تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/07/16 - 00:12
کد خبر: 330855

احتمال کذب بودن خبر لغو سخنرانی جفری ساکس وجود دارد

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهراء (س) گفت: احتمال اینکه خبر لغو سخنرانی جفری ساکس صحت نداشته باشد و در راستای فریب افکار عمومی باشد، وجود دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تیموری دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهراء (س) در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، با بیان اینکه در ابتدا مشخص نبود که سخنرانی جفری ساکس مشاور جورج سوروس پدر انقلاب‌های رنگی در کنفرانس بین المللی اقتصاد جهانی و تحریم‌ها به صورت حضوری است یا ویدئو کنفرانس، گفت: با جستجویی که ما در سایت وزارت علوم انجام دادیم فقط برنامه روز نخست کنفرانس بین المللی اقتصاد جهانی و تحریم‌ها قرار گرفته بود و برنامه روز پنج شنبه این کنفرانس مشخص نبود. با این وجود با پیگیری فعالین دانشجویی و دسترسی به برنامه روز دوم کنفرانس مشخص شد که نام جفری ساکس جزو سخنرانان کلیدی بوده است.

وی افزود: پس از پیگیری‌های تشکل‌های دانشجویی و از جمله انجمن اسلامی دانشجویان از طریق حراست دانشگاه الزهراء اعلام شد که سخنرانی جفری ساکس به صورت ویدئو کنفرانس خواهد بود با این وجود پس از واکنش‌هایی که توسط تشکل‌های دانشجویی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نسبت به حضور جفری ساکس در ایران اتفاق و همچنین با فشار رسانه‌ای که شکل گرفت از طرف حراست دانشگاه الزهراء (س) با ما تماس گرفته شد و گفتند حتی سخنرانی جفری ساکس به صورت ویدئو کنفرانس لغو شده است.

تیموری افزود: پس اعلام لغو سخنرانی جفری ساکس ما برای اطمینان سایت وزارت علوم را هم مورد جستجو قرار دادیم که در برنامه روز پنج شنبه به جای جفری ساکس نام سخنران دیگری گنجانده شده است و کلا نام جفری ساکس حذف شده است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهراء (س) با بیان اینکه بعید به نظر می‌رسد که وزارت علوم به خاطر فشار‌های رسانه‌ای خیلی سریع بخواهد نام جفری ساکس را که هماهنگی برای فراهم کردن مقدمات سخنرانی او کار آسانی نیست از لیست سخنرانان کنفرانس بین المللی اقتصاد جهانی و تحریم‌ها حذف کرده و از این دعوت عقب نشینی کند، گفت: ما تا زمانی که اطمینان کامل پیدا کنیم که جفری ساکس در این کنفرانس سخنرانی نمی‌کند پیگیری‌های خود را ادامه می‌دهیم. در هر حال احتمال اینکه خبر لغو سخنرانی جفری ساکس صحت نداشته باشد و یا اینکه سخنرانی او به صورت ضبط شده باشد وجود دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
تاریخ معرفی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران مشخص شد!
اقبال بلند خرید جنجالی استقلال
لحظه اعلام فوت رضا رشیدپور توسط علی اوجی! + فیلم
فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود
نماهنگ/ رژیم صهیونیستی ماندنی نخواهد بود +فیلم
پاسخ به شایعه/ محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
لحظه دیدنی از گزارشگری هادی عامل هنگام قهرمانی امین میرزازاده +فیلم
توسعه نسخه جدید این سیستم عامل بر مبنای هوش مصنوعی
یک استقلالی به در خروج هدایت شد
اگر امتیازات برابر باشد قهرمان لیگ چگونه مشخص می‌شود؟
یحیی گل‌محمدی سرمربی تراکتور می‌شود؟
شوک فدراسیون به استقلال؛ پرسپولیس یک امتیاز جلو افتاد
حمله سایبری دی‌ داس چیست؟
چرا ژیلا صادقی از تلویزیون رفت؟ +فیلم
این غذاها قاتل کبد است!
ژیلا صادقی: من پاسپورت آمریکا دارم +فیلم
اشک‌های بی‌امان ژیلا صادقی در برمودا +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top