تاریخ انتشار: شنبه 1398/08/04 - 14:17
کد خبر: 332756

همه چیز درباره مهاجرت به آلمان

هر کدام از این طرق به عنوان برنامه های مهاجرتی هستند و جزئی از برنامه های اقامت بلند مدت می باشند. یکی از اصلی ترین پارامتری که در خصوص مهاجرت به آلمان می بایست به آن اشاره داشت، شرایط سنی است. مدنظر قرار گیری شرایط سنی در خصوص مهاجرت آن هم به کشوری نظیر آلمان به خودی خود موضوعی می باشد که باید مدنظر قرار گیرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: امروزه مهاجرت به آلمان در زمره کشورهای برتر در خصوص اخذ اقامت قرار داد که سالانه با استقبال درصد قابل توجهی از افراد قرار گرفته است. کشور آلمان رتبه ای چشم گیر در خصوص مهاجرت دارد که توانسته پس از کشورهای انگلیسی زبان رتبه ای چشم گیر را به خود اختصاص دهد. با توجه به شرایط آماری می توان گفت که میزان درخواست مهاجرت به آلمان با توجه به شرایط حاکم بر نرخ بیکاری و سیستم آموزش عالی روز به روز در حال افزایش می باشد. آلمان همواره در بین پنچ کشور مطلوب دنیا قرار دارد، دلیل اصلی این محبوبیت اقتصاد مطلوب و نظام آموزشی پیشرفته و البته رایگان برای خارجی ها و همچنین فرصت های کاری مطلوب در این کشور است.

طرق مهاجرت به آلمان عبارتنداز:

  • مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل
  • کار در کشور آلمان
  • سرمایه گذاری در آلمان
  • ازدواج در آلمان
  • تولد و پناهندگی در کشور آلمان

هر کدام از این طرق به عنوان برنامه های مهاجرتی هستند و جزئی از برنامه های اقامت بلند مدت می باشند. یکی از اصلی ترین پارامتری که در خصوص مهاجرت به آلمان می بایست به آن اشاره داشت، شرایط سنی است. مدنظر قرار گیری شرایط سنی در خصوص مهاجرت آن هم به کشوری نظیر آلمان به خودی خود موضوعی می باشد که باید مدنظر قرار گیرد.

حداکثر شرایط سنی متقاضیان در خصوص اخذ روادید از کشور آلمان بدین صورت می باشند:

آلمان جزء آن دسته از کشورهایی می باشد که از سیستم آموزش رایگان برای متقاضیان خارجی برخوردار می باشد که علاوه بر این کشور می توان به اتریش، نروژ و فرانسه نیز اشاره نمود. تحصیل در آلمان فرصتی ایده آل در خصوص برخوداری از سیستم های آموزش جهانی و ورود به بازار کار بین المللی با فرصت های فوق العاده می باشد. افرادی که تمایل به تحصیل در این کشور برتر دارند می بایست در ابتدای امر نسبت به اخذ پذیرش و در وهله بعد نسبت به اخذ ویزای تحصیلی آلمان اقدام نمایند. اخذ ویزای تحصیلی آلمان مستلزم مد نظر گیری 7 شرط اصلی می باشد که می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سن مناسب
  • معدل خوب
  • فارغ التحصیلی از دانشگاه سراسری از ایران
  • ارائه انگیزه نامه قوی
  • مدرک زبان آلمانی
  • اخذ پذیرش تحصیلی آلمان از دانشگاه با رنکینگ خوب
  • ارائه نامه تمکن مالی

اشخاصی که تمایل به تحصیل به آلمان دارند می بایست در ابتدا امر از شرایط سفارت و کنسولگری آلمان در ایران مطلع باشند. در مجموع می توان گفت که درخواست ویزای تحصیل آلمان به دلیل بالا تقاضا بالا از سوی دانشجویان مدت زیادی به طول می انجامد که هیمن موضوع به خودی خود باعث افزایش رویه اجرایی سفارت خواهد شد. همین دلیل بنا شده است که متقاضیان از ویزای تحصیلی کشورهای دیگر در خصوص مهاجرت به آلمان و ایجاد سکوی پرتابی نیز استفاده کنند. از همین سو می توان به قوانین حاکم بر حقوق بین المللی خصوص اشاره نمود که میتوان گفت مطابق این قانون اشخاص می توانند با حداقل شش ماه سکونت در کشوری دیگر به سفارت کشور ثالث نیز مراجعه نماید که طرقی رایج برای متقاضیان تحصیل در کشور آلمان و اخذ ویزای تحصیلی آلمان می باشد.

اخذ اقامت آلمان از طریق کار محبوب ترین طرق مهاجرتی این کشور می باشد که در سال های متوالی با استقبال زیاد متقاضیان نیز روبه رو شده است. همان طور که می دانید آلمان از جمله کشورهایی می باشد که از نرخ بیکاری پائینی برخودار می باشد و در بحران شدید نیروی کار در یکسری مشاغل خاص می باشد. آلمان در دوره طلایی ویزای کاری برای متقاضیان می باشد که به متخصصین این مجوز را می دهد که به مدت شش ماه مشغول به کاریابی برای خود شوند. از سایر امتیازات ویزای کار آلمان سیستم پارامتر بندی می باشد که این سیستم به خودی خود رویه ای سهل تر نسبت به ویزای کشورهای دیگر دارد. مدنظر قرار گیری شرایط سنی ایده آل، سابقه کاری حداقل 3 سال، حداقل مدرک لیسانس و اعلام نیاز رشته تحصیلی در لیست مشاغل مورد نیاز آلمان از سایر پارامترها می باشد. اخذ ویزای کار آلمان مزیت های زیادی دارد که می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مسیری کم هزینه و کم ریسک با احتمال صدور ویزا بالای 70 %
  • امکان تبدیل این ویزا با اقامت دایم و بعد از ان دریافت پاسپورت آلمان
  • امکان اخذ اقامت دائم همراهان با تحصیل رایگان فرزندان
  • حق کار همراه به صورت فول تایم
  • عدم اجبار روی داشتن مدرک زبان

زمانی که شخص با ویزای کار وارد آلمان میشود، تنها از یک اقامت 6 ماهه برخوردار است. چنانچه در این شش ماه قرارداد کاری ببندد، پس از عقد قرارداد می تواند درخواست اجازه اقامت کاری دهد. موسسه سفیران سروش سعادت مفتخر به راهنمایی اشخاص متقاضی در خصوص اخذ ویزای کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری نیز می باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top