تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/08/01 - 09:44
کد خبر: 332395

خسروپناه: اساتید دانشگاه‌ها در تعالی رشته‌های علوم انسانی مشارکت کنند

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بر مشارکت اساتید و خبرگان دانشگاه‌ها در تعالی رشته های علوم انسانی تأکید کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، دکتر عبدالحسین خسرو پناه در نشست علمی بررسی سرفصل‌های درسی روانشناسی اسلامی مثبت گرا، با تأکید بر اینکه اساتید و خبرگان دانشگاه ها در تعالی رشته های علوم انسانی مشارکت کنند، گفت: معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال این است که با مشارکت اعضای هیأت علمی، اساتید و خبرگان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های دولتی طرح هایی را ناظر بر تعالی رشته ها است به تصویب برساند.

وی اظهار داشت: ما به عنوان یک طلبه فلسفه که دانش آموز فلسفه هستیم، می توانیم به مبانی فلسفی اشاره کنیم، اما اینکه این مبانی چه کاربستی می توانند بر نظریه های روانشناسی داشته باشند را باید اساتید روانشناسی که آشنایی با مباحث فلسفی دارند، نظر بدهند.

دکتر خسروپناه خاطرنشان کرد: روانشناسی مثبت گرا به عنوان یک دانش جدید در دنیا مطرح شده و ما باید از این دانش و سایر علومی که در دنیا مطرح است، بهره ببریم.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برخی جوامع غربی، ایرانیان را با رویکرد تقلیل گرایی مبتنی بر خصلت های منفی و ذات گرایی تفسیر کرده اند و در کتاب هایی که در مورد ایران می نویسند خصلت های منفی در آن بسیار مشاهده می شود. لذا این سوال مطرح است که آیا روانشناسی مثبت گرا می تواند مشکل روشنفکران را حل کند یا خیر؟

دکتر خسروپناه افزود: اگر قرار باشد معاونت علوم انسانی و هنر یک رشته ای به رشته های دیگر بیافزاید، هنر این است که روانشناسی مثبت گرا در بحث نهادها و ساختارها نهادینه شود، زیرا اگر کارخانه ای نگاه مثبت به فعالیتش داشته باشد، می تواند تولید خود را چند برابر کند و برعکس.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر از روانشناسی مثبت گرا بتوان به یک روانشناسی مثبت گرا بالینی رسید، به نظر باید اول به درمان روشنفکران مان بپردازیم تا در توصیف ایرانیان منفی نگر نباشند.

وی فلسفه تشکیل معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی را تعالی علوم انسانی و هنر دانست و افزود: معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بر سه مولفه روزآمدی، بومی سازی و حکمی سازی استوار است و با هدف تعالی علوم انسانی و هنر این معاونت فعالیت می کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در این نشست محمود گلزاری استاد فرهیخته و مجرب روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی، حجت‌الاسلام والمسلمین خیری رئیس پژوهشکده مطالعات اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عباس پسندیده از اساتید دانشگاه قرآن و حدیث و جمعی از مدیران گروه روانشناسی واحدهای منتخب دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور حضور داشتند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top