تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/08/05 - 20:58
کد خبر: 332881

بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه:

نهاد‌های نظارتی به موضوع تصویب لوایح استعماری FATF ورود کنند

در قسمتی از بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه آمده: نهاد‌های نظارتی اقدامات سریع و صریح و قاطعی را نسبت به اقدام خلاف قانون صورت گرفته توسط دولت مبنی بر تصویب لوایح استعماری FATF انجام دهند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه در بیانیه‌ای ضمن اعلام مخالفت با تصویب لوایح استعماری FATF، از نهاد‌های نظارتی از جمله قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی و دیگر متولیان این امر درخواست کرد: اقدامات سریع و صریح و قاطعی را نسبت به اقدام خلاف قانون صورت گرفته توسط دولت تدبیر و امید را انجام دهید.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«َلَنْ تَرْضَى عَنْکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ»
سوره بقره آیه ۱۲۰

متأسفانه در چند روز اخیر میان انواع خبر‌های منتشر شده در رسانه‌ها بازهم خبر مربوط به بحث Fatf و فشار دولت جهت تصویب لوایح پیشنهادی که ماهیتا لوایحی استعماری هستند به گوش می‌رسد.

لوایحی که با هدف تکمیل نظام تحریمی علیه کشور‌های تحریم شده توسط خونخواران این ملت آماده و تحمیل شده‌اند و از طرفی با اصول مسلم قانون اساسی و مبانی سیاست خارجه جمهوری اسلامی و مبانی شرعی اسلام نیز تعارض آشکار دارد.

ثبت اطلاعات تراکنش‌ها و معاملات و همچنین نظارت بر اشتراک گذاری اطلاعات بانکی کشور از جمله کوچک‌ترین ضرر‌های تصویب این لوایح است که موجب نقطه زنی دشمنان این مرز و بوم و موثرتر شدن تحریم‌ها علیه ملت می‌شود؛ همچنین این لوایح عملا ناقضِ مبانی سیاست خارجه‌ی نظام جمهوری اسلامی از جمله نفی سلطه پذیری، حفظ استقلال همه جانبه و عدم تعهد در برابر قدرت‌های استعمارگر و اصول ۱۵۲ و ۱۵۳ قانون اساسی و مبانی شرعی اسلام است.

آنچه که موجب تاسف بیش از پیش می‌شود دور زدن قانون و قانون شکنی دولت تدبیر و امید است؛ دولتی که پیاپی دم از قانون مداری میزند و راه حل کشور را همه پرسی می‌داند کارش را به جایی رسانده که خود در دور زدن قانون پیش قدم شده و این درحالی است که در زمانی که مجمع تشخیص مصلحت نظام، قانونا موظف و در حال بررسی لوایح است دولت با تصویب آیین نامه اجرایی لوایح و ابلاغ آن رسما قانون اساسی را دور می‌زند و معاون اول دولت با نشر اکاذیب و نسبت دادن مطالب غیر واقع به رهبری و سران قوا به تشویش اذهان عمومی می‌پردازد و از آن تاسف بارتر سکوت نهاد‌های نظارتی و دیگر متولیان امر است که در برابر دور زدن قانون و قانون شکنی‌های مقامات قوه‌ی مجریه کشور سکوت می‌کنند.

اگر طبق قانون اساسی کشور اصل بر برابری و مساوات است چگونه است که معاون اول رئیس جمهور در تربیون رسمی جمهوری اسلامی بدون هیچ نگرانی با صراحت به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی می‌پردازد و کسی دم بر نمی‌آورد؟

به راستی کشور ما را چه شده است که دور زدن قانون توسط مقامات تراز اول قوه‌ی مجریه که خودشان از جمله مدعیان قانون گرایی‌اند صورت می‌گیرد و از طرفی مقامات ناظر هیچگونه برخوردی با چنین اقدامات خلاف قانونی انجام نمی‌دهند.

خلاصه آن که علیرغم تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در خصوص تصویب قانونی مستقل در زمینه‌ی مبارزه با پولشویی و تروریسم و هشدار‌های ایشان در خصوص لزوم توجه به داخل و عدم پذیرش دیکته‌ی از بیرون در این فشار حداکثری دشمنان، متاسفانه دولت در میان انبوه خبر‌ها و اتفاقات، فرصت را غنیمت شمرده و با تصویب آیین نامه‌ی این لایحه ننگین، خود را در پازل دشمن قرار داده است. دولتی که توسط مردم و برای خدمت به همین مردم انتخاب شده است با تصویب این لایحه راه را برای فشار حداکثری به مردم که همان خطری است که مقام معظم رهبری گوشزد کردند باز کرده و متأسفانه حاضر شده است دوباره به آمریکایی‌هایی اعتماد کند که برجام را در کاسه‌ی این ملت گذاشتند.

بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه بر اساس اصول مسلم اسلام ناب محمدی (ص) و رسالت انقلابی خود مبنی بر مطالبه گری و حفاظت از آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی، از نهاد‌های نظارتی از جمله قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی و دیگر متولیان این امر درخواست می‌کند تا اقدامات سریع و صریح و قاطعی را نسبت به اقدام خلاف قانون صورت گرفته توسط دولت تدبیر و امید را انجام نمایید.

والسلام علی من اتبع الهدی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هاآرتص: هر تهدید ایران، ما را به لرزه درمی‌آورد
گفت و شنود/ مگه کوری؟!
صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
دستاوردهای اقدام نظامی ایران علیه رژیم اسرائیل
آیا اسرائیل به وعده صادق پاسخ خواهد داد؟
در اولین حراج امسال ۷۲۱۸ سکه فروخته شد
رئیس جمهور پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند
افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشور
«السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید دیدار کردند
جزییات افزایش تعرفه پرستاری
هشدار سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا در استان‌های جنوبی کشور
کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید موجب کسری بودجه نمی‌شود
صدور۱.۶ میلیون مجوز کسب و کار الکترونیکی
کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیام ما صلح و در عین حال آمادگی است
فعالیت سفارت هلند در تهران از سر گرفته شد
رئیسی: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
زلفی‌گل: تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است
زمان‌بندی برگزاری نوبت نخست کنکور
وزارت علوم امریه سربازی جذب می‌کند
«تمساح خونی» ۱۰۰ میلیاردی شد
امیرعبداللهیان: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها لازم و مشروع بود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top