تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/07/22 - 20:35
کد خبر: 331507

سرفصل‌های درسی دانشگاه مذاهب تغییر خواهد کرد

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: با تلاش مجموعه اساتید، اعضای هیئت علمی و مدیران گروه‌های آموزشی سرفصل‌های درسی دانشگاه تغییر خواهد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد حسین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در جلسه‌ای که به منظور انتصاب مدیران جدید گروه‌های آموزشی در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد، گفت: امیدواریم با تلاش مجموعه اساتید، اعضای هیئت علمی و مدیران گروه‌های آموزشی؛ سرفصل‌های درسی دانشگاه تغییر کند و تمهیداتی اندیشیده شود که در آینده دانشجو بتواند پس از اتمام تحصیل وارد بازار کار شود.

وی با بیان اینکه نمی‌شود سرفصل‌های بیست سال پیش را به دانشجو آموزش داد و تحول سرفصل‌های دروس بایستی از سوی مدیران گروه‌ها ایجاد شود؛ افزود: برگزاری نشست‌های علمی و دریافت نظرات و پیشنهادات از دانشجویان و اساتید برجسته، به منظور جبران خلاء‌ها و ضعف‌های آموزشی و محتوایی از دیگر اولویت‌های کاری مدیران گروه‌ها است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی تأکید کرد: گروه‌های آموزشی ما در تمامی رشته‌ها همچون فقه شافعی و حنفی و امامیه و سایر رشته‌ها باید حرف اول را در میان گروه‌های آموزشی دانشگاه‌ها بزنند و مدیران گروه‌ها تنها برای واحد مرکزی نیستند؛ بلکه باید شعب را نیز تحت اشراف داشته باشند. همچنین مدیران گروه‌ها بایستی از لحاظ علمی سطح اساتید مدعو را بررسی کرده و در این خصوص نظر دانشجویان را جویا شوند.

مختاری با اشاره به این که امسال تبلیغاتی در زمینه جذب دانشجویان داشتیم و استقبال خوبی از دانشگاه صورت گرفته است، اظهار کرد: این استقبال و علاقه، مسئولیت ما را دو چندان می‌کند و این یک افتخار برای مجموعه دانشگاه است که دانشگاه مورد اعتماد خانواده‌ها است.

وی با بیان اینکه باید برای تقویت و ارتقاء بخش آموزش به عنوان پیشانی دانشگاه باید دست به دست هم دهیم؛ ادامه داد: همچنین سطح پایان‌نامه‌های دانشجویی با همکاری اساتید و اعضای هیئت علمی و مدیران گروه‌ها باید تقویت و ارتقاء یابد. مدیران گروه‌ها باید دانشجویان را به سمت موضوعات جدید و متناسب با نیاز‌های روز سوق دهند و برای این منظور جلسات موضوع شناسی و موضوع یابی را با حضور اساتید و اعضای هیئت علمی برگزار کنند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی همچنین ابراز امیدواری کرد با تلاش‌ها و زحمات مدیران جدید، فصل جدیدی در تحول برنامه‌های آموزشی و محتوایی دانشگاه گشوده شده و مدیریت گروه‌ها در آینده نزدیک تبدیل به مدیریت دانشکده‌ها شود.

در این جلسه احکام مهدی رهبر به عنوان مدیرگروه فقه و حقوق اسلامی، محمود ویسی به عنوان مدیر گروه فقه و حقوق شافعی، محمد اسحاق مدنی به عنوان مدیرگروه فقه و حقوق حنفی، عبداله فرهی به عنوان مدیرگروه فلسفه، تاریخ و ادیان و عاطفه زرسازان به عنوان مدیرگروه علوم قرآن و حدیث و ادبیات عربی اعطا شد.

همچنین از خدمات و زحمات شاکری؛ مدیر سابق گروه فلسفه، تاریخ و ادیان و مجید قربانعلی دولابی، مدیرسابق گروه فقه و حقوق اسلامی تقدیر به عمل آمد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top