تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/08/06 - 09:21
کد خبر: 332933

افزایش رشته‌های تحصیلی دانشجو معلمان

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: بر اساس برنامه ریزی و تمهیدات اندیشیده شده رشته‌های تحصیلی این دانشگاه افزایش می‌یابد تا دانشجومعلمان بتوانند از این رشته‌ها بهره‌مند شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «حسین خنیفر» در گفت و گو با ایرنا افزود: در زمان حاضر دانشگاه فرهنگیان ۱۶ رشته از جمله تاریخ، جغرافیا، زیست شناسی، عربی، علوم اجتماعی، آموزش ابتدایی و دیگر رشته های تحصیلی دارد که براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است رشته های این دانشگاه به ۲۰ رشته برسد.

وی با بیان اینکه طبق تمهیدات اندیشیده شده اکنون رشته های علوم و هنر به رشته های فعلی افزوده شده است، تصریح کرد: تلاش شده است که رشته های دانشگاه فرهنگیان به ۲۰ رشته افزایش یابد اما در مجموع سعی بر این است که بازنگری رشته های این دانشگاه نیز انجام شود.

خنیفر با اشاره به اینکه بازنگری رشته های تحصیلی به صورت جدی در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: حتی سرفصل رشتههای تحصیلی نیز در برنامه کاری دانشگاه فرهنگیان گذاشته شده است.

به گفته وی، اکنون ۷۰ هزار دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل هستند که با جذب جدید دانشجویان حدود ۲۴ هزار و ۵۰۰ نفر به جمعیت دانشجویی این دانشگاه اضافه می شود.

وی ادامه داد: براساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان تعدادی از دانشجویان قرار است از طریق آزمون جذب شوند که زمان آزمون در همین ماه (آبان) خواهد بود که از این طریق هم حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر جذب خواهند شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: براساس ماده ۲۸ این دانشگاه، فارغ التحصیلان دانشگاهی می توانند در همان ۱۶ رشته از کارشناسی تا دکتری شرکت کرده که پس از جذب چند برابر ظرفیت و طی مراحل مصاحبه و گذراندن یک‌سال دوره مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان در قالب ۲ ترم دوره آموزشی مشاوره، کارورزی و ارزشیابی، به استخدام دانشگاه فرهنگیان درآیند.

طبق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان تامین بخشی از نیازهای خاص آموزش و پرورش در رشته هایی که امکان توسعه آن از طریق دانشگاه وجود ندارد، مطابق ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش از میان دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه‌های علمیه، مشروط به گذراندن دوره یک‌ساله مهارت ‌آموزی در دانشگاه فرهنگیان بلامانع است.

خنیفر ادامه داد: امسال ۲۷ هزار معلم تحویل آموزش و پرورش شد اما براساس چشم انداز سال آینده، قرار است ۳۷ هزار معلم به وزارت آموزش و پرورش تحویل داده شود

به گفته وی دانشجومعلمان اکنون در ۹۸ پردیس و مرکز دانشگاه فرهنگیان تحصیل می کنند؛ همچنین بیش از ۷۶۰ عضو هیات علمی مشغول تدریس به این دانشجویان هستند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top