تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/08/08 - 21:15
کد خبر: 333224

رژیم صهیونیستی به دنبال تحریم دولت لبنان

منابع خبری روز سه‌شنبه گزارش داده‌اند رژیم صهیونیستی از آمریکا و کشورهای غربی خواسته کمک مالی به دولت لبنان را به اقدام علیه حزب‌الله لبنان مشروط کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، منابع خبری امروز چهارشنبه گزارش داده‌اند رژیم صهیونیستی از آمریکا و کشورهای غربی خواسته است کمک‌های مالی به دولت لبنان را به اقدام بیروت علیه حزب‌الله لبنان مشروط کنند.

پایگاه خبری «آکسیوس» با گزارش این خبر نوشته دولت آمریکا از سال‌ها پیش روابط نزدیکی با دولت لبنان داشته است. در دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا زمزمه‌ها و مباحثاتی بر سر قطع کمک مالی به دولت لبنان وجود دارد. 

بخش زیادی از کمک مالی آمریکا به لبنان صرف تقویت ارتش این کشور می‌شود. ارتش آمریکا سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به لبنان کمک کرده است. 

آکسیوس نوشته بسیاری در کاخ سفید با توقف این کمک‌های مالی موافق هستند، اما پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا معتقدند که این کمک‌ها باید ادامه داشته باشند. 

 رسانه آمریکایی به نقل از مقام‌های صهیونیستی مدعی شده که درخواست اسرائیل برای قطع این کمک‌ها قبل از آغاز تظاهرات‌های اخیر در لبنان مطرح شده است. 

شهرهای لبنان از دو هفته پیش در اعتراض به اوضاع معیشتی و اقتصادی و اعمال مالیات بر برخی از خدمات دولتی، به عرصه برگزاری تظاهرات مردمی تبدیل شده است. معترضان خواهان اصلاحات جدی و برکناری مسئولان فاسد و فاقد صلاحیت هستند.

«سعد الحریری»، نخست‌وزیر لبنان شامگاه سه‌شنبه در واکنش به اعتراض‌ها از سمتش استعفا کرده است. «میشل عون»، رئیس‌جمهور لبنان به رغم موافقت با درخواست استعفای حریری، از او خواست تا تشکیل دولت جدید، مسئولیت دولت‌ پیش‌برد امور را برعهده بگیرد.

رژیم صهیونیستی با بیان این ادعا که حزب‌الله لبنان در ارتش این کشور نفوذ کرده گفته که اختصاص این منابع مالی به تقویت این گروه منجر می‌شود. 

مقام‌های اسرائیلی گفته‌اند وزارت خارجه این رژیم چند هفته پیش به سفیران اسرائیل در پایتخت چندین کشور دنیا از جمله واشنگتن دستور داده پیام تل‌آویو برای قطع کمک مالی لبنان را به دولت‌های کشورهای مورد نظر انتقال دهند. 

رژیم صهیونیستی گفته که کمک‌ها به دولت لبنان باید تا زمانی که حزب‌الله بخشی از دولت لبنان است و این دولت اقدامی برای تعطیل کردن کارخانه‌های موشکی حزب‌الله انجام ندهد، متوقف شوند.

مقام‌های رژیم صهیونیستی تأکید کرده‌اند همکاری‌های نزدیکی با دولت ترامپ برای قطع منابع مالی حزب‌الله لبنان دارند و تا کنون واشنگتن را به اعمال تحریم‌هایی علیه افراد و شرکت‌های مرتبط با حزب‌الله لبنان ترغیب کرده است. 

دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی بعد از موفقیت‌های حزب‌الله لبنان در مقابله با گروه‌های تروریستی در سوریه تلاش‌ها برای تشدید فشار به حزب‌الله لبنان را افزایش داده‌اند. واشنگتن در راستای تلاش برای پایین آوردن محبوبیت حزب‌الله در لبنان بانک‌ها و شخصیت‌های لبنانی را به اتهام ارتباط با این گروه در فهرست تحریم قرار می‌دهد. 

آمریکا و رژیم صهیونیستی علاوه براین در راستای تلاش برای محدود کردن فعالیت‌های حزب‌الله لبنان کشورهای اروپایی را برای «تروریستی» اعلام کردن حزب‌الله به شدت تحت فشار قرار داده‌اند. 

این تصمیم‌ها در حالی اتخاذ می‌شود که حزب‌الله یکی از مهمترین احزاب سیاسی لبنان است و در آخرین انتخابات پارلمان لبنان هم با وجود اقدامات آمریکا علیه این حزب، بخش بزرگی از کرسی‌ها در اختیار ائتلاف مورد حمایت حزب‌الله قرار گرفت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکید بر تولید و واردات مناسب در جلسه شورای رقابت با وزیر صمت
صندوق بین‌المللی پول از بهبود نرخ بیکاری در ایران خبر داد
مقایسه ساعت اورینت با سیتیزن
پلیس راهور: از سفرهای غیرضروری در جنوب شرق کشور اجتناب کنید
اردوغان: اسرائیل تنها مقصر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه است
بلینکن: تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ نظامی به رژیم اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود
توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک زندانی
اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
جزئیات جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت
۵ سناریوی احتمالی اسرائیل پس از دفاع مشروع ایران
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
مردم ایران این هدیه ناقابل را از کشتی فرنگی بپذیرند
۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود
واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی
پاسخ سفیر ایران به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی در باکو
عملیات ایران، یکی از برترین قدرت نمایی های نظامی بود+ فیلم
قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد+جزئیات
آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا
اعمالز جدید آمریکا علیه ایران بعید استر
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top