشجویان دختر نیز علاوه بر استفاده از ظرفیت قوچان، از ظرفیت سه واحد نیشابور، سبزوار و تربت حیدریه نیز استفاده شد که در این شهرستان‌ها فضای مناسبی با تجهیزات مناسب تدارک دیده شده است و برای یک ترم تعدادی از دانشجویان شهید هاشمی نژاد به این واحد‌های شهرستانی منتقل شدند.

وی با بیان اینکه بخش دختران در این ۴ شهرستان هنوز ساختار تشکیلاتی مصوبی ندارند، تصریح می‌کند: دانشگاه فرهنگیان استان هیچ شخصی را به عنوان مسئول برای این بخش‌ها ابلاغ نکرده است.

مدیر امور پردیس‌های فرهنگیان خراسان رضوی ادامه می‌دهد: به سه رئیس واحد‌های پسرانه سه شهرستان نیشابور، سبزوار و تربت حیدریه ابلاغ زده شده تا مسئولیت تمامی امور مربوط به بخش دختران را نیز با حفظ سمت برعهده داشته باشند. در بخش قوچان نیز که واحد پسرانه نداریم، از مدیرکل آموزش و پرورش استان درخواست کردیم که این مسئولیت را به رئیس آموزش و پرورش این شهرستان ابلاغ کند تا زمانی که تشکیلات مصوبی برای بخش‌های دختران در شهرستان‌ها انجام شود و فرآیند‌های قانونی مربوط به آن طی شود.

وی تاکید می‌کند:، اما با این وجود هر ۴ بخش دختران به چند نیروی اجرایی از جمله سرپرست خوابگاهی، یک کارشناس، مسئول آموزش و ... نیاز دارد که در این خصوص از ظرفیت آموزش و پرورش این شهرستان‌ها استفاده می‌شود.

پردیس در شهرستان‌ها موضوعیتی ندارد

نیری با تاکید بر اینکه در خصوص نیشابور پردیس دانشگاهی موضوعیتی ندارد که انتخاب مسئول برای آن موضوعیت پیدا کند، خاطرنشان می‌کند: افرادی هم که مسایل اجرایی ۴ بخش خواهران شهرستان‌ها را به عهده گرفته اند نیز نیروی دانشگاه محسوب نمی‌شوند بلکه نیروی آموزش و پرورش شهرستان خود هستند.

وی می‌افزاید: در صورتی که این بخش‌ها مراحل قانونی را برای تبدیل شدن به واحد دانشگاهی طی کند آن وقت می‌توان برای مدیر، معاون و ... آن واحد تصمیم گیری کرد و مسئولان شهرستان باید تشخیص دهند که چه شخصی با چه ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی برای سرپرستی و مدیریت آن واحد مناسب است.

مدیر امور پردیس‌های فرهنگیان خراسان رضوی تاکید می‌کند: با این وجود تمام تلاشمان را برای پیگیری این موضوع مبذول خواهیم داشت تا مشکلی نه برای شهرستان و نه برای دانشگاه فرهنگیان بوجود نیاید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top