تاریخ انتشار: جمعه 1398/08/10 - 12:03
کد خبر: 333371

تبدیل شدن ۷۰ درصد پایان‌نامه‌های دانشکده دندانپزشکی

معاون پژوهشی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: قریب به ۷۰ درصد پایان‌نامه‌های عمومی و ۱۰۰ درصد پایان‌نامه‌های تخصصی این دانشگاه تبدیل به مقاله می‌شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مرضیه علی‌خاصی معاون پژوهشی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با دانشجو، درباره پایان‌نامه‌های دانشجویی گفت: تعداد پایان‌نامه‌های دانشجویی هر ساله با توجه به تعداد دانشجویان مشخص است، بنابراین در تعداد پایان‌نامه‌ها با مشکلی روبه رو نیستیم آنچه اکنون از اهمیت بالایی برخوردار است در حقیقت کیفیت پایان‌نامه‌های دانشجویی است.

علی خاصی ادامه داد: پایان نامه‌نویسی در جامعه کمی از مسیر خود خارج شده است و برگرداندن آن به مسیر اصلی کمی مشکل خواهد بود به طوری که نیازمند برنامه‌ریزی مستمر و کنترل کیفیت در مراحل مختلف پایان‌نامه نویسی است. در این زمینه برنامه‌ریزی شده است تا پایان‌نامه‌ها در جهت افزایش ارتباط دانشگاه با صنعت و فعالیت‌هایی پژوهشی و آموزشی ارزشمند حرکت کنند.

معاون پژوهشی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران با بیان اینکه تمام پایان‌نامه‌های تخصصی این دانشکده تبدیل به مقاله می‌شوند؛ تصریح کرد: پایان‌نامه‌های دانشجویی نسبت به سال‌های گذشته از کیفیت بهتری برخوردار شده‌اند، زیرا شرط فارغ التحصیلی دانشجویان با توجه به تفاوتی که این دانشکده نسبت به دانشکده‌های دیگر دارد، تبدیل شدن پایان‌نامه به یک مقاله با کیفیت است.

وی تاکید کرد: نزدیک به ۷۰ درصد پایان‌نامه‌های عمومی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران هرساله تبدیل به مقاله می‌شود البته در این زمینه باید تلاش بیشتری شود تا کیفیت آن‌ها بیش از پیش افزایش یابد.

علی خاصی با بیان اینکه دوره دندانپزشکی دوره‌ای کوتاه و از این جهت تبدیل شدن پایان‌نامه‌های دانشجویی به یک کار ماندگار بسیار مشکل است؛ اظهار کرد: تقریبا هیچ کجای دنیا را نخواهید یافت که تمام دانشجویان پایان‌نامه داشته باشند در حقیقت به تعداد دانشجویان موجود در جهان موضوع جدید و کاربردی وجود ندارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین پایان‌نامه نویسی تمرین پژوهش خوانده می‌شود به طوری که دانشجو آمادگی لازم را برای طرح درست سوال و یافتن پاسخ‌ مناسب به دست می‌آورد. اگر دانشجو به فراگیری این مهارت بپردازد، می‌تواند در تمام دوره‌های کاری خود به حل مسائل دست یابد. بنابراین هدف ما از پایان نامه نویسی، تمرین حل مسئله خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top