تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/07/30 - 00:25
کد خبر: 332237

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی:

مدیران دانشگاه برنامه ۵۰۰ روزه ارائه دهند

سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تأکید کرد: مدیران دانشگاه موظفند برنامه جامع عملیاتی ۵۰۰ روزه به صورت روزشمار ارائه دهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، دکتر علیرضا زالی امروز دوشنبه در مراسم معارفه خود به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تالار امام خمینی دانشکده پزشکی این دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بزرگترین تولیدکننده خدمات در کشور است و به ۷ درصد جمعیت کشور خدمات ارائه می کند. ۴۱ درصد افراد ساکن در استان تهران در گستره جغرافیایی این دانشگاه قرار دارند.

وی گفت: یکی از نکات مهم این است که دانشگاه هم به افراد در منطقه یک و هم به افراد در منطقه ۱۵ که تفاوت های اقتصادی، فرهنگی و اقلیمی با یکدیگر دارند، خدمات ارائه می دهد.

زالی افزود: همچنین ۵ هزار عشایر استان تهران، ۱۵ درصد مجموعه صنعتی، بیش از ۸۰۰ هزار دانش آموز و چندین کارخانه و کارگاه در گستره خدمات دهی این دانشگاه قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مراجعه بیمارستانی داریم و ۱۸۰ هزار عمل جراحی در سال در این دانشگاه انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: در ابعاد دانشی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در رتبه دوم پژوهش کشور قرار دارد و با وجود یک هزار و ۴۴۴ عضو هیئت علمی که ۱۵ درصد آنها استادتمام هستند، در حیطه فعالیت های پژوهشی نیز سرآمد است.

زالی یادآور شد: در سال تحصیلی جاری یک هزار و ۱۷۲ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پذیرفته شده اند که ۲۶ درصد آنها از سهمیه ایثارگران بوده اند. همچنین ۲۶ درصد سهمیه آزاد منطقه یک نیز در این دانشگاه پذیرفته شده اند.

وی با اشاره به تعداد خوابگاه های دانشگاه یادآور شد: ۱۷ خوابگاه دانشگاه پذیرای یک هزار و ۶۲۰ دانشجوی پسر و یک هزار و ۶۱۰ دانشجوی دختر است که بیشتر ساکنان خوابگاه ها را دانشجویان کارشناسی که از محیط خانواده و شهر خود دور هستند تشکیل می دهند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: چهار تشکل دانشجویی با سلایق متفاوت سیاسی در دانشگاه در حال فعالیت هستند و اگر ما به دانشجویان اجازه بدهیم که با ایجاد کرسی اندیشه ورزی فعالیت کنند، محیط ممارست مدیریتی کشور را برای آنها فراهم کرده ایم. اگر دانشجو فضای خوبی داشته باشد می تواند برای فردا درست مدیریت کند اما اگر فضا انقباضی باشد، مدیریت خوبی نخواهیم داشت.

زالی با اشاره به تعداد کانون های فرهنگی و انجمن های علمی اظهار داشت: کمیته تحقیقات دانشجویان دانشگاه در ۶ سال گذشته رتبه اول کشور را داشته است و مجموعه دانشگاه در رتبه دوم پژوهش با فاصله بسیار مناسبی از سایر دانشگاه های کشور قرار دارد.

وی گفت: ۷۱ مرکز تحقیقاتی، ۵۵ شرکت دانش بنیان و ۵ پژوهشکده در دانشگاه فعالیت می کنند و ایندکس گلوبال این دانشگاه ۱۱۷ است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به بیمارستان ها، داروخانه ها و مراکز درمانی تحت گستره جغرافیایی دانشگاه یادآور شد: بخش خصوصی حاضر در این گستره جغرافیایی هیچ گاه رقیب ما نبوده بلکه نجیبانه در کنار ما به تأمین سلامت مردم کمک کرده است. همچنین ما باید پروسه از مزرعه تا سفره و پاک شدن مواد غذایی از آلاینده ها را به صورت جدی پیگیری کنیم.

زالی مهمترین ویژگی پرسنل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را عِرق به دانشگاه در تمام شرایط سخت اقتصادی برشمرد و گفت: این سرمایه اجتماعی به ما کمک می کند که با کمک اساتید بتوانیم دو کلیدواژه مهم بیانیه گام دوم انقلاب (علم آموزی و پژوهش) را پیش ببریم.

وی گفت: دانشجویان و اساتید و پرسنل دانشگاه ها در ایجاد قدرت نرم علم و پژوهش سهیم هستند و در کنار آنها جامعه پزشکی ودیعه سلامت را نیز برای مردم به ارمغان می آورد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تأکید کرد: در شرایط تحریم و مسائل اقتصادی نباید برای مردم تلخ کامی ایجاد کنیم. امروز روز تلاش است و دانشگاه ها باید بیشتر از گذشته تلاش کنند.

زالی با اشاره به سخنان وزیر بهداشت در مورد ورود برنامه های بهداشتی به درون خانه ها گفت: این کار در دانشگاه ما تسهیل شده است، چرا که من در دوره مدیریت اول خودم در منطقه حکیمیه این موضوع را به صورت پایلوت اجرا کردم و با ۱۲۳ هزار سفیر سلامت ورود سلامت به سراها و خانه ها را رواج دادیم و اکنون ۵۶۰ هزار سفیر سلامت برای این کار داریم.

وی با اشاره به تغییر آموزش پزشکی کشور و استمرار تعالی آموزشی و جامعه محور شدن آن، گفت: ۸۵ درصد آموزش پزشکی کشور بیمارستان محور است اما ما از سال ۸۳ برنامه ریفورم را در دانشگاه کلید زدیم که بستر منعطفی برای آموزش پزشکی جامعه محور است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در این برنامه ریفروم، مواجهه زودهنگام با عرصه در پزشکی ایجاد کردیم و بهتر است در یک نشست مفصل با وزارت بهداشت درباره ادامه ریفورم توضیحاتی ارائه دهیم.

زالی با اشاره به وضعیت بحرانی مالی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ۸۹۰ میلیارد تومان سهم دانشگاه از بودجه بوده که پس از کسر ۳ درصد استانداری، ۸۳۰ میلیارد تومان محاسبه شده که از آن میزان تاکنون ۴۲ درصد به دانشگاه تخصیص یافته است.

وی افزود: این در حالی است که جمع پولی که دانشگاه از سازمان های بیمه گر طلب دارد، ۸۷۰ میلیارد تومان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: من به عنوان مدیر دانشگاه شرمنده پرسنل و گروه پزشکی هستم، چرا که خدمت ارائه می شود اما ۱۴ ماه بعد پولش را می گیرند. هم اکنون معوقه کارانه پرسنل ۲۳۰ میلیارد تومان است که امیدواریم با دریافت طلب هایمان، این مشکل را حل کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top