تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/07/17 - 11:36
کد خبر: 330992

واکنش جامعه اسلامی دانشجویان به حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تأکید کرد: با وجود اینکه رئیس جمهور بارها تأکید کرده که آماده شنیدن صدای مخالفان است اما همواره سیاست‌هایی که دولت تدبیر و امید و دولت همواره منادی آزادی اتخاذ کرده، خلاف این ادعاها را نشان می‌دهد.

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از آنا، دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: رئیس جمهور طاقت شنیدن صدای مخالفان و دانشجویان انقلابی را ندارد و به همین دلیل در مراسم آغاز سال تحصیلی تریبونی به دانشجویان نمی‌دهد.

بر اساس اعلام مسئولان دانشگاه تهران، حسن روحانی برای شرکت در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه تهران حاضر خواهد شد. در حالی رئیس جمهور ۲۴ مهر ماه در جمع دانشجویان حاضر خواهد شد که تنها یک دانشجو در این مراسم سخنرانی خواهد کرد و به نماینده اتحادیه‌ها و فعالان دانشجویی فرصتی برای بیان دیدگاه‌های خود نداده‌اند. همین امر باعث شده است اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی نسبت به تخصیص ندادن وقت برای دانشجویان اعتراض کنند.

رضا قلعه‌نوی دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان بزرگ‌ترین اتحادیه دانشجویی کشور ضمن شرکت نکردن در مراسم آغاز سال تحصیلی که با حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران برگزار می‌شود، اعلام می‌کند هیچ رسمیت و اعتباری برای این مراسم قائل نیستیم.

وی افزود: این اولین بار نیست که رئیس جمهور از نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی برای حضور در مراسم دعوت نمی‌کند. در برنامه افتتاحیه سال گذشته نیز این‌چنین رفتارهایی تکرار شد. در واقع رئیس جمهور طاقت شنیدن صداهای مخالف و صدای دانشجویان و جوانان انقلابی را ندارد.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تأکید کرد: با وجود اینکه رئیس جمهور بارها تأکید کرده که آماده شنیدن صدای مخالفان است اما همواره سیاست‌هایی که دولت تدبیر و امید و دولت همواره منادی آزادی اتخاذ کرده، خلاف این ادعاها را نشان می‌دهد.

قلعه‌نوی درباره موضوعاتی که دانشجویان در دیدار با رئیس جمهور مطرح می‌کنند، توضیح داد: عملکرد ضعیف دولت در بخش‌های اقتصادی، سیاسی، برجام و سایر موارد یکی از موضوعاتی است که دانشجویان در دیدار با رئیس جمهور به آن اشاره می‌کنند. دولت در بخش معیشتی و اقتصادی حرفی برای گفتن ندارد.

وی ادامه داد: دانشجویان به‌عنوان قشر مطالبه‌گر جامعه همواره در کنار مردم خواهند بود و موضوع مطالبات و سخنان دانشجویان نیز دغدغه‌های اصلی مردم از جمله معیشت، اقتصاد و برجام است. به همین دلیل نیز دولت می‌خواهد سرپوشی بر عملکرد ضعیف خود بگذارد و حاضر نخواهد بود به دانشجویان فرصت صحبت دهد.

پیش از این نیز اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور اعلام کرده بود در مراسم آغاز سال تحصیلی با حضور رئیس جمهور شرکت نخواهد کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top