تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/07/29 - 14:04
کد خبر: 332175

در نامه انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی شهرکرد به نماینده ولی فقیه در استان؛

ناامیدی دانشجویان از دولتی‌ها

انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی شهرکرد با ارسال نامه‌ای به نماینده ولی فقیه در استان، از وی درخواست ورود به مسئله آب شرب بیش از 14 هزار نفر از مردم فرادنبه را داشتند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مردم فرادنبه مدتی است با مشکل آب شرب مواجه هستند و به ادعای خودشان قطعی‌های مکرر و کدورت آب باعث ایجاد مشکلاتی برای بیش از 14 هزار نفر از مردم شده است.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان بروجن ضمن تکذیب قطعی آب در این شهرستان هرگونه کدورت و ویژگی غیر بهداشتی در آب را تکذیب کرد.

این مدیر ضمن تاکید بر اینکه نمی‌تواند در این خصوص مصاحبه کند، در اظهارات مختصری گفت: مردم نمی‌توانند در خصوص سلامت آب شرب اظهار نظر کنند.

این اظهارات با واکنش جدی برخی خواص از جمله امام جمعه فرادنبه، فرماندار شهرستان بروجن، رسانه‌های محلی و ... مواجه شد.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با ارسال نامه‌ای به نماینده ولی فقیه در استان، ضمن ابراز ناامیدی از پاسخگویی مدیران ارشد دولتی در استان، از وی درخواست ورود به مسئله آب شرب بیش از 14 هزار نفر از مردم را داشتند.

متن این نامه در ادامه آمده است:

حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام
نماینده محترم ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری

سلام علیکم

ضمن اظهار ارادت و عرض سپاس بابت موضع‌گیری‌های انقلابی و دلسوزانه‌ای که در مقاطع مختلف در تریبون نماز جمعه و جلسات مختلف با مسؤولان داشته‌اید، در پی واکنش نادرست یکی از مدیران استانی در پاسخ به مطالبات به حق مردم، نامه‌ای از جانب انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی شهرکرد تقدیم حضورتان می‌گردد.

از پاسخگویی مدیران ارشد دولتی در استان ناامید هستیم

همان‌گونه که مستحضر هستید، رئیس آب و فاضلاب شهرستان بروجن در پاسخ به گلایه مردم شهر فرادنبه درخصوص کم آبی و کدورت آب این شهر، مردم را فاقد صلاحیت نظر دادن در این مورد دانسته و سبب رنجش خاطر مردم شریف این شهر شده است.

خاطرتان هست که چهار ماه پیش از تریبون مقدس نماز جمعه نقدهایی را نسبت به مسؤولان و مدیران استانی مطرح کردیم و از ایشان بابت عدم پاسخگویی در برابر مردم، سکوت بیجا و عدم پیگیری مطالبات مردمی و مشکلات استان گلایه کردیم؟

خاطرتان هست که برای بار چندم استاندار، نمایندگان و مدیران استانی را دعوت به پاسخگویی و حضور در بین مردم و شرکت در جلسات دوطرفه برای توضیح در باب عملکردشان نمودیم؟
اما همانگونه که اطلاع دارید حتی کوچکترین عکس‌العمل مناسب و موثری در برابر مطالبات به حق و مکرر تشکل‌های دانشجویی دریافت نشد!

خاطرتان هست که برای بار چندم استاندار، نمایندگان و مدیران استانی را دعوت به پاسخگویی و حضور در بین مردم و شرکت در جلسات دوطرفه برای توضیح در باب عملکردشان نمودیم؟

اما همانگونه که اطلاع دارید حتی کوچکترین عکس‌العمل مناسب و موثری در برابر مطالبات به حق و مکرر تشکل‌های دانشجویی دریافت نشد، جز تماس‌های مختلفی که اصل مطالبه‌گری ما را زیر سوال برده و ما را به درس و دانشگاهمان حواله می‌دادند و باز پاسخ "شما صلاحیت نظردهی ندارید" را تحویلمان می‌دادند!

آیا با برخورد این چنینی مسؤولان نباید اینطور برداشت کرد که مدیران و مسؤولان دولتی ما، به جای ولی‌نعمت دانستن مردم، آنها را وبال گردن خود و مناصبشان می‌دانند؟

نگاهی که در ذهن و دیدگاه مدیران ما جاخوش کرده، نگاه چوپان–رمه‌ای، تشریفاتی، زینت‌المجالسی، ارباب–رعیتی به مردم است و نه آن که امیرالمومنین به کارگزاران خود سفارش می‌کرد!

آیا مردم تنها باید بیایند، دست بزنند، تبلیغات بکنند، رأیی بدهند، تأییدی بکنند، تکبیری بگویند و بعد بروند پی کارشان، والسلام؟

حکومت اسلامی یعنی حق سوال برای مردم و وظیفه پاسخگویی و شفاف‌سازی برای مسؤولان!

در نگاه مدیران ما این مردم مالکان و اولیاء نعمت نیستند، بلکه خودشان بخشی از مملوکات و نیز وبال گردن و سربار و جیره‌خوار حاکمانند!

تا زمانی که مدیران، مردم را رعیت خود می‌دانند، تا زمانی که با مطالبات و مطالبه‌گران ناسنجیده‌ترین برخوردها شود، "قهرا" از این وضعیت ارباب و رعیتی گذر نخواهیم کرد!

مشکل آنجاست که مدیران این چنینی به جای تمرکز بر حل مشکلات مردم، تنها به فکر زد و بندهای سیاسی و تثبیت جایگاه خود هستند!

برخی مدیران دولتی درد حل مشکلات مردم را ندارند

وگرنه مدیر و مسؤولی که خود را خدمتگزار مردم می‌داند، در رفتار خود با مردم متواضع و فروتن بوده و به هیچ وجه در رفتارش با آنان برتری و سلطه‌گری وجود نخواهد داشت!

اکنون از شما درخواست داریم که ضمن ورود به این مسئله و موضع‌گیری نسبت به عکس‌العمل نادرست مدیر آبفای شهرستان بروجن، مطالبات به حق مردم شریف شهر فرادنبه را که مدت‌هاست با مشکل آب دست و پنجه نرم می‌کنند و صدای اعتراضشان به جایی نمی‌رسد از مسؤولان و مراجع مربوطه پیگیری نمایید

اکنون از شما درخواست داریم که ضمن ورود به این مسئله و موضع‌گیری نسبت به عکس‌العمل نادرست مدیر آبفای شهرستان بروجن، مطالبات به حق مردم شریف شهر فرادنبه را که مدت‌هاست با مشکل آب دست و پنجه نرم می‌کنند و صدای اعتراضشان به جایی نمی‌رسد از مسؤولان و مراجع مربوطه پیگیری نمایید که پیگیری‌های دلسوزانه شما و سایر مسؤولین و شفافیت پیگیری‌ها و پاسخگویی به مطالبات مردم، قطعا اعتماد مردم را در این زمینه جلب می‌کند و از اینکه عده‌ای از سکوت مسؤولان در برابر مطالبه به حق مردم سوءاستفاده کنند، ممانعت خواهد کرد!

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top