تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/07/17 - 21:32
کد خبر: 331038

جزئیات فعالیت ۱۰۰ اتوبوس ایرانی در مرز چذابه

طی جلسه شب گذشته بین مسئولان ایرانی و عراقی مقرر شد 100 دستگاه اتوبوس ایرانی برای انتقال زائرین از مرز چذابه به مرز شیب عراق اختصاص یابد که در انتظار موافقت دولت عراق است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ خبرنگار صدا و سیما در بخش خبری ساعت ۱۳ امروز درباره آخرین خبرها از وضعیت تردد زوار اربعین حاکی از آن است که از امروز طرح تسهیل تردد زائران حسینی در مرز چذابه آغاز شده و براساس این طرح تمام دستگاه‌های خدمات رسان با تمام توان و به صورت رسمی فعالیتشان را در این مرز آغاز کرده‌اند.

 مرز مقابل چذابه در عراق مرز «شیب» نام دارد که دیروز مشکل زائران نبود خودرو برای انتقال آنها به شهر الاماره، نجف و کربلا بود که طی جلسه دیشب بین مسئولان استان خوزستان و مسؤولان نیسان عراق مقرر شد که ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در کشور ما مستقر شوند که در صورت موافقت دولت مرکزی عراق، به گذرگاه شیب منتقل شوند و زائران را از گذرگاه شیب به الاِماره منتقل کنند تا مشکل زائران برطرف شود.

بنابراین گزارش، نکته قابل توجه این است که تردد در بین شهرهای عراق هزینه‌بر است و زائران حتماً به همراه خود پول (دینار عراق) به اندازه کافی داشته باشند.

از امروز فعالیت موکب‌ها در شمالی‌ترین شهر استان خوزستان (اندیمشک) به صورت رسمی آغاز شده. موکب‌ها در طول مسیرهای گذرگاه‌های مرزی از شهرهای شوش، شادگان و هندیجان و در گذرگاه‌های مرزی آبادان، خرمشهر و چذابه بیشترین موکب‌ها مستقر هستند و با ۳ وعده غذایی از زائران پذیرایی خواهند کرد.

بنابر این گزارش، به دلیل ممنوعیت ورود و خروج خودروهای شخصی در مرز چذابه، پارکینگی با ظرفیت ۷۰ هزار خودرو در نزدیک گذرگاه مرزی چذابه وجود دارد که تا الان فقط ۵ هزار خودرو در این پارکینگ وارد شده‌اند.

همچنین توصیه شده با توجه به نزدیک شدن به روزهای پیک تردد زائران برای طی این مسیر تعجیل نداشته باشند و از ازدحام جلوگیری کنند. 

در مرز چذابه ۱۶ گیت ورودی و ۱۶ گیت خروجی وجود دارد که در مجموع ۳۲ گیت است و ۱۸ گیت خروجی آماده است تا در مواقع اضطراری به این ظرفیت اضافه شود.

همچنین در کنار گذرگاه مرزی چذابه ۳ بیمارستان با کمک هلال‌احمر، سپاه و ارتش برقرار شده که به صورت رایگان زائران را ویزیت می‌کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
باقری به روسیه سفر می‌کند
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top