تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/07/17 - 10:06
کد خبر: 330975

مقایسه تعرفه اپراتورها؛

کدام تعرفه‌های موبایلی برای پیاده‌روی اربعین به صرفه است؟ +یک پیشنهاد

کدام تعرفه‌های موبایلی برای پیاده‌روی اربعین به صرفه است؟ +یک پیشنهاد

همراه اول تعرفه های ویژه اربعین خود را بر این اساس منتشر کرد. از روز سه شنبه ۱۶ مهر تا روز جمعه ٣ آبان ماه ، تعرفه مکالمه مشترکین همراه اول با ایران دقیقه ای ٣٢٠٠ تومان، مکالمه دریافتی و تماس با شماره عراقی دقیقه ای ۲۱۰۰ تومان، ارسال پیامک ٩٠٠ تومان و هر مگابایت اینترنت همراه ۸۵۰ تومان محاسبه می‌شود.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برقراری تماس تلفنی برای اطلاع داشتن از وضعیت همسفران یکی از الزامات پیاده روی اربعین است، مراسمی که طی سال های گذشته با افزایش جمعیت میلیونی قطعا نیاز به برقراری تماس امری الزامی است. اما در این میان افرادی که در این مراسم حضور یافته اند پس از یک تماس کوتاه با هزینه های نجومی روبرو می شوند، هزینه هایی که گرچه وزارت ارتباطات از کاهش این هزینه خبر داده است اما خبرهای میدانی از چند برابر بودن تعرفه ها خبر میدهد، به طوری که فارس در گزارشی می نویسد: مخاطبان اعلام کردند:«در آستانه پیاده روی اربعین حسینی اپراتورهای تلفن همراه، قیمت بسته های اینترنت رومینگ خود را به بیش از چهار برابر افزایش دادند» اما کدام تعرفه شبکه های مخبراتی می تواند در این مراسم به صرفه باشد؟

تعرفه‌های همراه اول
همراه اول تعرفه های ویژه اربعین خود را بر این اساس منتشر کرد. از روز سه شنبه ۱۶ مهر تا روز جمعه ٣ آبان ماه ، تعرفه مکالمه مشترکین همراه اول با ایران دقیقه ای ٣٢٠٠ تومان، مکالمه دریافتی و تماس با شماره عراقی دقیقه ای ۲۱۰۰ تومان، ارسال پیامک ٩٠٠ تومان و هر مگابایت اینترنت همراه ۸۵۰ تومان محاسبه می‌شود.

همچنین، مشترکانی که از ١۶ تا ٣٠ مهرماه  به عراق مسافرت می کنند، بسته های دو روزه اینترنت همراه ٢٠ مگابایتی نیز از همراه اول هدیه می‌گیرند، این اپراتور، چهار بسته اینترنت در نظر گرفته است؛ این بسته‌ها از یک روزه و هفت روزه با حجم ١٠٠ مگابایت تا یک گیگابایت ارائه شده است.

البته پیش از این اعلام، تعرفه هر دقیقه مکالمه با ایران ۴۵٠٠ تومان، دریافت مکالمه دقیقه ای ۳۰۰۰ تومان، ارسال پیامک ١۵٠٠ تومان و هر مگابایت اینترنت همراه ۲۳۰۰ تومان بود. همراه اول  با نزدیک شدن به اربعین حسینی، اپراتور اول ظرفیت شبکه نسل دو، سه و چهار خود را برای مکالمه و اینترنت، در پایانه های مرزی افزایش داده  وبا اعزام کارشناسان خود به کشور عراق، در ۱۳ نقطه شامل ۲ نقطه در شهر نجف، ۵ نقطه در شهر کربلا و ۶ نقطه در مسیر پیاده روی اربعین، پاسخگوی مشکلات و سوالات مشترکان است.

تعرفه‌های ایرانسلی‌ها برای اربعین
 از ۱۶ تا ۳۰ مهرماه علاوه بر۱۰ مگابایت اینترنت روزانه‌ای که به رایگان برای مشترکان ایرانسل قابل فعال‌سازی است، پنج بسته اینترنت هفتگی از ۷۵ مگابایت تا ۱ گیگابایت (۱۰۲۴ مگابایت) در نظر گرفته شده  تا زائران اربعین بتوانند به انتخاب خود از آن‌ها استفاده کنند. همچنین زائران اربعین در مرزهای اصلی پیش از خروج به سمت عراق شامل مهران، خسروی، شلمچه و چذابه از روزانه ۱۰۰ مگابایت اینترنت رایگان نیزمی‌توانند استفاده کنند. در جدول زیر تعرفه های ایرانسل برای اربعین مشخص شده است:

همچنین مشترکین ایرانسلی که قصد استفاده از سرویس رومینگ را دارند باید پیش از خروج از ایران با استفاده از یکی از روش‌های دستی، از طریق اپلیکیشن «ایرانسل من» یا با شماره‌گیری کددستوری #۱*۱۱۱۱* برای فعال کردن رومینگ بین الملل اقدام کنند و در طول اقامت خود در کشور عراق، از شبکه رومینگ تمامی اپراتورهای عراقی استفاده کنند.

