تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/07/30 - 15:17
کد خبر: 332319

چالش‌های عمده دانشگاه‌ها چیست؟

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: افت تحصیلی و به تبع آن مشروط شدن دانشجویان همواره یکی از چالش های عمده مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها در کشور است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از سازمان امور دانشجویان، کتاب راهنمای گام به گام مداخله در مشکلات تحصیلی تالیف حمید رضا حسن آبادی و مریم احمدیان نسب توسط دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان و توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد شهید بهشتی منتشر شد.

دکتر منصوره سادات صادقی، مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان در خصوص چاپ این اثر گفت: عملکرد تحصیلی موفق همواره یکی از مهمترین نشانه های بازده سیستم آموزشی دانشگاه ها است. افت تحصیلی و به تبع آن مشروط شدن دانشجویان همواره یکی از چالش های عمده مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها در کشور است که می تواند موجب اتلاف هزینه های مستقیم آموزشی شود و نظام آموزشی کشور را از اهداف پیش بینی شده دور کند.

وی گفت: یکی از مهمترین وظایف دانشگاه ها افزایش سطح موفقیت دانشجویان است، در همین راستا یکی از مهمترین وظایف روان شناسان و مشاوران تحصیلی نیز کمک به افزایش سطح موفقیت دانشجویان و کاهش مشکلات تحصیلی است تا آنان بتوانند ضمن دستیابی به اهداف آموزش عالی، مهارت لازم برای زندگی اجتماعی را نیز کسب نمایند.

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: کتاب راهنمای گام به گام مداخله در مشکلات تحصیلی دانشجویان اولین مجموعه ای است که کمک می کند تا کارشناسان و متخصصان مراکز مشاوره دانشجویی ضمن آشنایی با مسایل و مشکلات تحصیلی دانشجویان از اهداف و تکنیک های متناسب با آن بهره ببرذند و آگاه شوند که گام به گام، برای رفع هر مشکل تحصیلی چه اقدامی باید انجام دهند و چگونه به راهنمایی، مشاوره و حمایت دانشجویان دارای افت تحصیلی بپردازند.

لازم به ذکر است این کتاب در یازده فصل: افت تحصیلی، استرس تحصیلی، تاب آوری تحصیلی، بی انگیزگی تحصیلی، اسناد های علی ناسازگار، اضطراب امتحان، هدف گزینی تحصیلی، اهمام کاری تحصیلی، مدیریت زمان، راهبردهای یادگیری مطالعه و مهارت های آمادگی برای امتحان و امتحان دادن منتشر شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top