تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/07/21 - 15:41
کد خبر: 331382

سخنان کاظمی تبریزی دانشجوی دکترای صنایع چوب در دیدار با رهبری

رهبر معظم انقلاب صبح چهارشنبه ۱۳۹۸/۰۷/۱۷ در دیدار دو هزار نفر از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی، ادامه‌ی پیشرفت علمی کشور را در کوران حرکت پرشتاب علمی جهان، کاملاً ضروری و حیاتی خواندند و با اشاره به شوق سرشار، انگیزه‌ی تحسین‌برانگیز و اعتمادبه‌نفس جوانان نخبه تأکید کردند: هر جوان نخبه پاره‌ی تن ایران عزیز ما است و برای رفع مشکلات نخبگان باید سند راهبردی امور نخبگان را کاملاً جدی اجرا و پیگیری کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» در ابتدای این دیدار و پیش از سخنان رهبر انقلاب، چند تن از نخبگان و محققان رشته‌های مختلف، دیدگاه‌های خود را بیان کردند. یکی از این افراد علی کاظمی تبریزی، دانشجوی دکترای صنایع چوب و کاغذ از دانشگاه آزاد اسلامی و دارای اختراعات علمی متعدد در زمینه‌ی تهیه و ساخت کاغذهای مختلف بود.متن سخنان وی به شرح زیر است:

همانگونه که مستحضر هستید جوان موتور پیشران حرکت کشور است. پژوهشگران جوان و نخبگان با امید و به شوق پیشرفت در حال کسب علم و فتح قله‌های دانش جهت اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت میکنند و به دنبال کیفی‌سازی، عمق‌بخشی و کاربردی نمودن پژوهشها و تحقیقات علمی هستند. بیانات حضرتعالی در خصوص گام دوم انقلاب، فرزندان جوانتان را بیش از پیش امیدوار کرده است و به این موضوع که راه‌حل همه‌ی مشکلات کشور در داخل کشور است ایمان آورده‌ایم و با نگاه و مدیریت جهادی میتوانیم مشکلات کشور را به دست هم مرتفع نماییم و قطعاً با اینکار عزت و اقتدار کشور بیش از پیش حفظ خواهد شد. به قول جناب اقبال لاهوری
آنچه از خاک تو رست ای مرد حُر
آن فروش و آن بپوش و آن بخور

مطالبم را در دو محور خدمتتان ارائه مینمایم.

محور اول لزوم عدالت در نظام آموزش‌عالی کشور؛
دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان یکی از ثمره‌های انقلاب اسلامی و بزرگترین دانشگاه حضوری جهان که از طریق شهریه‌های دریافتی از دانشجویان اداره میشود که نه تنها هیچگونه وابستگی به بودجه‌ی دولتی ندارد در مقابل قسمت قابل توجهی از بار مسئولیت آموزش‌عالی کشور را به عهده دارد و خدمات علمی و فرهنگی شایانی به کشور نموده است. مانند حضور پررنگ دانشگاه در مناطق سیل‌زده از طریق دستاوردهای پژوهشگران جوان و نخبگان از جمله دریل تخلیه‌ی گل‌و‌لای در شهرستان پلدختر، هدایت پایان‌نامه‌ها به سمت حل مشکلات اساسی کشور از طریق اجرای طرح پایش و نظام موضوعات براساس آمایش سرزمینی، فعالیت بیش از ۹۰ هزار پژوهشگر در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان که از سال ۱۳۷۷ به منظور جلوگیری از مهاجرت نخبگان صورت گرفت و بسیاری از موارد دیگر. اما متأسفانه بر اساس بند «ب» ماده‌ی ۶۴ قانون برنامه‌ی ششم توسعه و بند «ز» تبصره‌ی ۹ قانون بودجه‌ی سال ۱۳۹۸ اساتید، دانشجویان و محققان دانشگاه‌های آزاد اسلامی از اعتبارات اختصاص‌یافته به امور پژوهش و توسعه‌ی فناوری دستگاه‌های اجرایی و بخشهای صنعتی محروم میباشند و تنها پژوهشگران دانشگاه‌های دولتی و جهاد دانشگاهی میتوانند از این اعتبارات بهره‌مند شوند این امر برخلاف بند ۵ بیانیه‌ی گام دوم مبنی بر عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور میباشد و قطعاً اصلاح این موضوع موجب تشویق، افزایش انگیزه، امید و اعتماد به نفس فرزندانتان خواهند شد.