بخشی از تعرفه‌های رایتل
 اپراتور رایتل نیز تعرفه‌های ویژه ای برای اربعین در نظر گرفته است که در جدول زیر آمده است:

یک مقایسه کلی از تعرفه‌های اپراتورها
در مقایسه و نتیجه گیری از این تعرفه ها می توان گفت: اگر زائران با ایران تماس بگیرند در صورت داشتن سیم کارت همراه اول به ازای هر دقیقه ۳۲۰۰ تومان، سیم کارت ایرانسل نیز ۳۲۰۰ تومان و سیم کارت رایتل ۳۵۰۰ تومان هزینه پرداخت می‌کنند. اما اگر از ایران با زائران تماس گرفته شود به ازای هر دقیقه دارندگان سیم‌کارت‌‌های همراه اول، ایرانسل و رایتل هر کدام ۲۱۰۰ تومان هزینه خواهد داشت.

اگر زائران کربلا به شماره‌ای از سیم‌کارت‌های عراقی تماس بگیرند به ازای هر دقیقه ۲۱۰۰ تومان برای کسانی که دارنده سیم‌کارت همراه اول و ایرانسل هزینه خواهد داشت و رایتلی‌ها ۲۵۰۰ تومان دقیقه‌ای برای هر مکالمه پرداخت می‌کنند. ارسال پیامک به شماره عراقی و ایرانی برای دو اپراتور همراه اول و ایرانسل ۹۰۰ تومان و برای رایتل هزار تومان در نظر گرفته شده است. البته دریافت پیامک در هر حالتی برای دارندگان سیم‌کارت هر سه اپراتور رایگان است.

در رابطه با بسته‌های اینترنتی بسته یک گیگی ویژه اربعین توسط ۲ اپراتور همراه اول و ایرانسل ۱۵۰ هزار تومان تعیین شده که البته این ۲ اپراتور بسته اینترنت رایگان روزانه ۱۰ مگابایت را به زائران هدیه دادند. رایتل نیز بسته اینترنت روزانه ۵ مگابایتی در نظر گرفته است. اما هر مگابایت اینترنت با تعرفه آزاد برای همراه اول و ایرانسل ۸۵۰ تومان و برای رایتل هزار تومان در نظر گرفته شده است.

زائران فراموش نکنند که تعرفه‌های اعلام شده برای همراه اول و ایرانسل از ۱۴ مهر و برای رایتل از ۱۵ مهر تا ۳ آبان اعتبار دارد. همچنین تعرفه بسته‌‌های اینترنتی از ۱۹ مهر تا ۳ آبان معتبر هستند.

امکان رایگان یک پیام رسان
البته جدا از این تعرفه ها می توان از امکانات جدید پیام رسان بله نیز استفاده کرد، سامانه اعلام وضعیت ویژه زائران اربعین برای ثبت و مشاهده وضعیت و ارتباطات زائران توسط اپلیکیشن پیام رسان بومی «بله» راه اندازی شد ه است. این سامانه برای ثبت و مشاهده وضعیت و ارتباطات زائران اربعین بدون نیاز به اینترنت و به صورت رایگان ارائه شده است.

 

زائران اربعین می‌توانند با نصب یا به‌روزرسانی اپلیکیشن «بله» و بدون نیاز به خرید سیم‌کارت عراقی و از طریق سیم‌کارت‌های اپراتورهای ایرانی، در ایران و عراق وضعیت خود را ثبت و یا وضعیت عزیزان خود را مشاهده کنند.  زائران ایرانی برای برقراری ارتباط با خانواده و آشنایان خود دیگر لازم نیست سیم‌کارت عراقی خریداری کنند و تنها از طریق سیم‌کارت‌های ایرانی خود می‌توانند به‌ صورت کاملا رایگان و بدون نیاز به اینترنت (بر بستر USSD ) با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top