تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/07/29 - 10:51
کد خبر: 332142

نقد و بررسی نشریات دانشجویی در هفته چهارم مهرماه؛

سوژه‌های ناامید کننده در روزهای پُرحاشیه +دانلود

سوژه‌های ناامید کننده در روزهای پُرحاشیه +دانلود

به هر حال اگر همین چند تجمع در دانشگاه‌های تهران و علم و صنعت و امیرکبیر طی روزهای گذشته نبود، می‌توان تحلیلی ناامید کننده از اتمسفر جریانات دانشجویی طی یک ماه اخیر ارائه داد. همین فضا بدون شک روی نشریات دانشجویی نیز تاثیرگذار بوده و جمع بندی ها نشان از کاهش شماره نشریات دانشجویی طی یک ماه اخیر داشته است.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هفته آخر مهرماه نیز رسید، دانشگاه ها به نظر می رسد هنوز وارد روزهای جدی خود نشدند و این مسئله نیز بی دلیل با تعطیلات ایام محرم و صفر نیست اما به هر حال اگر همین چند تجمع در دانشگاه های تهران و علم و صنعت و امیرکبیر طی روزهای گذشته نبود، می توان تحلیلی ناامید کننده از اتمسفر جریانات دانشجویی طی یک ماه اخیر ارائه داد. همین فضا بدون شک روی نشریات دانشجویی نیز تاثیرگذار بوده و جمع بندی ها نشان از کاهش شماره نشریات دانشجویی طی یک ماه اخیر داشته است. آنچه که در ادامه آمده نقد و بررسی پنج نشریه دانشجویی است.

نقد و بررسی نشریات دانشجویی در هفته چهارم مهرماه

1- «خیزش نو»
شماره جدید نشریه خیزش نو منتشر شد. این نشریه متعلق به مجمع عدالتخواه دانشجویی دانشگاه علم و صنعت است. از نقاط قوت این نشریه 24 صفحه ای میتوان به تنوع در سوژه های مرتبط با دانشجویان و صفحه بندی استاندارد اشاره کرد البته از سوی دیگر رعایت نکردن فونت های استاندارد نشریه نویسی و برهم ریختگی برخی سطوح متن ها مشخص نبودن رنگی یا سیاه سفید بودن نشریه از نقاط منفی است.

این نشریه را از اینجــا دانلود کنید

2- «دیدنو»
شماره جدید نشریه دید نو منتشر شد. این نشریه متعلق به انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی(دفتر تحکیم وحدت) است. این نشریه 4 صفحه ای به بهانه آغاز سال تحصیلی منتشر شده، از نقاط قوت این شماره رعایت لایوت صفحه و ستون بندی مناسب است، استفاده از تصاویر دور بر شده نیز به زیبایی این نشریه کمک کرده است، البته نقاط ضعف را می توان به عدم تنوع در سوژه ها و نکات نگارشی دانست.

 

این نشریه را از اینجــا دانلود کنید

3- «الف»
شماره جدید نشریه الف منتشر شد. این نشریه متعلق به انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان است. از نقاط قوت این شماره «الف» می توان به تنوع سوژه ها و نحوه پرداخت به آنها به عنوان یک نشریه تشکل سیاسی دانشجویی اشاره کرد، اما از سوی دیگر نداشتن جلد و مشخص نبودن تیتر یک، عدم رعایت موارد نگارشی و ویرایشی از نقاط ضعف این شماره است.

این نشریه را از اینجــا دانلود کنید

4- آرمان شهر
شماره جدید نشریه آرمان شهر منتشر شد. این نشریه متعلق به انجمن آرمان اصلاح طلب دانشگاه علم و صنعت است. از نقاط قوت این شماره «آرمان شهر» می توان به صفحه بندی استاندارد و رعایت نکات ویرایشی و نگارشی اشاره کرد، البته سیاست زدگی و به نوعی بیرون زدن دست سردبیر در جهت دهی سیاسی نشریه از نقاط ضعف این شماره می توان نام برد.

این نشریه را از اینجــا دانلود کنید

5- «منبر»
شماره جدید نشریه منبر منتشر شد. این نشریه متعلق به هیات دانشجویی الزهرا(س) دانشگاه شریف است. از نقاط قوت این نشریه که به مناسبت اربعین حسینی منتشر شده می توان به صفحه بندی مناسب و انتقال حس و حال پیاده روی اربعین اشاره کرد البته در کنار این قوت می توان به استاندارد نبودن سایز و اندازه برای یک نشریه دانشجویی اشاره کرد.

این نشریه را از اینجــا دانلود کنید

********************

تشکل ها و نشریه نویسان می توانند نشریات خود را به ادمین کانال @iusnews ارسال کنند

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top