تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/07/24 - 09:34
کد خبر: 331655

ارسال ۳۰ تریلی آب و غذا به کربلا

رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی از ارسال دو‌ تریلی یخ برای زائران در کربلا خبر داد و گفت: از فردا شب هم‌زمان با شب جمعه که شب زیارتی امام حسین (ع) است، شاهد حضور زائران در کربلا هستیم.

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، حسن پلارک، رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی  با اشاره به اینکه موکب‌های اربعینی از هفته گذشته خدمت‌رسانی به زائران را آغاز کردند، اظهار داشت: با وجود افزایش تعداد زائران، خدمت‌‌رسانی در موکب‌ها به خوبی انجام می‌شود و با توجه به تدابیر اتخاذ شده، هیچ‌گونه کمبود مواد غذایی برای پذیرایی از زائران وجود ندارد.

برای تأمین آب آشامیدنی زائران در مرز شلمچه از بصره آب خریداری و در مرز توزیع شد
وی با بیان اینکه در روزهای پنج‌شنبه و‌جمعه هفته گذشته در مرزهای چهارگانه با تعداد زیادی از زائران مواجه شدیم، افزود: این افزایش جمعیت موجب شد تا خدمت‌رسانی تاحدودی به کُندی صورت گیرد. البته در مرز شلمچه ساعاتی به علت نبود وسایل حمل و نقل در خاک عراق شاهد تجمع جمعیت بودیم.

پلارک با اشاره به کمبود آب در مرز شلمچه تصریح کرد: کمبود آب در این مرز با توجه به گرمای هوا و ازدحام جمعیت به سرعت برطرف شد، به طوری که حتی برای رفاه بیشتر زائران آب از بصره خریداری کرده و در اختیار موکب‌ها و زائران قرار دادیم تا در مرز دچار مشکل نشوند.

رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه بسیاری از زائران در حال بازگشت به کشور هستند، گفت: ما در مرز مهران از بسیاری از زائران هنگام بازگشت به کشور از نحوه خدمت‌رسانی موکب‌ها نظرسنجی کردیم که با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تأمین زائران، حتی یک‌مورد نارضایتی نیز وجود نداشت و تمامی زائران از پذیرایی و اسکان راضی بودند.

۱۱ میلیون بطری برای بازگشت زائران اربعین در مرزها دپو شده است
وی با اشاره به برنامه‌ریزی کمیته اسکان و تغذیه برای مدیریت خدمت‌رسانی موکب‌ها هنگام بازگشت به کشور، خاطر نشان کرد: از شنبه هم‌زمان با اربعین حسینی موج‌ بازگشت زائران آغاز می‌شود که به طور حتم در شنبه و یک‌شنبه شاهد حضور خیل عظیم عاشقان حسینی در مرزها به ویژه مرز مهران و شلمچه خواهیم بود.

پلارک با بیان اینکه ما برنامه‌ریزی‌های باز برای بازگشت زائران را انجام داده‌ایم، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین نیاز زائران با توجه به گرمای هوا، آب آشامیدنی است که برای این منظور علاوه بر توزیع آب در بین‌ موکب‌های مستقر در مرزها، ۱۱ میلیون بطری آب نیز دپو‌ کرده‌ایم تا در بین زائران توزیع کنیم.

وی‌ با اشاره به اینکه بیشتر زائران اربعین از مرز مهران وارد کشور می‌شوند، گفت: ۶ میلیون بطری آب آشامیدنی در مرز مهران آماده کرده‌ایم. همچنین ۴ میلیون بطری آب آشامیدنی در مرزهای شلمچه و‌ چذابه و یک میلیون بطری آب آشامیدنی در مرز خسروی تدارک دیده شده است که از شنبه بین زائران توزیع خواهد شد.

ارسال ۳۰ تریلی آب و غذا و ۲ تریلی یخ برای ایام پیک اربعین به عراق
پلارک با بیان اینکه بیش از ۵۴ میلیون وعده غذایی بین زائران اربعین حسینی توزیع شده است، گفت: با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و حضور میلیونی زائران در کربلا، تدارک تغذیه و آب آشامیدنی برای زائران دیده‌ایم؛ به طوری که علاوه بر تجهیزات قبلی در موکب‌های مستقر در عراق، ۳۰ تریلی غذا و آب آشامیدنی پیش‌بینی کرده‌ایم که تا روز گذشته ۱۵ تریلی آن از کشور خارج و به سمت کربلا رفته است و ۱۵ تریلی باقی‌مانده نیز تا دو روز آینده وارد عراق می‌شود.

رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی از ارسال دو‌ تریلی یخ برای زائران در کربلا خبر داد و گفت: از فردا شب هم‌زمان با شب جمعه که شب زیارتی امام حسین (ع) است، شاهد حضور زائران در کربلا هستیم. بر همین اساس از فرداشب تا شنبه شب در کربلا ایام پیک به شمار می‌رود که برای این ایام حدود ۲ میلیون آب آشامیدنی پیش‌بینی کرده‌ایم که در بین زائران توزیع می‌شود.

پلارک با اشاره به اینکه بسیاری از موکب‌های عراقی پس از اربعین تعطیل می‌شوند، خاطرنشان کرد: موکب‌های ایرانی همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند تا مشکلی در خدمت‌رسانی به زائران ایجاد نشود.
 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top