تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/07/16 - 15:48
کد خبر: 330907

بازار داغِ دینار عراق و قیمتِ درحال‌کاهش

بازار ارز درحالی میزبان زائران اربعین است که نوسان قیمتی در دلار و یورو و سایر ارزها به‌اذعان دلال‌های خیابان فردوسی وجود ندارد و مشتریان این روزهای بازار فقط خریداران دینار عراق هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، تقریباً از 10 روز قبل بازار خرید و فروش دینار عراق در خیابان فردوسی داغ شده است و هرچه به ایام اربعین حسینی(ع) نزدیک‌تر می‌شویم تقاضا برای خرید دینار عراق بیشتر می‌شود.

این روزها اما قیمت دینار عراق که در هفته قبل پُرنوسان شده بود، به آرامش رسیده و در ثبات قیمت از طریق صرافی‌های بانکی و آزاد به زائران اربعین فروخته می‌شود. قیمت دینار عراق هفته قبل بین 10 هزار و 200 تا 10 هزار و 300 در نوسان بود، اما از چند روز قبل و بعد از اتفاقاتی که در عراق رخ داد قیمت دینار نیز تحت تأثیر قرار گرفت و کم شد.

دلال‌های خیابان فردوسی می‌گویند: این چند روز فقط وقت داریم دینار را بفروشیم و بعد از آن روی دست‌مان می‌ماند به همین دلیل قیمت دینار عراق کم‌تر از هفته قبل شده است.

صرافی‌های خیابان فردوسی به متقاضیان ارز اربعین، معادل 100 یورو، دینار عراق با قیمت 10 هزار تومان می‌فروشند؛ صرافی‌های بانکی البته هم دلار و هم یورو به‌میزان 100 یورو طبق بخشنامه بانک مرکزی به متقاضیان می‌فروشند

زائران اربعین برای اینکه 100 یورو یا معادل آن دلار و دینار دریافت کنند، حق انتخاب دارند، بر همین اساس، صرافی‌های بانکی با تقسیم‌بندی فروش دینار و دلار و یورو به نیازهای بازار پاسخ می‌دهند.

در خیابان فردوسی صرافی‌های ملی و ملت دلار و یورو به زائران اربعین طبق بخشنامه بانک مرکزی می‌فروشند اما صرافی‌های صادرات و شهر به‌ازای 100 یورو، دینار با قیمت 9 هزار و 900 تومان در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. البته صرافی‌های آزاد نیز نسبت به فروش دینار به زائران ارز اربعین اقدام می‌کنند.

متقاضیان خرید ارز باید شخصاً با در دست داشتن اصل کارت ملی و کپی آن به صرافی‌ها مراجعه کنند ضمن آنکه باید کارت بانکی و سیم‌کارت به نام شخص خریدار باشد.

صرافی‌های مجاز که تحت نظارت بانک مرکزی فروش ارز را آغاز کرده‌اند محدودیتی برای فروش دینار به زائران اربعین ندارند و می‌گویند زائران هر میزان که بخواهند می‌توانند دینار بخرند، ضمن آنکه صرافی‌های بانکی به‌ازای هر پاسپورت 100 یورو یا معادل آن 125 هزار دینار عراق می‌دهند.

مشاهدات خبرنگار تسنیم از بازار ارز نشان می‌دهد که تقاضای اصلی در فردوسی و صرافی‌های بانکی و آزاد، مربوط به ارز اربعین است و مشتری چندانی برای دلار و یورو وجود ندارد؛ دلال‌های فردوسی می‌گویند: خیلی وقت است که بازار ارز مشتری ندارد و به همین علت هم نوسان دلار و یورو از بین رفته است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
کشتی‌گیر افسانه‌ای المپیک را از دست داد
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top