تاریخ انتشار: جمعه 1398/07/26 - 15:05
کد خبر: 331852

رئیس پیشین دولت کاتالونیا تسلیم شد

به دنبال صدور این حکم، گروه های جدایی طلب روز دوشنبه در سراسر ایالت کاتالونیا از جمله بارسلون، تظاهرات و تجمعات اعتراضی برپا و را ه‌های منطقه را مسدود و بخشی از خطوط را ه آهن را تخریب کردند.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان»؛ رئیس پیشین دولت کاتالونیا همزمان با راهپیمایی گسترده جدایی طلبان در بارسلون،، پس از اعلام حکم جدید دستگیری اش از سوی اسپانیا، خود را تسلیم پلیس بلژیک کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «کارلوس پوجدمون» رئیس پیشین دولت کاتالونیا که به بلژیک گریخته بود، خود را تسلیم پلیس این کشور کرد.

دادگاه عالی اسپانیا پیشتر ۱۲ سیاستمدار سابق کاتالان را به خاطر حضور در جنبش استقلال سال ۲۰۱۷ میلادی به زندان محکوم کرده است.

هر ۱۲ سیاستمدار به دلیل اقدامات خود در تلاش‌های سال ۲۰۱۷ کاتالان‌ها برای جدایی از اسپانیا محاکمه شدند؛ این تلاش ها به دنبال همه‌پرسی استقلال که غیرقانونی اعلام شد، بروز کرد.

گروه‌های مردمی مدافع استقلال پیشتر گفته بودند اگر هر یک از متهمان گناهکار شناخته شوند، «اعتراضات» و «نافرمانی مدنی صلح‌آمیزی» را سازماندهی خواهند کرد.مقام های اسپانیا با صدور این احکام، صدها نیروی پلیس به منطقه گسیل کرده‌اند.

تصمیم اخیر دادگاه نقطه عطف دیگری در تلاش جدایی طلبانی است که به دنبال استقلال کاتالونیا از اسپانیا و ایجاد کشور جدید اروپایی هستند.اسپانیا تاکید دارد که اجازه چنین اقدامی را به آنها نمی دهد.

به دنبال صدور این حکم، گروه های جدایی طلب روز دوشنبه در سراسر ایالت کاتالونیا از جمله بارسلون، تظاهرات و تجمعات اعتراضی برپا و را ه‌های منطقه را مسدود و بخشی از خطوط را ه آهن را تخریب کردند.

در شهر بارسلون، هزاران نفر از جدایی‌طلبان که رئیس دولت ایالت کاتالونیا و جمعی از مقامات آنان را همراهی می‌کردند، در میدان «سنت جایومه» تجمع  و اعلام کردند که حکم دادگاه دیوان عالی‌ اسپانیا یک انتقام است.

فرودگاه بارسلون یکی از مراکز اصلی اعتراض‌ها بود و هزاران نفر با تجمع اعتراض‌آمیز فعالیت فرودگاه، تاکسی‌ها و مترو را مختل کردند و در جریان آن بین پلیس و گروه های جدایی‌طلب درگیری رخ داده است.

بر اساس آخرین گزارش اورژانس و مراکز درمانی کاتالونیا، ۵۶ نفر در این درگیری ها مجروح شدند. از سوی دیگر، گروه های جدایی طلب اعلام کردند که به اعتراضات در روزهای آینده ادامه خواهند داد.

کاتالونیا بخشی خودمختار با هفت میلیون و ۵۲۳ هزار نفر در شمال شرق اسپانیا قرار دارد و خواستار استقلال از دولت مرکزی است.

این ایالت به لحاظ مالی و بانکی و امور بندری مهمترین بخش خودمختاربه ‌شمار می‌رود و نزدیک به ۲۰ درصد تولید ناخالص ملی اسپانیا از کاتالونیا به دست می آید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top