تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/07/30 - 15:36
کد خبر: 332326

دانشکده داندانپزشکی تهران جزو رتبه‌های برتر جهان

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران گفت: این دانشکده طبق آخرین رتبه‌بندی نظام شانگهای، در کنار دانشگاه‌های معتبر جهان و جایگاهی بالاتر از برخی دانشگاه‌های اروپایی را دریافت کرد و در رده ۱۵۱ تا ۲۰۰ قرار گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، امیررضا رکن روز سه شنبه در نشستی خبری در خصوص کسب رتبه برتر دانشکده در رتبه بندی شانگهای افزود: نظام رتبه بندی شانگهای در سال ۲۰۱۹ برای سومین سال، گزارش رتبه بندی موضوعی دانشگاه های برتر جهان را منتشر کرد که یکی از معتبرترین منابع رتبه بندی دانشگاه های جهان است. 

وی اظهار داشت: این رتبه بندی با در نظر گرفتن چند ویژگی دانشکده اعلام شده است که از آن جمله می توان به کیفیت آموزشی، کیفیت اعضای هیات علمی، خروجی پژوهشی و سرانه عملکرد دانشکده اشاره کرد.

رکن با اشاره به اینکه دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران قدیمی ترین و بزرگترین دانشکده دندانپزشکی ایران است، گفت: این دانشکده در سال ۱۳۰۹ با عنوان مدرسه دندان سازی تاسیس شد و در سال ۱۳۳۵ به عنوان یک دانشکده مستقل تا به امروز به فعالیت خود ادامه داده است.

وی با بیان اینکه دانشکده دندانپزشکی علوم پزشکی تهران رتبه اول دانشکده های دندانپزشکی کشور را دارد، افزود: این دانشکده دارای سه پردیس است.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: دو سال قبل از یک نهاد بین المللی با عنوان انجمن آموزش دندانپزشکی اروپا (adee ) درخواست ارزیابی دانشکده ارائه شد که این نهاد نیز با اعزام هیات نمایندگی به تهران و استقرار یک هفته ای در دانشکده اقدام به ارزیابی و راستی آزمایی اطلاعات کرد.

رکن توضیح داد: هیات نمایندگی اروپایی در مدت یک هفته استقرار در دانشکده، با اعضای هیات علمی و دانشجوها بحث و گفت و گو کردند و در نهایت ارزیابی خود را از دانشکده پس از گذشت حدود چهار ماه اعلام کردند.

همتراز با استاندارد دانشکده های دندانپزشکی اروپا
رکن درباره بازدید هیات اروپایی از دانشکده دندانپزشکی نیز گفت: طبق ارزیابی هیات اروپایی، دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران دارای استانداردهای دانشکده های خوب دندانپزشکی اروپایی است.

وی ادامه داد: هدف دانشکده ارتقای آموزش دندانپزشکی عمومی با بهرمندی از کمک های انجمن های شناخته شده بین المللی است. 

رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه سال گذشته دانشجویان در آزمون های رزیدنتی درخشیدند، گفت: سال قبل ۳۵ در آزمون های رزیدنی قبول شدند. همچنین دانشجویان دوره عمومی دانشکده در آزمون های علوم پایه نیز درخشیدند که ۶ نفر از ۱۰ نفر رتبه برتر در منطقه آمایشی ۱۰ را کسب کردند.

رکن اضافه کرد: درخشش دانشجویان دوره عمومی دانشکده در المپیادهای علمی کشوری (۲ مدال طلا، یک مدال نقره، یک برنز و یک دیپلم افتخار) و دانشجویان دوره تخصصی دانشکده شامل قبولی ۱۰۰ درصدی در بورد تخصصی و رتبه های برتر در رشته های آندو، کودکان و پرتز از دیگر مواردی است که می توان به آن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه این دانشکده اولین دانشکده دندانپزشکی دارای ۱۰ فلوشیپ فعال در رشته های مختلف است، اظهار داشت: دانشکده در زمینه ترمیم و زیبایی، انکولوژی، تروما، دارای اتاق عمل سرپایی در بخش کودکان و دارای مرکز جراحی های پیشرفته جمجمه، فک و صورت و مرکز آموزش دیجیتال دنتسیتری داخل و خارج دهانی است و مجهز به سیستم دیجیتال و پکس است.

بزرگترین آرشیو ضایعات دهان و فک از سال ۱۳۴۵
رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه این دانشکده مجهز به بزرگترین آرشیو ضایعات پاتولوژیک دهان و فک در ایران از سال ۱۳۴۵ است، توضیح داد: در این آرشیو بیش از ۱۳ هزار نمونه وجود دارد.

وی درمان های پیشرفته آندو با کمک میکروسکوپ (در نقاطی که دید کم است)، کلینیک شکاف لب و کام، فعالیت آموزشی در چهار بیمارستان، تجهیز به سیستم استریلیزاسیون مرکزی و پژوهشکده و مرکز آزمایشگاه رفرنس مواد را از دیگر ویژگی های این دانشکده برشمرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top