محور دوم مباحث در مورد زیست‌محیط است که حوزه‌ی تخصصی اینجانب میباشد. حضرت آقا از جمله‌ موضوعات مهمی که در سالهای اخیر نگرانی‌های بسیار گسترده‌ای در سطح جامعه و علی‌الخصوص در میان نخبگان دانشگاهی ایجاد کرده است تخریب و استفاده‌ی بی‌رویه از منابع طبیعی کشور است. سرمایه‌ای که هزاران سال نسل به نسل به ما رسیده است اکنون با اقدامات و تصمیمات غیرعلمی و غیرکارشناسی و بعضاً‌ دست‌اندازی افراد سودجو به نحو گسترده‌ای در حال نابودی است. از جمله‌ی این موارد در ده‌های اخیر تخریب گسترده‌ی جنگلها میباشد. توسعه‌ی سریع عمرانی، چرای بی‌رویه‌ی دام، برداشت غیرقانونی از منابع طبیعی، تصرف غیرقانونی زمینها و توسعه‌ی بی‌رویه‌ی کشاورزی در اراضی شیب‌دار باعث جنگل‌زدایی و بیابان‌زایی و به طور خاص نابودی جنگلهای هیرکانی و از دست رفتن تنوع گیاهی و جانوری شده است. نتیجه‌ی این تخریب جز افزایش بلای طبیعی همچون سیلهای ویرانگر اخیر نیست از این رو استفاده‌ از یافته‌های علمی و پژوهشی در جلوگیری از جنگل‌زدایی نقش بسیار مهمی را میتواند داشته باشد. حضرتعالی مستحضرید سالانه هزاران اصل درخت بابت تهیه‌ی خمیر کاغذ و محصولات مهندسی شده‌ چوبی از جمله کاغذ، تخته‌فیبر و غیره قطع میشود. به لطف خدا بنده و همکارانم توانسته‌ایم برای اولین بار در دنیا از طریق ضایعات پوسته‌ی چوبی بادام ‌زمینی و با استفاده‌ی از میوه‌ی گیاه لیف با نام علمی «لوفا سیلین ریکا» که در حال اصلاح ژنتیکی آن میباشیم کاغذ و کالاهای مهندسی چوبی تهیه نماییم این گیاه در کمتر از شش ماه به بیش از ۱۵ متر رشد میکند و حدود شش میوه‌ی فیبری برای تولید کاغذ و محصولات مهندسی شده‌ِی چوبی در اختیار میگذارد و پیشنهاد میشود در کنار زراعت چوب از این میوه و ضایعات پوسته‌ی بادام زمینی استفاده شود.

آقاجان! تالابهای کشور در معرض خطرند. نفس تالاب انزلی به شماره افتاده است در سه دهه‌ی گذشته به دلیل ورود حجم زیادی از فاضلابهای صنعتی و شهری و رشد بی‌رویه‌ی گیاهان مهاجم و ایجاد سازه‌های بتونی آبی بدون در نظرگرفتن عوامل زیست‌محیطی نظیر ساخت موج‌شکن جدید در بزرگترین کانال ارتباطی بین دریای خزر و تالاب انزلی باعث شده است عمق این تالاب زیبا که زیستگاه بسیاری از پرندگان و آبزیان میباشد از ۱۱ متر به کمتر از ۲ متر و در بعضی از نقاط آن برسد که نشان دهنده‌ی این میباشد که عوامل انسانی بیشترین نقش را در تخریب این امانت الهی دارند بر اساس تحقیقات و پژوهشهای صورت گرفته شده و نظرات کارشناسی تصفیه‌ی پسابهای صنعتی و فاضلاب شهری و همچنین مبارزه‌ی بیولوژیکی با گیاهان مهاجم، لایروبی مستمر بستر تالاب انزلی بخصوص اصلاح سازه‌ی موج‌شکن جدید در احیای این تالاب منحصر به فرد ضروری است.

حضرت‌ آقا ما فرزندانتان بعنوان نیروهای خط مقدم گام دوم انقلاب تا آخر پای کار هستیم مثل همیشه به ما اعتماد کنید ناامیدتان نخواهیم کرد.
مرا هزار امید است و هر هزار تویی.

من اهل شهرستان بندرانزلی هستم. افتخار این را داریم که در مقطعی از تاریخ ما میزبان شما بودیم و همیشه دعاگوی شما هستند همشهریانم. من حامل سلام همشهریان عزیزم به حضرتعالی هستم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: زنده باشند.

آقای علی کاظمی تبریزی: شما لقب قهرمان را به همشهریان ما دادید در سفر تاریخی که به بندرانزلی داشتید باعث افتخار است. من دو تا خواهش داشتم از حضرتعالی یکی مصلای انزلی بود که هنوز ناقص است که ان‌شاءاللّه به دست حضرتعالی کامل بشود. نمازگزاران این مصلا سی و شش سال هست در یک مکانی که هنوز کامل نشده نماز پربرکت جمعه را برپا میکنند.

و دوم، تیم ملوان بندرانزلی که تیمی که واقعاً میتوانم بگویم افتخار فوتبال شمال کشور هست درصدی از سهامش مال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. وضعیتش جالب نیست. گفتیم که شما چون همیشه امر به ورزش را امر به معروف میدانستید به این تیم شمالی که امید شمال کشور هست نگاه ویژه‌ داشته باشید. عذرخواهی میکنم. خداحافظ.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: زنده باشید؛ ان‌شاءاللّه؛ زنده باشید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top