تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/07/24 - 13:04
کد خبر: 331698

مخالفان نظام از دستگیری « روح‌الله زم» درس بگیرند

وزیر کشور گفت: دستگیری روح الله زم اتفاق خیلی مهمی بود که باید از دستگاه های اطلاعاتی به ویژه سازمان اطلاعات سپاه سپاه تشکر کنیم و این مسئله باید برای همه معاندان و مخالفان جمهوری اسلامی درس باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره تدابیر اندیشیده شده برای بازگشت زائران از پیاده روی اربعین گفت: در ابتدا از مردم عزیزمان تشکر می کنیم به ویژه زائرین گرامی امام حسین علیه السلام برای اینکه از آن روزی که ما از طرف ستاد اربعین توصیه کردیم سفر را مدیریت کنند الحمدلله مدیریت خوبی شکل گرفت و تردد در مناطق مرزی به ویژه در داخل عراق از نظم برخوردار شد.

وزیر کشور ادامه داد: خوشبختانه سه روز است که خروج و ورود ما به یک توازن و تعادل رسیده است و دیروز ورودی ما دو برابر نسبت به خروجی افزایش داشته است یعنی خروجی ما حدود ۱۰۳هزار نفر و ورودی ۲۳۰ هزار نفر بودند. انشالله این روند هم اینگونه ادامه پیدا کند امیدوار خواهیم بود در زمان بازگشت زائرین هیچ‌گونه مشکلی نخواهند داشت.

رحمانی فضلی تصریح کرد: ما از سه روز قبل وسایل نقلیه و اتوبوس های زیادی را در مرزها به ویژه در محور مهران مستقر کردیم. انشاالله بازگشت به نحو احسن انجام شود.

وی تصریح کرد: الان ما در حدود ۳۵ میلیون واحد های غذایی هومن کمک مردم و نذورات است توزیع کرده‌ایم. حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را تاکنون در مناطق مختلف اسکان داریم و با همکاری که همه دستگاه اجرایی و مردم و نهادهای عمومی به ویژه شهرداری ها داشتند تا الان مشکل خاصی نداریم و انشالله در روزهای باقی مانده تا اربعین و دو روز بعد از آن همین همکاری باشد مشکل نخواهید داشت. رسانه ها هم واقعا خوب همکاری کردند و اخبار را به خوبی منعکس کردند و اگر این همکاری ادامه داشته باشد انشالله در مقابل مردم عزیز سر بلند خواهیم شد.

وی تصریح کرد: ما در ایران هیچ گونه مشکل امنیتی نداشتیم و با همکاری خوبی که دولت عراق و نیروهای نظامی و امنیتی عراق داشتند در آنجا هم مشکل نداشتیم.

وزیر کشور در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیک هم گفت ما در مورد انتخابات روند فعالیت‌مان همزمان با تقویم انتخاباتی خیلی خوب پیش می رود هماهنگی های لازم در همه حوزه ها وجود دارد. در مورد انتخابات الکترونیک م دستگاهاحراز هویت  ۹۰ درصد از نظر صحت عمل در نحوه رای گیری به ما اطمینان می‌دهد شورای نگهبان هم تایید کرده و هم ما هم در صدد هستیم و آن را برای سراسر کشور اجرا کنیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: در۱۴۰ شرح مقرر شدهدر حوزه های دیگر از جمله شمارش و اخذ هم الکترونیکی شود که درباره این هم به یک هماهنگی‌های اولیه رسیدیم که انشالله هم نهایی خواهد شد امیدوار هستیم یک انتخابات سالم و قانونی داشته باشیم.

وی درباره دستگیری روح الله زم هم اظهار داشت: این اتفاق خیلی مهمی بود که در این رابطه باید از دستگاه های اطلاعاتی به ویژه سازمان اطلاعات سپاه سپاه تشکر کنیم بنده به عنوان رئیس شورای امنیت ایران را از می‌کنم دوستان ما از مدت ها قبل روی این موضوع یک کار اطلاعاتی وسیع کرده بودند سناریوهای مختلفی را هم اجرا کرده بودند و الحمدالله موفق شدند.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: این مسئله باید برای همه دستگاه ها افرادی که به عنوان معاند و مخالف جمهوری اسلامی دست به اقداماتی می‌زنند که خلاف امنیت ملی و منافع ملی ما است درسی باشد که به هر حال بدانند اقتدار جمهوری اسلامی شاید دیر یا زود داشته باشد اما سوخت و سوز ندارد.

وی گفت: باید هر کس به هر نوعی به منافع ملی و اقتدار ملی چه در قالب نفوذ، چه در قابل جاسوسی و چه در قالب همکاری‌های رسانه ای خلاف امنیت ملی خیانت می‌کند برخورد شود، ولی این برخورد باید تلاش شود مستند و به صورت کاملاً اندازه گیری شده و دقیق باشد که خدایی نکرده موجب نشود در فضای رسانه‌ای همین موضوع هم به فضا سازی ها و جو سازی ها و ایجاد اختلافات در داخل منجر شود.

وزیر کشور گفت: این حق نظام، نیروهای امنیتی و نظامی و قوه قضاییه است که این امنیت را به هر حال حفظ کند و باید با هر کس در حوزه نفوذ جاسوسی و خیانت به منافع ملی ضربه می‌زند برخورد شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور
خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل +فیلم
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top