تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/08/08 - 11:03
کد خبر: 333172

نگاهی به سوالات دانشجویان درباره یک شیوه‌نامه؛

ابهامات شیوه‌نامه جدید انضباطی چیست؟

ابهامات شیوه‌نامه جدید انضباطی چیست؟

این شیوه نامه از همان ابتدا با ابهامات زیادی همراه بود به طوری که عدم شفافیت سازی بخشی از بندهای آن سوالات زیادی را برای دانشجویان و حتی افراد حقوق‌دان ایجاد کرده که همین عدم پاسخ به ابهامات باعث بروز این اشکالات شده است.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روز گذشته بود که معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگویی با ایرنا از برخورد با دانشجویانی که در فضای مجازی اقدام به نشر اکاذیب می کنند خبر داد؛ او گفته: "اگر دانشجویان در فضای مجازی اقدام به نشر اکاذیب کنند، با فرد متخلف طبق قانون برخورد می‌شود. در این آیین نامه قسمت های روابط عمومی و رسانه ها وجود دارد که آنها درباره نحوه کنترل فضای مجازی برنامه ریزی می کنند. همه فعالان دانشجویی، انجمن های علمی، کانون ها، تشکل ها و نشریات مجوز فعالیت در فضای مجازی دارند و تمامی کانال هایی که توسط آنها راه اندازی شده توسط مرجع مسئول، رسیدگی می شود".

این اظهارات با واکنش های زیادی همراه شد تا جایی که تعدادی از دانشجویان شب گذشته با ایجاد هشتگی نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند؛ «شیوه‌نامه اجرایی جدید شورای انضباطی دانشجویان» شهریورماه سال جاری، با امضای دکتر نمکی و دکتر غلامی وزرای بهداشت و علوم و توسط دکتر سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و دکتر صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم به دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ شد. در اصلاح شیوه‌نامه انضباطی قبلی(مصوب سال ۱۳۸۸) و تنظیم شیوه نامه انضباطی جدید؛ اصرار بر «حفظ حقوق دانشجو» بوده است و این شیوه‌نامه نسبت به ۱۰ سال قبل به‌روز تر شده و در تنظیم و اصلاح آن تلاش شده است تا حد ممکن حقوق دانشجویان به عنوان عنصر اصلی حیات دانشگاه محترم شمرده شود.(دانلود شیوه نامه)

این شیوه نامه از همان ابتدا با ابهامات زیادی همراه بود به طوری که عدم شفافیت سازی بخشی از بندهای آن سوالات زیادی را برای دانشجویان و حتی افراد حقوق دان ایجاد کرده که همین عدم پاسخ به ابهامات باعث بروز این اشکالات شده است. البته جالب است امروز معاونت حقوقی رییس جمهور اعلام کرد که شیوه نامه انضباطی دانشجویان شیوه نامه انضباطی جدید در این معاونت بررسی و اصلاح خواهد شد. از سوی دیگر فاطمه سعیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگویی با رسانه ها در مورد شیوه‌نامه جدید انضباطی دانشجویان گفت: شیوه‌نامه فعلی یک سال به طور دقیق بررسی شده و به تایید دو وزارتخانه علوم و بهداشت رسیده است. علی رغم آنچه در فضای مجازی گفته می‌شود فکر نمی‌کنم که این شیوه‌نامه پسرفتی نسبت به شیوه‌نامه‌های قبلی داشته باشد.

اما در بین بحث های توئیتری شب گذشته کاربران شبکه های اجتماعی ابهامات فنی و حقوقی قابل تاملی دیده می شود که در ادامه آمده است:

ابهامات شیوه‌نامه جدید انضباطی چیست؟

ابهامات شیوه‌نامه جدید انضباطی چیست؟

ابهامات شیوه‌نامه جدید انضباطی چیست؟

ابهامات شیوه‌نامه جدید انضباطی چیست؟

ابهامات شیوه‌نامه جدید انضباطی چیست؟

ابهامات شیوه‌نامه جدید انضباطی چیست؟

ابهامات شیوه‌نامه جدید انضباطی چیست؟

ابهامات شیوه‌نامه جدید انضباطی چیست؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top