تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/07/24 - 12:20
کد خبر: 331686

پیشنهادی به رئیس‌جمهور برای افزایش تعامل میان دانشگاه و جامعه

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر این‌که دانشگاهیان و وزارت علوم راهکاری برای افزایش تعامل میان دانشگاه‌ها و جامعه دارند، گفت: امیدوارم در سال آینده بزرگترین هدیه رئیس‌جمهور ملت افزایش سطح تعامل میان دانشگاه و صنعت باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، دکتر نیلی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی که در دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان این که امسال چهارمین سال است که توفیق دارم که در حضور رئیس جمهور مطالبی را در آغاز سال تحصیلی عرض کنم، اظهار کرد: در همه این سال‌ها تلاش کردم به جای آن‌که سیاهه‌ای از مشکلات و محدودیت‌ها را ذکر کنم، توانمندی‌ها و قوت‌های دانشگاه را ارائه دهم.

وی با بیان این‌که رئیس جمهور دو سال باقی مانده از دولت را فرصت مناسبی دانست که گام‌های مهمی برای ایجاد ارتباط با دانشگاه بردارد، تصریح کرد: در اقدام نوآورانه رئیس‌جمهور مطالعه در خصوص  سیل به دانشگاه تهران واگذار شد و برای مطالعه در این خصوص کمیته علمی را تشکیل دادیم که با بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم تعداد کسانی که در این حوزه تجربه و تخصص دارند، بیش از توان ما بوده است.

نیلی با تاکید بر این‌که در این کمیته برای مطالعه سیل، ۲۵۰ نفر از دانشگاهیان و متخصصان همکاری دارند، خاطر نشان کرد: در طول انقلاب بیش از ۳ هزار پایان‌نامه در حوزه سیلاب اجرایی شده است و ما در بازدیدهای که از مناطق سیل زده داشتیم، با مشارکت دانشجویان و اساتید مواجه شدیم که این امر نشان از ظرفیت‌های بزرگی است که در کشور داریم و هر گاه که اراده کرده‌ایم نیز متخصصان به یاری ما آمده‌اند.

رئیس دانشگاه تهران، تبدیل شدن نفت به طلای سیاه و همچنین ایجاد انقلاب الکترونیک را به دلیل کاربرد علم و فناوری دانست و خاطر نشان کرد: آن چه که موجب تولید ثروت می‌شود، علم است و اگر می‌خواهیم با مشکلات کشور مقابله کنیم و راه حل‌های دقیق برای چالش‌ها بیابیم، چاره‌ای به جز به‌کارگیری علم و دانش متخصصان نداریم.

وی با تاکید بر این که ما تلاش داریم در راستای ایجاد تعامل با جامعه برنامه‌های را اجرایی کنیم، افزود: ولی ما تا رسیدن به جایگاه مطلوب در این زمینه فاصله داریم و در این رابطه نیز ما پیشنهاداتی داریم که دولت در دو سال باقی مانده خود می‌تواند این پیشنهادات را دریافت و در صورت مناسب بودن آنها را اجرایی کند.

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر این که بررسی‌ها نشان می‌دهد که هیچ تصمیم‌گیری‌ای بدون این که وارد قانون شود، اجرایی نخواهد شد، اظهار کرد: ما در دانشگاه‌ها و وزارت علوم پیشنهاد مشخصی برای ایجاد تعامل میان دانشگاه‌ها و جامعه داریم که عمده آن مبتنی بر اعتبارات موجود است.

وی با بیان این‌که تاکنون در سازوکارهایی که تعیین شده، هر کدام از سازمان‌ها و نهادها به صورت مجزا دیده شده است، ادامه داد: این در حالی است که در دنیا بر اساس یک استراتژی همه نهادها و فرآیندها به صورت یکپارچه دیده می‌شوند.

رئیس دانشگاه تهران همچنین خطاب به رئیس جمهور گفت: پیشنهاد می‌شود که رئیس جمهور کمیته‌ای را برای ایجاد تعامل میان دانشگاه و جامعه تشکیل دهد و راهکارهایی را برای این موضوع ارائه دهد که این کمیته می‌تواند ذیل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت کند.

وی در عین حال با تاکید بر این‌که ما جهت رسیدن به راهکار مناسب برای این امر به الگوهای جدید نیاز نداریم، خاطر نشان کرد: ارائه راهکار در این زمینه موجب می‌شود سرمایه دولت افزایش یابد، پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها هدفمند شوند، اشتغال دانشجویان برطرف شود و تعامل صنعت و دانشگاه ایجاد خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که در سال آینده بزرگترین هدیه‌ای که رئیس جمهور می‌تواند به ملت دهد، موضوع افزایش تعامل دانشگاه و جامعه باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top