تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/07/21 - 12:36
کد خبر: 331360

اخراج ۵ قاضی فاسد از قوه قضائیه

وی اظهار کرد: باید با ادامه تلاش‌های دادستان سابق، شاهد دستاوردهای جدید و ابتکارات جدیدتر با همکاری همه دست اندرکاران حوزه قضا در خراسان رضوی باشیم.

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری پیش از ظهر امروز، در مراسم معارفه دادستان عمومی و انقلاب مشهد، با بیان اینکه دادستان‌ها و مسؤولان قضایی باید مشکلات واحدهای تولیدی را برطرف کنند، اظهار داشت: امروز در جبهه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و نفوذ در حال نبرد و جنگ با دشمن هستیم.

دادستان کل کشور اظهار کرد: دشمن به دلیل خوردن ضربه‌های کاری از نظام جمهوری اسلامی با تمام توان به میدان آمده است اما ما باید در این جنگ نیز مانند دفاع مقدس پیروز میدان باشیم.

وی تصریح کرد: پیشرفت‌های علمی، نظامی و موشکی ملت ایران در حدی است که دشمن در برابر آن عاجر مانده است از این رو باید این مسیر با قوت ادامه یابد و اقتصاد مقاومتی تقویت شود.

منتظری تاکید کرد: در دستگاه قضا وظیفه داریم در راستای رونق اقتصادی و برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور آنچه را که در توان داریم در کنار مسؤولان اجرایی به کار گیریم و نباید هیچ مرکز تولیدی به علت مشکلات قضایی، تعطیل شود و یا دچار کندی کار باشد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه جنگ اقتصادی هم برای ما تلفات و هزینه‌هایی دارد، گفت: در زمان جنگ تحمیلی در تحریم کامل بودیم و حتی سیم خاردار نداشتیم اما امروز به واسطه وجود رهبری فرزانه و حضور جوانان پرتوان در صحنه‌های مختلف، دنیا را به تحیر وا داشته ایم.

وی افزود: دستگاه قضا از زمان تشکیل شورای عالی اقتصاد توسط مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد نیز ورود کرده است و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی هم باید در این عرصه جهادگونه ورود کنند و  هیچ بهانه‌ای در حوزه اقتصاد کشور وجود ندارد

منتظری با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید مشکلات اجرایی را حل و فصل کنند، بر رفع موانع از جمله بوروکراسی اداری و قوانین و مقررات دست و پا گیر بر عهده دستگاه‌های اجرایی تاکید و از کندی حرکت در این حوزه انتقاد کرد.

دادستان کل کشور با اشاره به وظیفه دادستان افزود: دادستان به عنوان مدعی العموم وظایف بسیاری دارد که مردم‌داری و تکریم ارباب رجوع، نظارت مستمر و مدیریت شده بر همه دادستان‌های سطح استان، نظارت بر ضابطان قضائی، اهتمام لازم برای صیانت از حقوق عامه و حضور در صحنه‌ها از جمله این وظایف است.

وی با تاکید بر تلاش دادستان‌ها برای رفع موانع تولید اضافه کرد: نظارت بر زندان و زندانیان، جلوگیری از بازداشت‌های غیر ضرور و مدیریت صحیح در صدور قرارها، تلاش برای حل و فصل دعاوی، برخورد کافی با سرقت و سارقان که امنیت را از جامعه گرفته اند و باز اجتماعی کردن زندانیان از دیگر وظایف دادستان‌ها است.

روز گذشته 5 قاضی فاسد را از دستگاه قضا جدا کردیم

منتظری در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم مبارزه با فساد در داخل و بیرون دستگاه قضا تاکید و خاطرنشان کرد: برای از بین بردن جرم باید دستگاه قضایی از آلودگی مبرا باشد و هیچ تعارفی هم با هیچ کس در هیچ سمتی نیست به طور مثال روز گذشته پنج قاضی فاسد را از دستگاه قضا جدا کردیم.
 
دادستان کل کشور افزود: بیش از ۱۱ هزار قاضی در دستگاه قضا فعالیت می‌کنند و باید اجازه جولان از تعداد اندکی که باعث بدنامی می‌شوند گرفته شود و دستگاه قضایی، وکلا و کارشناسان از وجود افراد ناپاک، پاکسازی شوند.
وی اظهار کرد: باید با  ادامه تلاش‌های دادستان سابق، شاهد دستاوردهای جدید و ابتکارات جدیدتر با همکاری همه دست اندرکاران حوزه قضا در خراسان رضوی باشیم.
 
منتظری یادآور شد: سمت‌ها و پست‌ها می‌گذرد و برای هیچ یک از ما دوام ندارد از این رو باید از فرصت‌ها استفاده و خالصانه خدمت کرد.
 
دادستان کل کشور با اشاره به پیش رو بودن ایام اربعین حسینی افزود: زیارت اربعین نشانه یک مومن و شیعه پیرو عصمت و طهارت است، اربعین نشانه پیروزی حماسه حسینی بوده و باید زنده نگاه داشته شود.
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
خانه سست عنکبوت/ فعالان دانشجویی در خصوص پیامدهای عملیات «وعده صادق» چه می‌گویند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top