تاریخ انتشار: شنبه 1398/07/20 - 11:11
کد خبر: 331255

از اربعین چه خبر؟

راهپیمایی اربعین بزرگ‌ترین نماد رسانه‌ای شیعه

نشان دادن اتحاد و دوستی با مسلمین و دشمنی با کفار باید به طور واضح سر لوحه‌ی حرکت ما باشد، این حرکت نشات گرفته از آزادی هست و این موضوع باید در اعمال و رفتار ما ظهور و بروز داشته باشد.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد خضری مقدم دبیر فرهنگی انجمن اسلامی دانشجویان شاهد و «معاونت فرهنگی کاروان هم پای ملائک» در گفتوگو با «خبرنامه انشجویان ایران» پیرامون اربعین حسینی گفت: در جهانی که سرتاسر لبریز از خبرها و موج‌های رسانه‌ای است و حقیقت بازیچه‌ی امواج رسانه‌ایست، اربعین معادلات دشمنان اسلام را برهم ریخته است. اربعینی که همه ساله چشم‌ها و گوش هارا به سوی خود جلب می‌کند و حامل خبری مهم است که سیل عشاق و شیفتگان حسینی را به سوی خود می‌خواند.

خضری مقدم گفت:حرکت اربعین حسینی، حرکتی است که نشان از نظمی اعجاب برانگیز و هدفی مقدس دارد که در جز و کل این راهپیمایی مشهود است؛ از برادری و برابری قومیت‌ها و ملیت‌ها تا شراکت در درد و رنج یک دیگر بدون اختلافات شخصی به سمت هدفی مشترک، این همان تمرین حکومت و تمدن اسلام است که با ظهور حضرت حجت (عج) محقق می‌شود.اتفاقی که به دنیای رسانه زده‌ی امروز به‌طور عملی و حقیقی و نه با جو و موج کاذب رسانه‌ای برابری و عدالت را به دور از شعار نشان می‌دهد؛ گذشتگی از مال، زمان، امکانات و هر آنچه در توان یک خانواده است برای هدفی مقدس، هدفی که هزار و چهارصد سال پیش سیدالشهدا به زیبایی هرچه تمام‌تر نشان‌داد. در واقع شیعه درپی همان الگو و رفتار عمل می‌کند و این رفتار به فضل خداوند متعال منتهی به ظهور منجی خواهد شد.

وی ادامه داد: اما این حرکت با نکاتی بسیار ارزشمندتر می‌شود؛ دشمنان اسلام هماره به فکر ضربه زدن به شعاعر اسلام بوده و هستند و پاتک‌های فرهنگی خود را به این تجمع عظیم وارد خواهند کرد، ما به عنوان یک محب اهل بیت باید این پاتک‌ها را بشناسیم و متناسب با آن عمل کنیم که خدای نکرده دچار انحراف از مسیر حق حسینی نشویم.نشان دادن اتحاد و دوستی با مسلمین و دشمنی با کفار باید به طور واضح سر لوحه‌ی حرکت ما باشد، این حرکت نشات گرفته از آزادی هست و این موضوع باید در اعمال و رفتار ما ظهور و بروز داشته باشد.

خضری مقدم افزود: تجمع اربعین یک حرکت جمعی است و فرد گرایی در این حماسه بی‌معنی است، با دقت بر این نکته تلاشمان بر این باشد که خود را همچون قطره‌ای به دریای وجود سیدالشهدا وصل کنیم. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد برای اولین سال خود، کاروان خود را تحت عنوان «هم پای ملائک» برای پیوستن به این گردهمایی مذهبی راهی سرزمین اباعبدلله کرده است.
 

دبیر فرهنگی انجمن اسلامی دانشجویان شاهد در پایان گفت: در آخر کلام از تشکل دانشجویی خواهشمندیم که با نگاهی دوباره به این تجمع تمدن ساز به عنوان سکویی برای پرتاب، فضایی برای رشد تشکیلاتی و فردی، میدانی برای اثر گذاری و سنگری برای فتح شدن نگاه کنند و با برنامه‌های متنوعی که می‌توان در طول این سفر روحانی برای تمامی شیعیان تدارک دید گفتمان تمدن سازی اسلامی از دید حرکت عظیم اربعین را دوباره بازنویسی کنند و روح تازه‌ای در آن بدمند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top