توئیتر تاکید کرده عمدی در این کار نبوده و هدف از این کار نمایش هدفمند تبلیغات برای افراد مرتبط بوده است. این شرکت اعلام کرده آماری از افرادی که بدین شکل مورد سواستفاده قرار گرفته اند، ندارد.
توئیتر مدعی شده که این اطلاعات را در اختیار شرکت های تبلیغاتی یا موسسات و گروه های ثالث قرار نداده است. این شرکت زمان برطرف کردن این مشکل را 17 سپتامبر اعلام کرده است.
پیش از این فیس بوک به علت تخلف مشابه و برخی موارد دیگر نقض حریم شخصی کاربران از سوی کمیسیون فدرال تجارت آمریکا 5 میلیارد دلار جریمه شد.